• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Torna al festival Artèria Tortosa, amb la ballarina i coreògrafa Sol Picó com a plat fort

per Redacció
28 de setembre de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Artèria Tortosa, el festival que fusiona les arts vives amb la natura, la ciència i la tecnologia i que dirigeix el ballarí i coreògraf tortosí Roberto Olivan, tindrà lloc del 13 al 15 d’octubre. En aquesta tercera edició, el plat fort d’Artèria Tortosa serà la coreògrafa i ballarina Sol Picó que portarà a l’Auditori Felip Pedrell l’espectacle ‘Titanas’, juntament amb les ballarines Anna Ventura ‘Natsuki’ i Charlotta Ófverholm. Aquest dijous han presentat la programació del festival l’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; la regidora de Cultura, Mar Lleixà i el director del festival, Roberto Olivan.

La programació d’Artèria Tortosa inclou un total de vuit espectacles, xerrades, projeccions de vídeo dansa, masterclass de dansa i teatre, sessions musicals amb discjòqueis i foodtrucks. Una programació que tindrà lloc en diferents escenaris de la ciutat: l’Auditori Felip Pedrell (tant a l’interior com a l’exterior), el Parador, la cripta de la Reparació, el Museu de Tortosa, el parc municipal, el passeig de Ribera, i Ballet Estudi Llibertat Curto (l’escola de dansa on es faran les masterclass).

Anunci

“Presentem la tercera edició del festival Artèria Tortosa, un festival innovador que amplia l’oferta cultural de Tortosa i que uneix diferents disciplines artístiques, sota la direcció del tortosí Roberto Olivan”, ha manifestat l’alcalde de Tortosa. Per la seua banda, la regidora de Cultura ha destacat que el festival portarà talent internacional a l’escenari tortosí, però també permetrà fer valdre el talent local”, ha assenyalat Lleixà. En aquest sentit, la regidora de Cultura ha destacat la col·laboració de membres de les corals Vent Dalt i Cor Tyrichae, alumnes de l’Escola d’Arts Escèniques Cecília Aymí i del Conservatori de Música de Tortosa i de Cinta Accensi en l’espectacle ‘Titanas’ de Sol Picó.

L’espectacle inaugural tindrà lloc divendres 13 d’octubre al passeig central del parc municipal, una proposta del ballarí Àngel Duran. També el divendres començarà la projecció dels vídeos guanyadors del festival Lensdans i tindrà lloc la conferència sobre art i videojocs de la pedagoga Marta Lamote.

Dissabte la programació seguirà amb la masterclass de dansa contemporània a càrrec de Victor Callens i Barbara Meneses, que també oferiran un espectacle de dansa, i la de Paul White; l’espectacle de música experimental en directe de Laura Guarch (Néfur); l’actuació de dansa de la companyia Elelei; i un espectacle de dansa i música al Museu de Tortosa, amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni amb Ramon Humet, Sílvia Vidal i Roberto Olivan.

També dissabte el programa d’Artèria inclou una conferència sobre intel·ligència artificial a càrrec de l’enginyer informàtic Luis Ballesteros i l’espectacle ‘Titanas’ amb Sol Picó, Natsuki i Charlotta Öfverholm, tres ballarines i coreògrafes amb influències i recorreguts distints que conflueixen en aquest espectacle.

L’última jornada d’Artèria Tortosa portarà al passeig de Ribera l’actuació de dansa de Magí Serra i Clementine Telesfort, mentre que la cloenda es farà a l’Auditori on artistes de diverses disciplines oferiran un espectacle de música i dansa amb la participació d’artistes locals i internacionals.

“En aquesta tercera edició del festival continuem apostant per la línia artística que ja hem consolidat, però ampliem espais i propostes amb l’objectiu de fer créixer el festival i assegurar-ne l’èxit a llarg termini. Presentem un festival que és no només un reclam per al territori, sinó que ens permet atreure públic d’àmbit internacional”, ha explicat Olivan.

Els tres dies del festival hi haurà música amb discjòqueis i food trucks i la setmana abans del festival s’oferirà un espectacle familiar a l’Auditori adreçat a les escoles de primària. “Per mi és un plaer poder dur a terme un projecte com aquest a la meua ciutat natal. Penso que és una oportunitat per oferir una programació d’arts escèniques d’avantguarda i qualitat al nostre territori, unint el talent ebrenc amb artistes internacionals”, ha conclòs el director del festival.

El programa complet es pot consultar al web arteriatortosa.com i les entrades es posaran a la venda durant els pròxims dies a teatreauditoritortosa.cat.

Tags: ArtèriaBaix EbreCulturaJordi JordanMar LleixàRoberto OlivanTortosa

Anunci

Related Posts

Mar Lleixà presenta un nou cartipàs municipal per reforçar el final de mandat a Tortosa
Actualitat

Mar Lleixà presenta un nou cartipàs municipal per reforçar el final de mandat a Tortosa

fa 2 dies
El COMEBE aposta per consolidar el Poble Vell i recuperar espais històrics
Actualitat

El COMEBE aposta per consolidar el Poble Vell i recuperar espais històrics

fa 2 dies
El sector hoteler alerta que l’augment de la taxa turística restarà competitivitat a l’Ebre
Actualitat

El sector hoteler alerta que l’augment de la taxa turística restarà competitivitat a l’Ebre

fa 2 dies
L’alcalde de Móra la Nova defensa que el municipi conservarà el gruix de la inversió del projecte de gigafactoria d’IA
Actualitat

L’alcalde de Móra la Nova defensa que el municipi conservarà el gruix de la inversió del projecte de gigafactoria d’IA

fa 3 dies
L’òrgan de govern dels Fons Nuclears busca vies per impulsar nou sòl industrial
Actualitat

L’òrgan de govern dels Fons Nuclears busca vies per impulsar nou sòl industrial

fa 3 dies
Els pagesos i ramaders de l’Ebre, encara a l’espera dels ajuts del Fons de Transició Nuclear
Actualitat

Els pagesos i ramaders de l’Ebre, encara a l’espera dels ajuts del Fons de Transició Nuclear

fa 3 dies
El Sindicat de Metges de l’Ebre qüestiona les xifres oficials de seguiment de la vaga a l’HUTVC
Actualitat

El Sindicat de Metges de l’Ebre qüestiona les xifres oficials de seguiment de la vaga a l’HUTVC

fa 3 dies
L’Hospital Verge de la Cinta celebrarà els 50 anys mantenint ‘el compromís amb les persones i la salut pública’
Actualitat

L’Hospital Verge de la Cinta celebrarà els 50 anys mantenint ‘el compromís amb les persones i la salut pública’

fa 3 dies
Vint anys del Campus Terres de l’Ebre: la URV consolida el seu creixement i mira cap al futur
Actualitat

Vint anys del Campus Terres de l’Ebre: la URV consolida el seu creixement i mira cap al futur

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Prozac
  • Matemàtiques recreatives dominicals (117)
  • Els pagesos revoltats

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ