• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Entitats ecologistes critiquen la gestió de l’aigua a Catalunya en la segona Cimera Social de la Sequera

per ACN
2 d'octubre de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Més d’una vintena d’entitats ecologistes d’arreu de Catalunya han debatut aquest dissabte en la segona cimera social de la sequera celebrada a Amposta, on han criticat la gestió de l’aigua de les administracions. Consideren que existeix una “manca de voluntat” per part del Govern per reduir els consums hídrics de la ramaderia intensiva i el sector turístic i exigeixen mesures “urgents i immediates” per protegir els cabals ecològics dels rius del país. En el marc de la campanya ‘D’on no n’hi ha no en raja’, s’han anunciat accions reivindicatives fins al juliol de l’any vinent, quan s’espera que es constitueixi el Pacte Nacional de l’Aigua. Entre altres propostes, convocaran mobilitzacions lligades a projectes com el Hard Rock o la Copa Amèrica.

La segona cimera social de la sequera ha aplegat representants d’entitats ecologistes a Amposta, al Montsià, on s’ha tractat la gestió que el Govern ha fet fins al moment dels recursos hídrics. “Això no és només sequera ni que no plogui, sinó que és un saqueig històric amb els negocis que hi ha amb l’aigua”, ha etzibat Dante Maschio, portaveu de la plataforma l’Aigua és Vida. En aquest sentit, ha reclamat mesures “urgents i immediates” que s’apliquin abans del futur Pacte Nacional de l’Aigua, previst pel pròxim juliol. Maschio ha anunciat que exigiran depuracions polítiques si s’entra en estat d’emergència al sistema d’aigües Ter-Llobregat. A la vegada, les entitats insten a proposar mesures de restriccions de consum no només a escala individual, sinó també industrial, especialment en el sector de la ramaderia intensiva i el turisme.

Anunci

Així s’ha expressat el portaveu de la Coordinadora de la Salvaguarda del Montseny, Carles Lumeras, qui ha denunciat la “sobreexplotació” de l’aqüífer Montseny-Guilleries per part de les empreses embotelladores d’aigua i altres indústries properes. “És absolutament inaudit que molts pobles del Montseny portem molts mesos sense aigua, que han d’utilitzar aigua de cisternes per abastir-se perquè la majoria de les fonts s’han assecat”, ha alertat. En la mateixa línia, ha demanat que les administracions aprovin una moratòria de concessions d’extraccions d’aigua a les empreses que facin ús de l’aqüífer i alhora, s’encarregui un estudi científic independent per conèixer el seu estat real abans d’atorgar nous permisos.

Per la seva part, la portaveu del Grup de Defensa del Ter, Dolors Catalan, ha demanat un canvi de model agrícola i ramader per apostar per nous sistemes de neteja de les corts que requereixin menys recursos hídrics i contaminin menys. Paral·lelament, la portaveu de la Plataforma de l’Ebre (PDE), Matilde Font, ha insistit a aplicar mesures que propiciïn la baixada de sediments al riu i evitar la desaparició del Delta.

Una cimera per posar els pilars de la campanya ‘D’on no n’hi ha no en raja’

En aquest context s’ha presentat la campanya ‘D’on no n’hi ha no en raja’, que s’engega amb accions reivindicatives a partir d’aquesta tardor arreu del país. Amb aquesta iniciativa, les entitats implicades pretenen que el Govern escolti les seves propostes envers la gestió de l’aigua i s’equilibri la presència entre representants dels sectors econòmics i les entitats ecologistes en les taules territorials.

Entre altres propostes, les entitats prepararan penjades de cartells, sessions tècniques i xerrades que tractaran la problemàtica de l’aigua als diferents punts del país. També estan previstes mobilitzacions unitàries lligades a projectes com el Hard Rock, la Copa Amèrica Barcelona o la Ryder Cup de Golf.

Tags: AmpostaMatilde FontMedi AmbientMontsiàPDESequeraSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Els pressupostos de la Generalitat 2026 preveuen 75 milions a les Terres de l’Ebre amb inversions històriques en salut, carreteres i serveis socials
Actualitat

Els pressupostos de la Generalitat 2026 preveuen 75 milions a les Terres de l’Ebre amb inversions històriques en salut, carreteres i serveis socials

fa 17 hores
Albert Salvadó (ERC) defensa 11,7 milions per al nou institut de la Ràpita dins els 400 negociats al pressupost
Actualitat

Albert Salvadó (ERC) defensa 11,7 milions per al nou institut de la Ràpita dins els 400 negociats al pressupost

fa 17 hores
La Ribera d’Ebre es prepara per a una gigafactoria d’IA que vol transformar el territori
Actualitat

La Ribera d’Ebre es prepara per a una gigafactoria d’IA que vol transformar el territori

fa 17 hores
Tortosa estrena el projecte Cuidem Temple amb voluntàries cíviques per fomentar el civisme i la participació ciutadana
Actualitat

Tortosa estrena el projecte Cuidem Temple amb voluntàries cíviques per fomentar el civisme i la participació ciutadana

fa 17 hores
Una proveïdora de la Cooperativa de l’Aldea declara que van inflar factures per indicació de l’exgerent
Actualitat

Una proveïdora de la Cooperativa de l’Aldea declara que van inflar factures per indicació de l’exgerent

fa 17 hores
Salut Terres de l’Ebre busca una evolució cap a un model en xarxa dels hospitals ebrencs
Actualitat

Salut Terres de l’Ebre busca una evolució cap a un model en xarxa dels hospitals ebrencs

fa 2 dies
La DO Terra Alta impulsa la garnatxa blanca amb sommeliers internacionals per reforçar-ne la projecció global
Actualitat

La DO Terra Alta impulsa la garnatxa blanca amb sommeliers internacionals per reforçar-ne la projecció global

fa 2 dies
Deltebre impulsa 37 iniciatives per transformar el sector primari en experiències turístiques úniques
Actualitat

Deltebre impulsa 37 iniciatives per transformar el sector primari en experiències turístiques úniques

fa 2 dies
Lo Sirgador celebra cinc anys al riu Ebre, amb un cicle de concerts a la posta del sol
Actualitat

Alerten sobre l’impacte de les gigafactories en els recursos hídrics de l’Ebre

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Els pressupostos de la Generalitat 2026 preveuen 75 milions a les Terres de l’Ebre amb inversions històriques en salut, carreteres i serveis socials
  • Albert Salvadó (ERC) defensa 11,7 milions per al nou institut de la Ràpita dins els 400 negociats al pressupost
  • La Ribera d’Ebre es prepara per a una gigafactoria d’IA que vol transformar el territori

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ