• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El CAT farà amb Endesa X les seues plantes solars d’autoconsum a Tarragona i l’Ampolla

per Redacció
20 de juliol de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
El CAT farà amb Endesa X les seues plantes solars d’autoconsum a Tarragona i l’Ampolla

Endesa X, la filial de serveis energètics d’Endesa, serà l’encarregada de construir i posar en marxa dues plantes solars fotovoltaiques pel Consorci d’Aigües de Tarragona (CAT) després d’haver resultat l’adjudicatària de la licitació pública. Amb una potència de 4,7 MWp i més de 8.500 mòduls fotovoltaics repartits entre les seves instal·lacions centrals (a Tarragona) i l’Estació de Tractament d’Aigua Potable (ETAP), a l’Ampolla, l’aposta per l’autoconsum solar permetrà a l’ens autoproduir un 10% de l’energia que necessita per a totes les fases del procés del cicle urbà de l’aigua, el qual permet a distribuir aigua potable en alta a 69 ajuntaments i 25 indústries consorciades.

La instal·lació de plaques solars, permetrà generar cada any al voltant de 6.800 MWh, la qual cosa evitarà l’emissió a l’atmosfera de 1.700 tones de CO2 anuals, l’equivalent a la capacitat d’absorció de més de 10.200 arbres. D’aquesta manera, el Consorci d’Aigües de Tarragona continua reforçant una de les principals línies estratègiques d’actuació de l’organització, basada en la sostenibilitat i el compromís amb el medi ambient.

Anunci

A la signatura del contracte realitzada aquest dijous entre el CAT i Endesa X, el president del Consorci, Joan Alginet, ha destacat que “estem molt orgullosos d’assumir un paper actiu en la lluita contra el canvi climàtic, les entitats que gestionem un recurs escàs i tan preuat com l’aigua tenim una major responsabilitat a l’hora de desenvolupar la nostra activitat. Aquest contracte va un pas més enllà, el CAT a hores d’ara ja té contractada el 100% de l’energia provinent de fonts renovables, ara, a més amb aquest acord autoproduirem el 10% de l’energia necessària per a cobrir la demanda energètica de tota l’activitat del CAT, contribuint així a la disminució de les emissions de gasos d’efecte hivernacle i a la protecció del medi ambient.”

Per la seva banda, el director d’administracions públiques d’Endesa X, Juan Garrigosa, ha afegit que “aquest tipus de solucions d’autoconsum que ofereix Endesa X són una alternativa molt viable per tal de que les entitats públiques puguin fer el seu procés de descarbonització sense esforços econòmics extres i amb un resultat considerable en la disminució de l’empremta ecològica i en la seva factura de consum energètic. Per això, Endesa X ofereix tot el seu coneixement del sector energètic, la tecnologia més puntera i l’acompanyament d’una companyia sòlida que garanteix un resultat d’èxit per acompanyar aquest tipus d’entitat en el seu camí cap a la sostenibilitat”.

La inversió prevista és de 5,6 milions d’euros, però gràcies al model de finançament amb la que treballa Endesa X, el Consorci d’Aigües de Tarragona no haurà de fer cap inversió inicial, de manera que serà la companyia qui assumirà el cost de la instal·lació de les dues plantes. En aquesta modalitat de contracte, s’estableix un preu fixe associat a l’energia produïda per les instal·lacions d’autoconsum i s’estipula que Endesa X serà l’encarregada de l’operació, manteniment i explotació de la infraestructura durant els 10 anys de duració del contracte.

Per a poder cobrir la resta de l’energia que el CAT necessita per a desenvolupar la seva activitat i seguir subministrant aigua potable a més d’una seixantena de municipis i una vintena d’indústries, l’ens compta amb un acord amb Endesa Energia, la comercialitzadora del grup Endesa. Es tracta d’un contracte a 5 anys que va començar al gener de l’any passat i que compta amb Garanties d’Origen Renovable, de manera que a dia d’avui els 59 GWh de consum anual del Consorci d’Aigües de Tarragona ja són 100% energia verda. Amb la instal·lació de les dues plantes solars fotovoltaiques, es reforça l’aposta per la descarbonització.

Tags: CATConsorci d'Aigües de TarragonaEconomiaEndesaEnergiaJoan AlginetL'AmpollaTarragona

Anunci

Related Posts

La Cambra de Comerç de Tortosa avisa sobre la manca de manteniment de l’AP-7
Actualitat

La Cambra de Comerç de Tortosa avisa sobre la manca de manteniment de l’AP-7

fa 2 hores
Tarragona també troba ‘insuficient’ la nova connexió ferroviària amb l’Ebre i València
Actualitat

Els accidents ferroviaris d’Adamuz i Gelida posen en evidència la falta de manteniment de la xarxa

fa 2 hores
Quins drets laborals tinc si no puc arribar a la feina per l’aturada ferroviària?
Actualitat

Quins drets laborals tinc si no puc arribar a la feina per l’aturada ferroviària?

fa 2 hores
ERC d’Amposta porta a debat la transparència sobre les dietes dels alcaldes
Actualitat

ERC d’Amposta porta a debat la transparència sobre les dietes dels alcaldes

fa 2 hores
L’Ajuntament d’Amposta invertirà 881.000 euros en la millora d’instal·lacions esportives
Actualitat

L’Ajuntament d’Amposta invertirà 881.000 euros en la millora d’instal·lacions esportives

fa 2 hores
Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial
Actualitat

Tortosa lidera una candidatura internacional perquè les fortificacions siguen Patrimoni Mundial

fa 1 dia
Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes alerta del col·lapse ferroviari a les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE
Actualitat

El Parlament Europeu frena l’acord amb Mercosur i l’envia al TJUE

fa 1 dia
La pagesia ebrenca alça la veu contra la regressió del delta i els tractats comercials
Actualitat

La pagesia ebrenca alça la veu contra la regressió del delta i els tractats comercials

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La Cambra de Comerç de Tortosa avisa sobre la manca de manteniment de l’AP-7
  • Els accidents ferroviaris d’Adamuz i Gelida posen en evidència la falta de manteniment de la xarxa
  • Quins drets laborals tinc si no puc arribar a la feina per l’aturada ferroviària?

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ