• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Faura renuncia a l’acta de regidor i Esquerra manté oberta la negociació a Tortosa

per ACN
12 de juny de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El candidat d’ERC a l’alcaldia de Tortosa, Xavier Faura, no recollirà l’acta de regidor i “farà un pas al costat”. Després “d’una reflexió en fred” dels resultats del 28-M, Faura apunta que “no ha estat capaç de transmetre la il·lusió i l’empenta” que tenia pel seu projecte i que “no se sentiria còmode” presidint i governant l’Ajuntament de Tortosa amb el 13% dels vots obtingut. Això, ha afegit, no deslegitima que altres ho puguin fer. De fet, tot i insistir que les negociacions requereixen “discreció”, els republicans les mantenen obertes i el pacte de govern continua sent possible tant amb Junts per Tortosa com amb Movem-PSC. Mar Lleixà, número dos de Faura a la candidatura, liderarà el grup municipal.

Faura ha apuntat que continuarà sent membre d’ERC, com a militant, perquè és el partit que representa “com pensa i com és”, però ha remarcat que no “ha vingut a la política a escalfar una cadira” i que davant dels resultats electorals obtinguts com a líder de projecte dels republicans a Tortosa, “fa un pas al, costat i no serà regidor ni portaveu del grup”. De fet, ha reconegut que l’incomodaria presidir l’Ajuntament amb un 13% dels vots, una possibilitat que està sobre la taula de les negociacions, ja que ERC ha aconseguit “ser determinant” en la formació del govern municipal de Tortosa, un dels objectius que Faura sí que dona per assolit.

Anunci

D’aquestes negociacions, ERC no en vol donar pistes. “L’important en unes negociacions és la discreció”, ha assenyalat Maria Jesús Viña. Viña serà de nou regidora amb la renúncia de Faura. Era la quatre de la llista i formarà part del grup municipal amb el també regidor aquest darrer mandat, Josep Rima, i Mar Lleixà, que serà la portaveu del grup municipal.

Factura ideològica

Faura ha fet “una reflexió en fred” del 28-M per prendre la decisió de fer “un pas al costat”. Tot i que ha apuntat que podrien “responsabilitzar l’abstenció” o que “la marca” ha perdut representació, sent com una derrota pròpia que ERC Tortosa hagi perdut més d’un miler de vots i un regidor, respecte dels resultats que va obtenir el 2019, quan es va posar al capdavant del projecte a la capital ebrenca, acabat d’arribar a la política municipal.

Faura ha recordat que va implicar-s’hi per primer cop el 2017, com a president de la sindicatura electoral per al referèndum de l’1-O a la demarcació de Tarragona. “Vaig trencar els esquemes de molta gent, que m’ubicaven ideològicament en un altre lloc i s’equivocaven, però aquesta falta d’ubicació potser m’ha provocat també dificultats a l’hora de treballar”, ha assenyalat.

El candidat d’ERC a l’alcaldia de Tortosa ha assegurat que continuarà implicat en el projecte republicà a la ciutat. “Potser no ho he sabut transmetre prou bé, però amb les possibilitats que hem tingut aquests quatre anys es pot fer immensament millor, amb una Tortosa per a tothom i no excloent i estaré amb el grup de gent que treballaràs per implementar el nostre projecte”, ha defensat.

Tags: Albert SalvadóBaix EbreERCMar LleixàPolíticaTortosaXavier Faura

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 2 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 2 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 2 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 2 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 2 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 2 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 3 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 3 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ