• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Govern planifica un enllaç de l’AP-7 a Masdenverge amb els diners transferits per l’Estat

per ACN
12 de juliol de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El Govern planifica un enllaç de l’AP-7 a Masdenverge amb els diners transferits per l’Estat

El Govern destinarà 250 milions d’euros per a la millora de la connectivitat de l’AP-2 i l’AP-7, amb actuacions en nou enllaços i la construcció de set noves connexions. Els diners hauran de ser una transferència del Ministeri de Transports, i formen part dels 914 milions del protocol signat el passat divendres, que també inclou els intercanviadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb Rodalies a Sant Cugat del Vallès, intervencions a l’N-II i a l’Eix Pirinenc (N-260). La consellera de Territori, Ester Capella, ha dit que el govern espanyol ja té sobre la taula els convenis que cal signar per tirar endavant els projectes i començar a treballar el més aviat possible.

Capella ha visitat aquest dimecres dos punts d’aquestes futuribles inversions, al nus on conflueixen l’N-150, l’AP-7 i la C-58, a Barberà del Vallès, i a la zona dels intercanviadors a Sant Cugat.

Anunci

Les actuacions viàries són nou enllaços de l’AP-7: remodelacions a Girona Nord, Girona Sud, la C-60 a la Roca del Vallès (Vallès Oriental), la C-35 a Maçanet de la Selva, l’N-150 i C-58 en direcció Tarragona, la B-30 i C-58 en direcció Barcelona i Vilafranca del Penedès centre. A més, es milloraran accessos a Montmeló-Parets del Vallès i la connexió amb la C-17 i C-33 i a la B-30, al tram entre Sant Cugat i Cerdanyola.

El projecte també contempla la construcció de set enllaços: a l’AP-7 a Sant Celoni / la Batllòria, Banyeres del Penedès i C-51 al Vendrell i a l’AP-2 a Castelldans (les Garrigues). D’aquest set, tres el ministeri espanyol no els tenia previstos i s’han inclòs: es tracta dels enllaços de l’AP-7 de la T-315 a Bellisens, a Reus, i a Masdenverge (Montsià) i la unió B-40 i C-55 a Abrera (Baix Llobregat).

La responsable de Territori ha explicat que aquests treballs venen motivats per la finalització de les concessions dels peatges, que han comportat “un increment de la congestió i una manca de capacitat per donar resposta” per part de l’Estat. Això, a la vegada, s’ha traduït amb un increment de la sinistralitat. Per això, s’intervé en aquests punts, ha remarcat.

Capella també s’ha desplaçat fins a l’estació de Volpelleres de FGC, on ha pogut visualitzar la possible connexió amb Rodalies a Sant Cugat, de l’R8. La consellera ha criticat que “només té la freqüència d’un tren a l’hora” i ha carregat contra la “mala planificació” del govern espanyol per no preveure el pas de la companyia ferroviària catalana.

“La pilota a la teulada del ministeri”

La consellera de Territori ha assegurat que s’han enviat els convenis per aquests projectes al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana perquè els signin i es pugui començar a treballar. “Tenen la pilota a la seva teulada”, ha assenyalat Capella, que ha recalcat que si “hi ha voluntat política” els processos es poden accelerar. La consellera ha exigit el compliment dels acords, avisant que “si no, es trenquen i després es molt difícil construir” una nova entesa.

Les inversions a l’N-II

Aquest protocol també inclou obres en l’àmbit del Maresme com la pacificació de l’N-II, amb la creació d’un carril bicicleta i un altre per a vianants, nous enllaços a la C-32 i treballs a la línia R1 de Rodalies. El protocol firmat amb el govern espanyol hi havia reservats 386 milions d’euros i aquest dijous està previst que es concreti el projecte amb un acte al Masnou (Maresme) que encapçalarà el president, Pere Aragonès.

Tags: AP-7Ester CapellaGeneralitat de CatalunyaInfraestructuresMasdenvergeMontsià

Anunci

Related Posts

El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa
Actualitat

El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa

fa 6 hores
La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc
Actualitat

La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc

fa 6 hores
Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica
Actualitat

Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica

fa 6 hores
El Consell Comarcal instal·larà enllumenat a la Via Verda entre Tortosa i Roquetes
Actualitat

El cicloturisme projecta les Terres de l’Ebre a FITUR amb l’arribada de la Via Verda al delta

fa 6 hores
Tresorantic torna a Tortosa amb més expositors i una aposta clara pel col·leccionisme i el motor clàssic
Actualitat

Tresorantic torna a Tortosa amb més expositors i una aposta clara pel col·leccionisme i el motor clàssic

fa 6 hores
Unanimitat al ple d’Amposta per reclamar transparència en les dietes dels alcaldes
Actualitat

Unanimitat al ple d’Amposta per reclamar transparència en les dietes dels alcaldes

fa 1 dia
Les plataformes d’usuaris convoquen una protesta a Barcelona contra la desinversió ferroviària
Actualitat

Les plataformes d’usuaris convoquen una protesta a Barcelona contra la desinversió ferroviària

fa 1 dia
Tortosa s’adhereix per tercer any a l’encesa mediterrània pels Drets Humans
Actualitat

Tortosa s’adhereix per tercer any a l’encesa mediterrània pels Drets Humans

fa 1 dia
Alumnat alemany visita la Cota 0 de Tortosa en el marc dels 10 anys d’intercanvis amb el Dertosa
Actualitat

Alumnat alemany visita la Cota 0 de Tortosa en el marc dels 10 anys d’intercanvis amb el Dertosa

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El Govern apel·la a un gran acord de país per refundar Rodalies després d’una crisi llarga i complexa
  • La producció de clementines s’enfonsa per l’impacte climàtic i posa en alerta el sector citrícola ebrenc
  • Rebuig territorial al nou projecte de línia de molta alta tensió de Red Eléctrica

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ