• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Patrimoni desestima el projecte d’enderroc d’una part dels Josepets per al nou pavelló

per Gustau Moreno
13 de febrer de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L'accés principal a l'antic col·legi Sant Josep, en una imatge recent. // G.M.

La comissió de Patrimoni ha desestimat el projecte de l’Ajuntament de Tortosa per enderrocar les antigues aules del complex dels Josepets, on vol construir el nou pavelló del Rastre. Fonts del Departament de Cultura han confirmat que el motiu és que l’antic col·legi Sant Josep està protegit com a bé cultural d’interès local (BCIL) i que forma part de l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Per poder-lo enderrocar, encara que fos una part, caldria descatalogar-lo. Però això no és un tràmit senzill, ja que prèviament cal una bona justificació tècnica. En este sentit, fonts municipals han assenyalat que els serveis d’Urbanisme estan en contacte amb Cultura per readaptar el projecte si és necessari, i poder tirar endavant la construcció del nou pavelló. Un projecte que el consistori veu com la primera pedra per recuperar el conjunt dels Josepets.

De fet, fa unes setmanes ja es va anunciar que l’Ajuntament estava redactant el projecte executiu de l’enderroc de la part afectada, així com del projecte de construcció del nou pavelló, que ha dissenyat l’arquitecte tortosí Josep Camps. A més, s’estava a l’espera que s’aprovés la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanístia Municipal (POUM), per tal de descatalogar la part de les antigues aules, que es troben en estat de ruïna. La previsió era iniciar l’enderroc durant el primer semestre del 2023, per començar les obres tot seguit, i que tot el pavelló estigués finalitzat durant el 2024.

Anunci

En concret, l’Ajuntament de Tortosa vol ubicar el pavelló del Rastre a tocar del carrer Callao, entremig de l’edifici principal, on hi ha els antics dormitoris i la capella de Mossèn Sol, i la resta d’edificis educatius i de l’antiga església. El mateix accés al pavelló des del carrer Callao ha de connectar amb tots estos edificis existents, que es volen mantenir per a altres usos. El pavelló també connectarà, per la part de darrera, amb les altres parts del recinte educatiu, on hi havia els patis i les diferents pistes esportives. Quant a l’estructura, el pavelló comptarà amb grans finestrals i amb una estructura exterior de fusta i de vidre, per tal d’integrar-se amb l’entorn. De fet, des del carrer Callao s’accedirà al vestíbul amb una distribució que enllaçarà directament amb la resta d’edificis del complex dels Josepets, que es mantindran per a nous usos. Esta distribució facilitarà que les futures actuacions que impulse l’Ajuntament puguen anar activant la resta de l’equipament.

L’alcaldessa de Tortosa, Meritxell Roigé, va dir que el pavelló també podrà donar resposta a les necessitats de les associacions de veïns del Rastre, de Santa Clara i del Centre-Nucli Històric en moments puntuals, quan necessiten dur a terme les seues activitats. Per tal de poder fer les obres, l’Ajuntament ja ha incorporat al pressupost municipal l’aportació d’1,5 milions d’euros provinents dels pressupostos generals de l’Estat del 2022, aconseguits a través d’una esmena negociada per l’exalcalde i diputat del PDeCAT, Ferran Bel, durant la negociació pressupostària.

Tags: Baix EbreBarri del RastreCulturaJosep CampsMeritxell RoigéPatrimoniTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa
Actualitat

‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa

fa 13 hores
Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal
Actualitat

Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal

fa 13 hores
Malestar a la Terra Alta per la previsió de triplicar l’energia eòlica en 25 anys
Actualitat

Malestar a la Terra Alta per la previsió de triplicar l’energia eòlica en 25 anys

fa 13 hores
El COPATE realitza el segon tractament de l’any contra la mosca negra de l’Ebre
Actualitat

El Govern garanteix la lluita contra la mosca negra i el mosquit amb una nova partida de 899.000 euros

fa 13 hores
El Govern connecta el reg del Garrigues Sud amb el Montsant per garantir aigua en temps de sequera
Actualitat

El Govern connecta el reg del Garrigues Sud amb el Montsant per garantir aigua en temps de sequera

fa 2 dies
Mar Lleixà aposta pel diàleg i l’optimisme en el seu inici com a alcaldessa de Tortosa
Actualitat

Mar Lleixà aposta pel diàleg i l’optimisme en el seu inici com a alcaldessa de Tortosa

fa 2 dies
La Plataforma pel Nou Hospital reclama avanços reals en els terrenys de Sant Llàtzer
Actualitat

La Plataforma pel Nou Hospital reclama avanços reals en els terrenys de Sant Llàtzer

fa 2 dies
L’abonament únic de transport entra en funcionament el 19 de gener
Actualitat

L’abonament únic de transport entra en funcionament el 19 de gener

fa 2 dies
Mar Lleixà, investida alcaldessa de Tortosa
Actualitat

Mar Lleixà, investida alcaldessa de Tortosa

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Quan empènyer ja no té sentit
  • ‘L’Esperit del Lloc’, una exposició que recupera la memòria de la Guerra Civil a Tortosa
  • Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores per a tota la plantilla municipal

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ