• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Clam multitudinari a Tarragona per demanar la paralització del Hard Rock

per ACN
19 de juny de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Entitats, activistes i col·lectius s’han aplegat aquest diumenge a Tarragona per demanar la paralització del projecte del Hard Rock. Sota el lema ‘Defensem la terra, llaurem el futur’, els manifestants han llençat un clam en una de les mobilitzacions més multitudinàries al territori contra el complex lúdic i que ha comptat amb el suport d’una vuitantena d’entitats. El portaveu de la plataforma Aturem Hard Rock, Eloi Redón, ha afirmat que el Govern ha ajornat l’aprovació del Pla Director Urbanístic (PDU) a causa de “la pressió social” i les “reticències” polítiques al voltant del projecte. Davant la possibilitat que el PDU s’aprovi en una convocatòria extraordinària, Redón ha avançat que les accions reivindicatives “no s’aturaran”.

El passeig de les Palmeres de Tarragona ha estat el punt de partida de la manifestació unitària contra el projecte de Hard Rock. Segons l’organització, més de 4.000 persones s’han sumat a la mobilització, juntament amb una vuitantena d’entitats, sindicats i col·lectius del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. El clam ha estat unitari per rebutjar el macrocomplex lúdic i el model econòmic que asseguren que se’n desprèn. Tot i això, al llarg del recorregut també s’han sentit consignes d’altres reivindicacions en defensa del territori relacionades amb la indústria petroquímica, la implantació de macroprojectes energètics o el turisme de masses.

Anunci

És el cas de la lluita vinculada al riu Ebre, liderada per la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE); un dels portaveus de l’entitat, Joan Antoni Panisello, ha remarcat que si el projecte de Hard Rock segueix endavant, representarà una major “pressió per als recursos hídrics” del territori en ple context de sequera. En aquest sentit, Panisello ha criticat que les decisions que involucren el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre “es prenguin des dels despatxos”.

Marxa fins davant l’edifici dels Serveis Territorials de Tarragona

La marxa d’aquest diumenge ha travessat la Part Baixa de Tarragona, fins arribar a la plaça dels Carros, punt pròxim a l’edifici dels Serveis Territorials on se celebren les comissions d’urbanisme del Camp de Tarragona. Segons el portaveu de la plataforma Aturem Hard Rock, Eloi Redón, el Govern ha decidit ajornar l’aprovació del Pla Director Urbanístic, que inicialment, s’havia de fer aquest dimecres. Es tracta del tràmit que desencallaria la urbanització dels terrenys del Consorci Recreatiu i Turístic (CRT) a Salou i Vila-seca.

Redón ha assenyalat el rebuig social al Hard Rock com a principal causa d’aquest ajornament, a més de la “pressió política” al voltant del projecte. “Veiem que al Parlament cada vegada se’n parla més i fins i tot, al ple d’aquesta setmana, tot i que molts partits es van mostrar a favor del projecte, hi ha més reticències i hi posen més pegues. Amb tot aquest context social, creiem que és un dels factors determinants perquè no veuen clar aprovar un projecte d’aquestes característiques”, ha sentenciat. Amb aquest escenari, la plataforma tem que el Govern convoqui una comissió extraordinària a l’estiu per aprovar el PDU en un moment en què la mobilització ciutadana “és més difícil”. Si aquesta possibilitat s’acaba complint, Redón ha avançat que hi haurà noves accions reivindicatives.

Tags: Camp de TarragonaHard RockJoan Antoni PaniselloMedi AmbientPDESocietatTarragonaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Reverté replica a Salvadó: “Als pressupostos no hi ha cap partida per al nou institut”
Actualitat

Reverté replica a Salvadó: “Als pressupostos no hi ha cap partida per al nou institut”

fa 11 hores
Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
Actualitat

Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre

fa 11 hores
Trens Dignes reclama pressupost i calendaris per al tren-tram de l’Ebre i la intermodal de l’Aldea
Actualitat

Trens Dignes reclama pressupost i calendaris per al tren-tram de l’Ebre i la intermodal de l’Aldea

fa 11 hores
Acord en el cas de la Cooperativa de l’Aldea: BDO, Mapfre i l’auditor pagaran 880.000 euros i queden fora del judici
Actualitat

Acord en el cas de la Cooperativa de l’Aldea: BDO, Mapfre i l’auditor pagaran 880.000 euros i queden fora del judici

fa 11 hores
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Sumem per l’Ampolla-Junts defensa la gestió municipal i expressa “confiança absoluta” en Francesc Arasa

fa 21 hores
Tivissa iniciarà en quinze dies l’enderroc de l’antiga caserna per construir la futura residència de la gent gran
Actualitat

Tivissa iniciarà en quinze dies l’enderroc de l’antiga caserna per construir la futura residència de la gent gran

fa 1 dia
Miquel Cervelló assumeix l’alcaldia de Riba-roja d’Ebre en el darrer any del mandat
Actualitat

Miquel Cervelló assumeix l’alcaldia de Riba-roja d’Ebre en el darrer any del mandat

fa 1 dia
Els Agents Rurals preveuen restringir l’accés als espais naturals de l’Ebre durant l’eclipsi del 12 d’agost
Actualitat

Els Agents Rurals preveuen restringir l’accés als espais naturals de l’Ebre durant l’eclipsi del 12 d’agost

fa 1 dia
Litterarum tanca una edició marcada pel creixement territorial i la diversitat artística
Actualitat

Litterarum tanca una edició marcada pel creixement territorial i la diversitat artística

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Reverté replica a Salvadó: “Als pressupostos no hi ha cap partida per al nou institut”
  • Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
  • Trens Dignes reclama pressupost i calendaris per al tren-tram de l’Ebre i la intermodal de l’Aldea

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ