• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El moment més emotiu de la inauguració de la XXVI Festa del Renaixement de Tortosa

per Gustau Moreno
21 de juliol de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Este va ser el moment més emotiu de la cerimònia inaugural de la Festa del Renaixement de Tortosa, que durant quatre dies celebra la que vol ser la seua edició més inclusiva. L’actriu Bienve Borràs parlava des d’una de les finestres de l’ajuntament, mentre a l’escenari de la plaça pujaven dos nens en cadires de rodes, portant les banderes de Tortosa i de la Vegueria, per donar inici a quatre dies de Renaixement entre aplaudiments i emoció continguda.

La ciutat torna a brillar amb l’esplendor del segle XVI, però enguany el repte és que tothom puga transportar-se cinc segles enrere i xalar, sense exclusions. Així ho destacava el procurador de la Festa del Renaixement, Víctor Grau: “Volem que tothom pugui transportar-se cinc-cents anys enrere sense exclusió, per això hem creat el pictograma de la festa, hem implementat la traducció en llenguatge dels signes en diversos actes, hem impulsat la fila 0 per persones amb mobilitat reduïda o la zona 0 de soroll a la desfilada”.

Anunci

Fins al proper diumenge, la 26a Festa del Renaixement inclou deu espectacles nous, quinze de producció pròpia, una desena d’actuacions al carrer i una dotzena de muntatges de pagament, però més de setanta gratuïts. El nou procurador en cap de Tortosa, Jordi Jordan, va afirmar que la Festa del Renaixement ha de ser un orgull per al conjunt del país: “Estem davant d’una festa que organitzem entre tots i totes, una festa que encara hem de projectar més arreu del país, perquè el Renaixement ha de ser també un orgull de festa per tot Catalunya”.

Centenars de persones van omplir la plaça de l’Ajuntament, engalanada per una ocasió tan solemne. Un altre dels moments més destacats de la cerimònia va ser quan l’historiador i director de l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre, Albert Curto, va rebre l’estendard del Renaixement. A banda, com a novetat d’enguany, la inauguració es va fusionar amb el pregó, a càrrec de la consellera de Cultura. Natàlia Garriga va dir que la Festa del Renaixement també és “un aparador de la cultura popular” i de proximitat. “La Festa del Renaixement és un aparador de la vostra cultura de proximitat, que ens permet descobrir tot el talent que teniu i tenim a casa nostra, una cultura que no es fa sola, sinó que la fem entre tots i totes”, va remarcar Garriga.

Després de la cerimònia inaugural i del pregó, va fer-se la tradicional obertura de portes al Portal del Romeu, amb l’entrada de les banderes de la ciutat i de la vegueria a la Tortosa del segle XVI. 

*Mireu la crònica al vídeo de Canal 21 Ebre:

Tags: Baix EbreCrònicaCulturaFesta del RenaixementJordi JordanNatàlia GarrigaOpinióTeatreTortosaVíctor Grau

Anunci

Related Posts

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
Actualitat

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume

fa 22 hores
Carretera Poblenou
Actualitat

Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera

fa 22 hores
Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova
Actualitat

Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

fa 22 hores
Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles
Actualitat

Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles

fa 22 hores
Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust
Actualitat

Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust

fa 22 hores
Tortosactiva facilita la inserció laboral de gairebé 300 persones a través del Programa 30 Plus
Actualitat

Tortosactiva consolida el seu paper clau amb més de 1.100 persones ateses i 155 insercions laborals el 2025

fa 22 hores
Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
Actualitat

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre

fa 4 dies
ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
Actualitat

ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions

fa 4 dies
Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril
Actualitat

Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
  • Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera
  • Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ