• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Arrenca el judici del concurs de creditors d’Agrofruit després d’ajornar-lo tres vegades

per ACN
24 de novembre de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El judici pel concurs de creditors de l’empresa citrícola Agrofruit de Tortosa ha començat aquest divendres. Està previst que declarin els cinc imputats, l’exdirector general Xavier Guarner i quatre membres del consell d’administració d’Agrofruit, vuit testimonis i dos pèrits. El jutjat mercantil ha de determinar “la responsabilitat efectiva” de la fallida de l’empresa i la definitiva liquidació que es va fer el 2018, així com del forat econòmic que ha suposat, d’uns 50 milions d’euros, “un passiu que no es pot cobrir amb els actius que hi ha”. Els consellers fan front a la petició d’una inhabilitació per al comerç de cinc anys i assumir la meitat del cost del dèficit concursal. En el cas de l’exdirector general li reclamen el cost total.

Dels dotze encausats inicialment, dos han mort i cinc han arribat a un acord amb l’administració concursal, entre ells l’auditor de comptes. El judici s’havia posposat tres cops, el darrer al juny, per falta d’espai als jutjats mercantils de Tarragona. Per resoldre-ho, la vista s’ha traslladat ara la tercera planta de l’Audiència de Tarragona, a la sala de la secció quarta, tot i que el presideix el jutjat mercantil. Està previst enllestir-lo en dues jornades, aquest divendres i dilluns vinent.

Anunci

Responsabilitat penal

Xavier Guarner, que havia estat director general i gerent de l’empresa citrícola Agrofruit i Ebrefruit de Tortosa ja va ser condemnat com a responsable d’un delicte societari de falsedat documental. La Secció Segona de l’Audiència de Tarragona, el febrer del 2021, va ratificar la condemna del jutjat penal 1 de Tortosa – del 30 de setembre de 2019), que el condemnava a 27 mesos de presó, una multa de 3.000 euros i a pagar una indemnització de 800.902,16 euros, més interessos.

Guarner havia maquillat amb facturacions fictícies, subvencions inexistents i compravendes entre les dues societats de l’empresa, un deute de fins a 50 milions d’euros. L’exdirector és un dels cinc encausats en el judici del mercantil de Tarragona, juntament amb els quatre consellers de la companyia que no han fet un pacte previ.

La fallida de la citrícola més gran de Catalunya

Agrofruit Export s’havia situat el 2012 com la principal exportadora de cítrics de Catalunya (el 57%), amb més de 70 milions d’euros de facturació. El 2013 es va destapar una acumulació de deutes de més de 50 milions d’euros i un patrimoni net negatiu d’uns 30 milions més. El seu exgerent havia ocultat 15 milions d’euros de pèrdues amb una facturació fictícia durant anys. El cas es va destapar arran de l’operació policial Àgora.

El consell d’administració de l’empresa va obrir un concurs de creditors voluntari que es va tancar amb un conveni el 2016, on els proveïdors ordinaris acceptaven una quita de fins al 70% durant dos anys i les entitats financeres de fins al 50%. El creditor, acceptant aquesta “generosa” quita, demostrava que mantenia la confiança en la recuperació de l’empresa citrícola ebrenca, però el preu del fruit i la falta de finançament, perquè els bancs no els van voler donar nous préstecs, van fer caure la facturació fins als 18 milions d’euros la campanya 2017/2018.

Tampoc es va aconseguir trobar un comprador, el conveni no es va superar i a finals del 2018 Agrofruit va acabar tancant i executant la liquidació definitiva, fet pel qual la fallida s’atribueix a una mala gestió, que Xavier Faura, advocat d’alguns dels membres del consell d’administració defensarà en el judici que és responsabilitat de l’exgerent Xavier Guarner i demanarà “l’absolució” dels seus clients. “No es podrà cobrir l’important passiu que hi ha, però no vol dir que algun dels administradors sigui responsable i així ho intentarem demostrar”, ha assegurat Faura a l’ACN, abans de l’arrencada del judici.

Hub d’Ametller Origen

Amb la companyia liquidada des de fa uns anys, el grup Ametller Origen va comprar, al juny d’enguany, les antigues naus d’Agrofruit Export i Ebrefruits, de vint mil metres quadrats, al polígon Baix Ebre de Campredó de Tortosa. La companyia planeja crear un hub des de les Terres de l’Ebre, crear una xarxa de productors al territori i fins i tot recuperar la parada de tren que tenia la companyia citrícola per exportar fruites i hortalisses a Europa.

Tags: AgrofruitBaix EbreEconomiaJustíciaSocietatTarragonaTortosaXavier FauraXavier Guarner

Anunci

Related Posts

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 5 hores
Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre
Actualitat

Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre

fa 6 hores
L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts
Actualitat

L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts

fa 7 hores
Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa
Actualitat

Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa

fa 3 dies
La Guerra del Francès centra la conferència de la Diada a Tortosa amb l’historiador Roc Salvadó
Actualitat

La Guerra del Francès centra la conferència de la Diada a Tortosa amb l’historiador Roc Salvadó

fa 3 dies
Centenars de persones il·luminen Tortosa amb torxes per reclamar la independència
Actualitat

Centenars de persones il·luminen Tortosa amb torxes per reclamar la independència

fa 3 dies
La defensa de la llengua i la retirada del monument franquista centren la manifestació de la Diada a Tortosa
Actualitat

La defensa de la llengua i la retirada del monument franquista centren la manifestació de la Diada a Tortosa

fa 3 dies
Salvador Illa recull les demandes dels alcaldes del Baix Ebre afectats per l’incendi
Actualitat

Salvador Illa recull les demandes dels alcaldes del Baix Ebre afectats per l’incendi

fa 5 dies
L’equip de govern recorda a Roigé que durant 16 anys no va construir ‘ni una llar d’infants’
Actualitat

L’equip de govern recorda a Roigé que durant 16 anys no va construir ‘ni una llar d’infants’

fa 5 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘No hi podem faltar’, per Ester Baiges Miró
  • Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
  • Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ