• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ecologistes en Acció dubta de la viabilitat de fer una planta d’hidrogen i amoníac verd al complex químic de Flix

per ACN
20 de març de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Ercros farà un tancament gradual de la planta de Flix, mentre tindrà estoc

Un detall del complex d'Ercros a Flix. // ACN.

Ecologistes en Acció dubta de “la viabilitat” de fer una planta de producció d’hidrogen i amoníac verd al polígon químic de Flix, a la Ribera d’Ebre. El conseller d’Empresa, Roger Torrent, visita aquest dilluns a la tarda el municipi per anunciar una nova implantació industrial al complex, ara que Ercros ha tancat les últimes fàbriques de producció. L’entitat ecologista alerta que la producció d’hidrogen verd i amoníac verd no té “un marc normatiu prou desenvolupat” i considera que tindrà un impacte ambiental important “sobre el territori”, fet pel qual confia que la ponència ambientant “el tombi”. Ecologistes en Acció presentarà al·legacions quan s’obri el període per fer-ho.

Com avança Ecologistes en Acció en un comunicat, l’entitat va rebre una petició del Govern, des de l’oficina de Medi Ambient, fa un mes, per “pronunciar-se sobre el projecte” de producció d’hidrogen (H2) i amoníac (NH3) verds al complex químic de Flix, una implantació industrial que es podria fer oficial aquest dilluns a la tarda.

Anunci

L’organització ha enviat un document a la Generalitat on detalla “els dubtes sobre la viabilitat del projecte” que se li plantegen. En primer lloc, perquè no hi ha un marc normatiu prou desenvolupat per a aquesta activitat i creuen que “difícilment pot abordar una planificació eficaç i efectiva”. Alerten que “s’està creant una xarxa de producció d’H2 quan encara no s’han creat les cadenes de consum” i que pot generar “una nova bombolla” propiciada per grans empreses “atretes pels ajuts i subsidis multimilionaris” de diferents administracions.

L’ús de l’amoníac verd com a fertilitzant, per a Ecologistes en Acció considera suposa “una visió desfasada” de la química “sense visió ecològica” i que construir plantes de producció i emmagatzematge d’H2, “un producte volàtil i corrosiu”, i d’NH3 a Flix requerirà una “hidroducte de 24,8 quilòmetres” i una línia d’alimentació elèctrica que transcorrerien per diferents termes municipals i espècies protegides, com l’àguila cuabarrada.

Per abastir la planta d’electricitat, segons els ecologistes, el projecte preveu abastir-se d’electricitat de la xarxa general de distribució, d’una banda, i d’un nus de connexió a la xarxa elèctrica situat a la central nuclear d’Ascó I i II. Aquest nus estaria lligat a un complex eòlic projectat a les serres de Terol -amb 4 parcs eòlics anomenats Céfir-, i ho faria a través d’una línia d’alta tensió (LAT) de nova creació.

Tags: Ecologistes en AccióEconomiaErcrosFlixMedi AmbientRoger Torrent

Anunci

Related Posts

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 9 hores
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 9 hores
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 9 hores
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 9 hores
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 1 dia
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 1 dia
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Ulldecona prova les càmeres de vigilància per acabar amb l’incivisme als contenidors

fa 1 dia
La Comissió reclama explicitar la retirada del monument franquista de Tortosa a la llei de memòria democràtica
Actualitat

La Comissió reclama explicitar la retirada del monument franquista de Tortosa a la llei de memòria democràtica

fa 2 dies
El ple de Tortosa desestima les al·legacions de la constructora del complex Win i incautarà la garantia
Actualitat

El ple de Tortosa desestima les al·legacions de la constructora del complex Win i incautarà la garantia

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
  • Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
  • Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ