• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Els regants de l’Esquerra renoven la junta amb el repte de consolidar l’adaptació al canvi climàtic

per Redacció
1 de desembre de 2023
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Els regants de l’Esquerra renoven la junta amb el repte de consolidar l’adaptació al canvi climàtic

La sequera ha estat la gran protagonista de la Junta General que la Comunitat de Regants´Sindicat Agrícola de l’Ebre ha celebrat aquest dijous per renovar la  presidència de la comunitat i la meitat de les vocalies del Sindicat i el Jurat de  Regs, i per aprovar els comptes i derrames per al proper exercici econòmic, entre  d’altres. La candidatura col·lectiva encapçalada pels actuals presidents, Víctor  Delsors i Francisco Javier Casanova, continuarà al capdavant un nou mandat, després d’obtenir el suport de l’assemblea amb més del 90% dels vots a favor i el seu  aval per continuar consolidant l’adaptació de la Comunitat davant dels reptes del  canvi climàtic. “Tots els esforços que hem anat fent els últims anys ens han  fet resilients a problemàtiques que ens han vingut com el temporal Glòria,  el cargol poma o la sequera, però en vindran més i no ens podem aturar”,  ha dit Casanova durant  l’assemblea.  

És per aquest motiu que la proposta de pressupostos per al 2024, a banda de  donar resposta a la gestió del dia a dia amb mesures com l’estabilització de la  plantilla, la renovació de la maquinària, l’entubat de sèquies o la modernització  d’infraestructures, prioritzava d’altres inversions encaminades a fer front a la  pujada del nivell del mar, les plagues d’espècies exòtiques, l’augment de les  temperatures o les sequeres. “Unes problemàtiques que han afectat el cultiu de l’arròs. i per a l’execució de les quals hem obtingut el compromís  de l’administració”, ha explicat Casanova en referència al Pla  Integral de Gestió de l’Aigua Dolça al Delta de l’Ebre, el PIGADE. “Un pla que té el seu origen en les bombes que al 2018 la Comunitat de Regants i el  Departament d’Agricultura van posar en marxa al desguàs del Penal, per  frenar l’entrada del caragol poma als arrossars i millorar la biodiversitat, amb l’entrada d’aigua dolça al Canal Vell i la badia del Fangar”, ha recordat  la coordinadora tècnica, Meritxell Jardí.

Anunci

La Junta de Govern ha celebrat “que l’Administració hagi entès que la gestió de  la Comunitat té un valor més enllà de l’agronòmic i doni suport a un nou  model de gestió” que es concretarà en un programa d’actuacions de millora  ambiental com la instal·lació d’equips de bombament, plaques solars i sondes de  control a les basses i actuacions de millora agronòmica com els sanejaments.  “Estem parlant d’un conjunt de tubs subterranis foradats, que drenen  l’aigua amb un petit bombament i eviten que la sal arribi a la zona de cultiu,  els quals es podrien instal·lar a les zones més desfavorables aconseguint  augments de producció del 20%, la possibilitat de fer sembra en sec o  tractaments d’aigua salada contra el cargol poma, entre d’altres avantatges  agronòmics”, han explicat els tècnics, abans que des de la Junta s’animés també els comuners a formar part de la mancomunitat que es crearà per pagar  una part dels costos d’instal·lació. “Nosaltres estem fent la feina adaptant la  Comunitat però si el comuner no fa un pas més adaptant les seves finques  tot aquest esforç no servirà de res, aquest és el seu repte i l’instrument són els sanejaments”, ha dit Casanova.  

L’assemblea ha servit també per explicar als assistents el rebuig la nova  delimitació del domini públic marítim terrestre al delta de l’Ebre, un expedient al  qual la Comunitat ha presentat al·legacions demanant que es deixi sense efecte  fins que no s’aprovi un document estratègic que contingui mesures concretes  d’actuació per a la protecció de la zona i “contra el qual es lluitarà fins al final,  al tractar-se d’una proposta que és incoherent, ja que no està fonamentada  ni justificada, i injusta”, ha assegurat el president de la Comunitat, Víctor  Delsors, just un dia després que se celebrés l’acta d’apeo de l’atermenament de Deltebre. “Un acte en què es va poder constatar la unitat  existent entre els regants, l’Ajuntament, els sectors productius i els  propietaris afectats i també un alineament amb el Parc Natural”, ha conclòs  la secretària adjunta, Eva Bertomeu.

Tags: Baix EbreComunitat de Regants de l'EsquerraDeltebreEconomiaEmergència climàticaEva BertomeuJavier CasanovaMeritxell JardíRegantsSequeraTortosaVíctor Delsors

Anunci

Related Posts

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
Actualitat

El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta

fa 10 hores
Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar
Actualitat

Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

fa 1 dia
Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor
Actualitat

Junts per Tortosa critica el retard del segon aparcament d’Adif i l’Ajuntament ho atribueix a la calor

fa 1 dia
La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA
Actualitat

La realitat virtual aterra a Bot de la mà del festival in-FCTA

fa 1 dia
Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 2 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (137)
Actualitat

La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions
Actualitat

La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

fa 2 dies
Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 3 dies
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • 115 dies
  • El Ministeri de Cultura destina 550.000 euros al patrimoni i les entitats musicals d’Amposta
  • Territori tancarà l’accés motoritzat al Parc Natural dels Ports durant l’eclipsi solar

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ