• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Movem esperona l’Ajuntament de Tortosa a fer projectes per a la nova llei de Barris Verds

per ACN
23 de gener de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Movem Tortosa ha animat els ajuntaments a preparar projectes per optar a la primera convocatòria de la nova Llei de millora de barris. La normativa vol ser un revulsiu urbanístic, econòmic i social per als barris històrics i més vulnerables de ciutats com la capital ebrenca, ja que tindrà un impacte de 1.500 milions d’euros, dels quals entre el 50% i el 75% el finançarà la Generalitat –amb fons europeus-. La nova normativa, impulsada per En Comú Podem, grup parlamentari del qual formen part, ha estat aprovada per àmplia majoria i sense cap vot en contra. El diputat de Movem, Jordi Jordan, ha defensat que és una llei “municipalista” pensada per transformar i aturar regressió d’alguns barris, ara amb la transformació dels habitatges que els conformen.

Jordi Jordan, diputat al Parlament i regidor de Tortosa, portaveu del primer grup de l’oposició al consistori, ha reivindicat la nova llei de Barris Verds impulsada per En Comú Podem, com una normativa que ha de permetre rehabilitar i millorar els edificis dels barris històrics i més vulnerables de les poblacions. “És una molt bona notícia perquè pot afectar positivament al nostre territori i especialment a la ciutat de Tortosa”, ha assenyalat Jordan.

Anunci

La normativa vol donar continuïtat a la transformació “i l’esperit” que es va iniciar fa dues dècades a molts municipis a les Terres de l’Ebre –Tortosa o Ulldecona- amb la Llei de barris aprovada durant el mandat de Pasqual Maragall, però que incorpora canvis importants. “És una nova oportunitat per millorar molts barris vulnerables i nuclis antics en els pròxims quatre anys”, ha dit el diputat de Movem. L’impacte inversor previst és de 1.500 MEUR, finançats amb fons europeus a través de convocatòries que gestionarà la Generalitat – i que es dotarà amb fons europeus- per subvencionar la meitat o tres quartes parts dels costos dels projectes presentats.

La nova llei de Barris Verds “vol ser més que una actualització” de la normativa que la precedeix perquè “s’actualitza” en el context de transformació energètica i de sostenibilitat i correig “errors”. En aquest sentit, Jordan ha destacat que mentre l’anterior normativa es va abocar en la reforma i rehabilitació de carrers i espais públics, ara és el moment dels edificis i habitatges, sobretot per “mobilitzar habitatges buits i accions que fan referència a l’emergència climàtica i la transició energètica”.

El diputat ha defensat que els ciutadans d’aquests barris més vulnerables necessiten l’ajuda de l’administració pública per poder fer canvis del model energètic en l’àmbit particular, sobretot en edificis que “són molt antics”. “La sostenibilitat és una aposta que fa més de deu anys no estava a l’agenda política perquè no érem conscients del canvi climàtic”, ha apuntat.

La llei inclourà la instal·lació d’energia renovable als edificis, la millora dels consums d’aigua i el reciclatge i més espais verds als barris, però també té “perspectiva de gènere”, “una mirada en relació amb l’urbanisme i es tingui en compte les dones” i “actuar sobre el teixit humà” dels barris. Impulsarà, de fet, programes socials de formació, educació i activació econòmica perquè aquests barris “es transformin i canviïn la seva relació actual”. L’objectiu, com ha insistit el diputat d’En Comú Podem, “és millorar les condicions de vida dels barris més vulnerables, afrontar els dèficits urbanístics d’aquests barris i promoure-hi l’activitat econòmica”. Jordan ha afegit que la normativa inclou eines de participació perquè veïns i entitats també puguin participar en els futurs projectes de transformació.

La llei de Barris Verds és la primera que tira endavant en l’actual legislatura i el grup parlamentari d’En Comú Podem treballa ara en la nova Llei d’equitat territorial.

Tags: Baix EbreJordi JordanLlei de Barris VerdsMovem TortosaPolíticaTerres de l'EbreTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre

fa 59 minuts
La Diputació de Tarragona destina 4 MEUR per desplegar la fibra òptica a la Fatarella, Mas de Barberans, Tivenys i Bítem
Actualitat

La Diputació de Tarragona destina 4 MEUR per desplegar la fibra òptica a la Fatarella, Mas de Barberans, Tivenys i Bítem

fa 60 minuts
Vertebra Dansa tanca amb èxit de participació la primera edició a Tortosa
Actualitat

Vertebra Dansa tanca amb èxit de participació la primera edició a Tortosa

fa 1 hora
Móra d’Ebre inaugura l’escultura del soldat de la Batalla de l’Ebre fotografiat per Hans Gutmann
Actualitat

Móra d’Ebre inaugura l’escultura del soldat de la Batalla de l’Ebre fotografiat per Hans Gutmann

fa 5 hores
El Carrilet Verd estrena ruta pels atractius de Tortosa
Actualitat

El Carrilet Verd estrena ruta pels atractius de Tortosa

fa 6 hores
El Govern commemora el 88è aniversari de la Batalla de l’Ebre amb la participació dels joves com un dels eixos de l’acte
Actualitat

El Govern commemora el 88è aniversari de la Batalla de l’Ebre amb la participació dels joves com un dels eixos de l’acte

fa 6 hores
El Govern distribuirà 150.000 ulleres gratuïtes per seguir l’eclipsi als punts d’observació habilitats
Actualitat

El Govern distribuirà 150.000 ulleres gratuïtes per seguir l’eclipsi als punts d’observació habilitats

fa 3 dies
Gonell demana tranquil·litat amb el PLATER, descarta expropiacions i assegura l’autonomia municipal
Actualitat

Gonell demana tranquil·litat amb el PLATER, descarta expropiacions i assegura l’autonomia municipal

fa 3 dies
Marina Daufí i el dret a l’oblit
Actualitat

El cicle Memòries Tortosines reivindica la memòria esborrada de la mestra i periodista Marina Daufí

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Una vintena d’entitats rebutgen el model energètic projectat a les Terres de l’Ebre
  • La Diputació de Tarragona destina 4 MEUR per desplegar la fibra òptica a la Fatarella, Mas de Barberans, Tivenys i Bítem
  • Vertebra Dansa tanca amb èxit de participació la primera edició a Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ