• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La Terra Alta detecta que prop del 12% dels seus habitatges estan buits, tot i la demanda de cases

per Redacció
21 de desembre de 2023
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

L’Oficina de Repoblament del Consell Comarcal de la Terra Alta ha finalitzat el cens d’habitatges buits que va posar en marxa el passat mes de maig. Les xifres de l’estudi assenyalen Batea (28%) i la Fatarella (17%) com les poblacions amb més habitatges buits entre els municipis on s’ha realitzat aquest estudi. Les segueixen Bot (11%), Horta de Sant Joan (10%), Vilalba dels Arcs (8%), el Pinell de Brai (7%), la Pobla de Massaluca (7%), Prat de Comte (6%), Arnes (5%) i Caseres (1%).

En els deu municipis de la Terra Alta on s’ha dut a terme el cens consten, segons el cadastre, 4.864 immobles d’ús residencial, dels quals 568 es troben buits segons el cens, xifra que representa un 11,7% del total d’habitatges.

Anunci

Dels 568 habitatges buits, 183 estaven en bon estat, 181 dolents i 204 deficients.

Segons aprecia l’estudi, hi ha municipis com Caseres o Arnes on gairebé no hi ha immobles buits on puguin instal·lar-se parelles joves del poble o nouvinguts. Aquesta inexistència d’habitatges buits en condicions acceptables per llogar o vendre és a causa de les segones residències i dels habitatges turístics.

En el cas dels locals comercials, als deu municipis de la Terra Alta on s’ha dut a terme el cens consten, segons cadastre, 97 immobles d’ús comercial, de lleure o hostaleria o oficines. D’aquest total, catorze estan buits. En aquest cas, també és a Batea on s’ubiquen la meitat dels locals buits. Per altra banda, a Horta de Sant Joan, la Pobla de Massaluca i Prat de Comte no s’ha detectat cap local buit.

Del total de locals buits detectats a la comarca, 12 es trobaven en bon estat i 2 presentaven un estat dolent.

Cal recordar que el cens s’ha dut a terme a Arnes, Batea, Bot, Caseres, la Fatarella, Horta de Sant Joan, el Pinell de Brai, la Pobla de Massaluca, Prat de Comte i Vilalba dels Arcs. En els casos de Gandesa i de Corbera d’Ebre no ha estat possible realitzar-lo perquè els respectius consistoris no van facilitar les dades sol·licitades en el període establert. L’estudi s’ha presentat als representants dels consistoris que han participat en l’elaboració del cens.

La Terra Alta és una de les comarques catalanes que pateix més el despoblament que impacta a les zones rurals de Catalunya. En els últims deu anys, la comarca ha passat de 12.931 habitants a 11.430. Els joves de fins a trenta anys és el grup poblacional més afectat.

Per combatre aquesta progressiva pèrdua de població, la Terra Alta compta amb l’Oficina de Repoblament. Una de les primeres tasques d’aquesta oficina, activada amb un ajut del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, ha estat l’elaboració d’aquest cens d’habitatges buits a la comarca.

Per elaborar-lo, el Consell Comarcal va informar tots els ajuntaments mitjançant comunicació oficial sobre la realització del projecte i de la necessitat de col·laboració i implicació de tots els ens. Així, s’ha tingut en compte, per a cada localitat, el cadastre municipal, el padró municipal, la taxa de residus, les dades de consum d’aigua dels últims dotzes mesos i les llicències d’activitat comercial dels establiments.

Després d’aquestes dues primeres fases, iniciades entre els mesos de maig i juny, es va procedir a l’elaboració d’una primera base de dades a partir de les fonts anteriors i a la seva depuració per eliminar possibles repeticions. Posteriorment, es va dissenyar i engegar el treball de camp que ha permès elaborar el cens d’habitatges buits a la Terra Alta.

Així, l’elaboració d’aquest estudi respon a les següents motivacions:

• L’habitatge és un dels principals problemes del despoblament rural a la Terra Alta. No hi ha prou cases per cobrir la demanda d’habitatge, però, tanmateix, n’hi ha moltes en què no viu ningú i es troben en males condicions.

• El repte de la comarca és que les persones i les famílies puguin instal·lar-se en nuclis rurals, a través de la rehabilitació d’habitatges en desús, i contribuir a evitar la pèrdua de població al món rural.

• S’ha detectat un incipient moviment de nous residents a la comarca. Aquests possibles nous veïns veuen limitades les seves opcions per l’existència d’habitatges buits que no estan al mercat per manca de conservació.

• A més dels nous residents, s’ha detectat que les parelles joves dels pobles tenen moltes dificultats per trobar habitatge, el que dificulta que puguin desenvolupar la seva vida al poble.

• Els imaginaris sobre la ruralitat i la importància de valors que cada vegada prenen més força en el context actual, com ara el consum sostenible i de proximitat, la vida saludable o el contacte amb un entorn natural, fan que, per a molta gent, el món rural sigui un espai atractiu on viure.

Tags: BateaConsell Comarcal de la Terra AltaGandesaHabitatgela FatarellaSocietatTerra Alta

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 6 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 7 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 9 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 10 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ