• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Irene Negre (Junts): ‘El Govern està jugant amb els diners dels ebrencs i les ebrenques’

per Gustau Moreno
13 de març de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La diputada de Junts per Catalunya, Irene Negre, ha afirmat que el govern Esquerra “està jugant” amb els diners de la gent de les Terres de l’Ebre. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Negre ha reclamat a la Generalitat que convoque d’una vegada l’òrgan de governança del Fons de Transició Nuclear, que és qui hauria de decidir si és necessari refer el reglament del després de la modificació de la llei al Parlament. De fet, Negre ha recordat que la llei obliga el Govern a repartir enguany els diners als municipis de la zona 2 del PENTA. “Ara ja tenen la quantitat de pobles exactes, perquè ja està feta la modificació de llei”, ha dit Negre en referència a la incorporació dels municipis del sud de Lleida. “Que facin la transferència als ajuntaments d’una vegada, i que convoquen l’òrgan de governança, perquè estan fent perdre el temps i estan jugant amb els diners dels ebrencs i les ebrenques. I això és una vergonya. L’últim que ha de fer un govern és posar-se d’esquenes al territori, com estan fent”, ha remarcat Negre.

“El que més em preocupa és que el Departament està prenent decisions que no li pertoquen, i que per exemple no ha convocat l’òrgan de governança ni ha treballat per convocar-lo, i està prenent decisions que li pertocarien a l’òrgan de governança”, ha advertit Negre. “Per llei, han d’aplicar el fons i han de convocar l’òrgan de governança, que és qui ha de decidir si aprofita el reglament o no, si en fa un altre, com fa les bases perquè tothom puga participar en igualtat de condicions, i com s’ha de treballar”, ha insistit.

Anunci

Encara parlant sobre la polèmica del nou Fons de Transició Nuclear, Negre ha acusat Esquerra de voler manipular el resultat de la votació al Parlament amb una filtració periodística sobre una suposada inversió industruial al polígon del Molló, que hauria de gener 650 llocs de treball però que perillava si es canviava la llei del fons nuclear, tot i l’increment del 20 al 50% de l’impost. En una resposta per escrit, el Govern li ha contestat ara que la informació és confidencial, i per això Negre creu que tot plegat és “fum”. “Tenia la sospita que era una notícia per intentar manipular els resultats al Parlament, aquella mateixa tarda”, ha valorat Negre, en referència a la notícia publicada per un mitjà del territori. “Si fos real, el que van dir les fonts del Departament d’Empresa i Acció al diari m’ho haguessin pogut escriure en un document del Parlament, públic per tothom”, ha assenyalat la diputada aldeana.

Finalment, Negre ha denunciat que el nou pressupost de la Generalitat no inclou cap partida nominativa per al nou hospital de les Terres de l’Ebre. La diputada ha recordat que Junts havia presentat una esmena per dotar el projecte amb una partida de 750.000 euros. “Ens preocupa que l’hospital de les Terres de l’Ebre no importa al Govern, ni tampoc als seus socis del tripartit, perquè li han votat igualmenti jo no he sentit queixar-se a ningú que al pressupost no hi ha cap partida nominativa per a l’hospital de les Terres de l’Ebre”, ha lamentat Negre, tot recordant que el conseller Argimon havia adquirit el compromís i havia començat a treballar per fer realitat el projecte. “No volem més promeses estèrils al territori, perquè és el que menys necessitem”, ha conclòs.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Fons de transició nuclearIrene NegreJunts per CatalunyaPolíticaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

El Copate inicia la campanya de control del mosquit al delta de l’Ebre
Actualitat

El Copate inicia la campanya de control del mosquit al delta de l’Ebre

fa 3 hores
Major ús i més confiança amb el telèfon d’emergències 112
Actualitat

Major ús i més confiança amb el telèfon d’emergències 112

fa 4 hores
La campanya de la fruita dolça arrenca a la Ribera d’Ebre amb bones perspectives de qualitat
Actualitat

La campanya de la fruita dolça arrenca a la Ribera d’Ebre amb bones perspectives de qualitat

fa 21 hores
L’Institut de Tecnificació d’Amposta dedica el cicle Economia amb Sentit al repte de l’habitatge
Actualitat

L’Institut de Tecnificació d’Amposta dedica el cicle Economia amb Sentit al repte de l’habitatge

fa 21 hores
La Fundació Doctor Ferran entrega les beques de recerca 2026 i reivindica la investigació al territori
Actualitat

La Fundació Doctor Ferran entrega les beques de recerca 2026 i reivindica la investigació al territori

fa 21 hores
Tivenys incorpora la històrica Torreta al patrimoni municipal per convertir-la en un espai de memòria
Actualitat

Tivenys incorpora la històrica Torreta al patrimoni municipal per convertir-la en un espai de memòria

fa 21 hores
El Museu de Tortosa celebra el Dia Internacional dels Museus amb concerts, exposicions i activitats familiars
Actualitat

El Museu de Tortosa celebra el Dia Internacional dels Museus amb concerts, exposicions i activitats familiars

fa 2 dies
Junts per Tortosa tanca la campanya de barris i activa les primàries per a les municipals del 2027
Actualitat

Junts per Tortosa tanca la campanya de barris i activa les primàries per a les municipals del 2027

fa 2 dies
Pimec alerta que l’absentisme laboral ja té un cost superior al 10% del PIB català
Actualitat

Pimec alerta que l’absentisme laboral ja té un cost superior al 10% del PIB català

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Copate inicia la campanya de control del mosquit al delta de l’Ebre
  • Major ús i més confiança amb el telèfon d’emergències 112
  • La campanya de la fruita dolça arrenca a la Ribera d’Ebre amb bones perspectives de qualitat

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ