• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Junqueras ataca Junts per Tortosa pel monument franquista i el transvasament

per Redacció
15 de maig de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El president d’Esquerra, Oriol Junqueras, va participar divendres en l’acte central de campanya d’ERC a Tortosa, per donar suport al candidat republicà, Xavire Faura. Aixi, al Museu de Tortosa, davant més de 200 persones, Junqueras va recordar que aquesta és la primera campanya electoral, en vuit anys, que tant ell com Dolors Bassa poden fer en llibertat. “Aquí fa setze anys que manen els mateixos,  els de sempre, de sempre, els que mantenen un monument enmig del riu en homenatge a un exèrcit que va ocupar el nostre país i que ens va fer tant de mal; i els que van pactar un transvasament de l’Ebre, que només va ser impedit per la mobilització de la gent i del poble”, va recordar Junqueras, que també va fer un discurs semblant a Amposta, durant l’acte de suport a Adam Tomàs.

Oriol Junqueras, durant l’acte central d’Esquerra a Amposta.

En referència a Junts per Tortosa, el president d’Esquerra va afegir-hi: “Nosaltres no volem que aquestes Terres i aquesta ciutat  la governen aquells que mantenen monuments franquistes i aquells que van pactar el transvasament del riu”. “Ni tampoc, que la liderin aquells que són incapaços de gestionar els nostres ferrocarrils i que estrangulen el desenvolupament d’aquestes terres impedint una connexió ferroviària de qualitat des del País Valencià fins a Europa; i que són incapaços de prendre decisions a la CHE, amenaçant amb la mort de milions d’arbres la nostra pagesia i amenaçant el cabal ecològic mínim d’aquest riu, i la vida d’aquestes terres”, va dir en relació a socialistes i comuns.

Anunci

En la matiexa línia, president republicà va reivindicar l’independentisme i el republicanisme “de sempre, d’Esquerra”, haver sabut sumar a la causa gent provinent de llocs tan diferents i ser el partit que més llistes electorals presenta arreu del país i a les Terres de l’Ebre  Per la seua banda, Faura i la seua número 2 va exposar un programa de govern que conté 150 propostes i es fonamenta en “construir una Tortosa més cohesionada, més amable i més capital”. “Necessitem posar als tortosins i a les tortosines al centre de tots els debats i al centre de totes les decisions. Crec que lluny de reduir-se les desigualtats aquests darrers quatre anys, s’han incrementat”, va afirmar Faura. 

 “Per Esquerra l’alcaldia no és un objectiu, és una eina. Una eina per posar els tortosins i les tortosines al centre de totes les decisions”, va afegir-hi Faura, tot contestant així les interpel·lacions fetes per altres grups. “Aquells que durant quatre anys han estat la crossa de l’equip de govern ara es presenten com els del canvi”, va assenyalar en referència al PSC, que ara van en coalició amb Movem Tortosa.

A més a més, Faura va deixar clar que hi ha cinc mesures irrenunciables: “Obrir Tortosa al riu, perquè volem cohesionar i comunicar la ciutat com mai s’ha fet fins ara; solucionar els problemes d’estacionament perquè la mobilitat no es pot planificar a trossets; enfortir les polítiques socials per posar les persones al centre de totes les iniciatives de l’Ajuntament; millorar la neteja i la conservació de la via pública; i catapultar Tortosa com a capitalitat del territori convertint-la en un una ciutat útil per a les Terres de l’Ebre”.

Seu d’emergències a l’antiga comissaria dels Mossos

D’altra banda, aquest cap de setmana Faura ha proposat convertir l’antiga comissaria dels Mossos d’Esquadra en la nova seu d’Emergències de les Terres de l’Ebre. Això hauria de comportar el trasllat de l’arxiu judicial a un altre lloc. Faura ha apuntat que actualment la seu d’Emergències comparteix edifici amb el parc de Bombers, i que disposar d’un espai propi ha de permetre créixer el servei i incidir en la capitalitat de Tortosa. Faura va explicar la proposta directament al conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, qui es va comprometre a analitzar-ne la viabilitat.

Tags: Baix EbreERCmonumentOriol JunquerasPolíticaTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
Actualitat

El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025

fa 20 hores
El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
Actualitat

El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

fa 20 hores
Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta
Actualitat

Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

fa 20 hores
La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 2 dies
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 2 dies
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 3 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els grans incendis forestals i el despoblament rural
  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ