• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tortosa recupera el Dijous Llarder, el Carnaval de Ferreries i l’enterro de la sardina

per Redacció
14 de febrer de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Tortosa ja té a punt els actes amb motiu de la celebració del Carnestoltes. Este dijous, 16 de febrer, la ciutat farà el tret de sortida amb la recuperació de la baldanada popular a l’ermita de Mig Camí, amb motiu del Dijous Llarder. Ho farà, després que les restriccions dels últims dos anys amb motiu de la pandèmia haguessen impedit que es duguessen a terme actes populars amb menjar. Ara, una vegada recuperada la normalitat, el Dijous Llarder tornarà a comptar amb repartiment de baldanes, a partir de les 17 h de la tarda. La celebració també tindrà la participació de Ràdio Tortosa, que un any més emetrà un programa amb entrevistes des de l’ermita de Mig Camí.

El Dijous Llarder és la primera etapa d’un seguit de celebracions marcades en roig al calendari: just després, arriba el cap de setmana de disfresses amb motiu del Carnaval. Un any més, l’associació de veïns de Ferreries organitza la rua de la ciutat, que enguany compleix 41 anys. Serà el dissabte 18 de febrer, i enguany la festa arriba amb algunes novetats. A partir de les 17 h de la tarda, els participants es concentraran a la rambla Catalunya, al davant de la casa Camós, des d’on el rei Carnestoltes s’adreçarà a la ciutadania amb el pregó, a les 18 h. A continuació arrancarà la rua, que recorrerà diversos carrers del barri fins a arribar al pavelló poliesportiu Jordi Angelats, a l’estadi.

Anunci

Allà es lliuraran els premis a les comparses i a les millors disfresses, amb un total de 1.000 euros en premis. La jornada continuarà fins ben entrada la nit al mateix pavelló, amb una revetlla i ball amb DJ, oberta tant a persones disfressades com a la resta de població.

L’any passat, el carnaval de Tortosa, a Ferreries, es va adaptar a la situació generada per la pandèmia, que feia recomanable evitar actes multitudinaris al començament de l’any. És per això que, excepcionalment, es va traslladar el carnaval al juny. El president de l’associació veïnal, Joan Carles Bonfill, ha fet una crida a la ciutadania a recuperar el Carnaval en les dates que és habitual, i d’esta manera poder optar als premis. “Tenim molta gent que ens explica que s’estan preparant les disfresses, per tant pensem que tindrem un Carnaval amb molta gent. Per tant, animo a tothom a que puga viure un any més la desfilada i, d’esta manera, recuperem la dinàmica dels anys anteriors”, ha destacat Bonfill.

La setmana entrant, el dimarts 21 de febrer, tindrà lloc la cloenda dels actes del Carnaval de Tortosa amb l’enterrament de la sardina. L’organitza, una vegada més, l’associació de veïns de Santa Clara. L’acte començarà a partir de les 20 h al Calvari, situat al carrer de Sant Francesc, amb repartiment de sardines rostides i carxofes a la brasa per als assistents. La presidenta de l’entitat, Enriqueta Blanch, ha recordat que l’acte és obert a la participació de qui vulga i ha animat a la gent de tots els barris de Tortosa a sumar-s’hi.

“Teníem ganes de recuperar una festa popular i tan tradicional com la del Dijous Llarder, tal com la veníem fent els anys anteriors. I també, poder tornar a fer el Carnaval i l’enterrament de la sardina, organitzats per les associacions de veïns amb el suport de l’Ajuntament, en el format d’abans de la pandèmia. A Tortosa tenim la sort de comptar amb un teixit associatiu veïnal, social i de cultura popular que són molt actius, i això s’evidencia en activitats com les que tindrem a la ciutat durant estos dies”, ha posat de relleu el regidor de Festes, Domingo Tomàs.

Tags: Associació de Veïns de Ferreries-Sant VicentBaix EbreCarnavalCultura popularDomingo TomàsJoan Carles BonfillTortosaTradicions

Anunci

Related Posts

El Govern commemora el 8M des de l’Ametlla de Mar i reivindica el feminisme per avançar cap a la igualtat real
Actualitat

El Govern commemora el 8M des de l’Ametlla de Mar i reivindica el feminisme per avançar cap a la igualtat real

fa 2 dies
Estudis ambientals analitzen l’impacte de la central reversible Gira entre la Fatarella i Flix
Actualitat

Estudis ambientals analitzen l’impacte de la central reversible Gira entre la Fatarella i Flix

fa 2 dies
ERC condiciona negociar els pressupostos de la Generalitat al compliment dels acords d’investidura
Actualitat

ERC condiciona negociar els pressupostos de la Generalitat al compliment dels acords d’investidura

fa 2 dies
Mar Lleixà anima a Meritxell Roigé a fer ‘propostes en positiu’ per a Tortosa
Actualitat

Mar Lleixà anima a Meritxell Roigé a fer ‘propostes en positiu’ per a Tortosa

fa 3 dies
Junts per Tortosa acusa el govern municipal d’estar ‘sotmès’ als interessos dels governs socialistes a Barcelona i Madrid
Actualitat

Junts per Tortosa acusa el govern municipal d’estar ‘sotmès’ als interessos dels governs socialistes a Barcelona i Madrid

fa 3 dies
El pes de les cures i la precarietat laboral manté la bretxa salarial i de pensions en les dones
Actualitat

El pes de les cures i la precarietat laboral manté la bretxa salarial i de pensions en les dones

fa 3 dies
Salut presenta el projecte guanyador del nou CAP de Móra d’Ebre, amb més espai assistencial i base del SEM
Actualitat

Salut presenta el projecte guanyador del nou CAP de Móra d’Ebre, amb més espai assistencial i base del SEM

fa 3 dies
Autovia C-42
Actualitat

Territori invertirà prop de 12 milions d’euros en millorar el ferm de set carreteres de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona

fa 3 dies
La guerra a l’Orient Mitjà i les amenaces comercials dels EUA generen incertesa entre els exportadors d’oli d’oliva
Actualitat

La guerra a l’Orient Mitjà i les amenaces comercials dels EUA generen incertesa entre els exportadors d’oli d’oliva

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Pressupostos
  • Amposta, una mirada personal cap al futur, per Gabriel Perles
  • El Govern commemora el 8M des de l’Ametlla de Mar i reivindica el feminisme per avançar cap a la igualtat real

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ