• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Alarma a la PDE pel projecte del Govern per portar aigua de l’Ebre als pantans del Priorat

per ACN
15 de gener de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) estan “alarmada” amb la proposta d’Acció Climàtica per a abastir el reg de suport del Priorat. Com ha denunciat el portaveu Manolo Tomàs, captar aigua de l’Ebre per al Siurana, “un riu desviat a Reus i el Baix Camp”, suposa “preservar, blindar i promocionar el transvasament actual, i suplir la mancança del Siurana amb aigua de l’Ebre”. “El que ens porta el conseller de manera sibil·lina i subtil és una confrontació de territoris”, ha lamentat Tomàs. Des del Priorat, la Plataforma pel Riu Siurana ha indicat que la solució per la comarca és no derivar aigua a Riudecanyes i que sigui el Priorat qui decideixi quin us en fa de l’aigua.

La PDE alerta que la proposta que ha fet Mascort des de Falset “no té res a veure amb la situació actual de sequera i escassedat” perquè és una obra “a tres anys vista” i “s’ha de negociar amb la CHE” perquè la inclogui en el nou cicle de planificació hidrològica del riu Ebre per a 2027-2031, una possibilitat “factible” tot i que no la consideren “convenient”. “Ens crea confusió aquesta proposta actualment, sabent que no l’aplicaran a curt termini”, ha remarcat el portaveu de la plataforma. “És una forma moderna de parlar de transvasament”, ha afegit.

Anunci

La Plataforma està d’acord a utilitzar aigua “de la conca de l’Ebre dins de la conca”, però no de qualsevol manera. “Això és un transvasament, augmenta la pressió sobre el riu i augmenta els usos de l’aigua en termes agrícoles. No hi podem estar d’acord”, ha dit Manolo Tomàs. La PDE assenyala que el Siurana és part de la conca de l’Ebre però és un riu “desviat i una anomalia” que genera els problemes d’escassedat al Priorat. “Si se soltés i complís la seva funció ambiental, arribar a l’Ebre, reompliria els aqüífers i se’n podria fer un ús agrícola”, ha defensat.

En canvi, el delegat del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó, ha assegurat que “en cap cas”, l’aigua de l’embassament del Siurana “s’utilitzarà per bombejar aigua al pantà de Riudecanyes”. “És un projecte necessari per garantir aigua a una part dels pagesos de la conca de l’Ebre que avui també estan patint els efectes de la sequera, ha defensat Salvadó. “Està previst exclusivament per a aigua d’ús dins de la conca de l’Ebre”, ha insistit recordant el projecte del Govern preveu que l’aigua del pantà de Riudecanyes provingui de l’aigua regenerada de la depuradora de Reus.

Concordança amb el Priorat

Des de la Plataforma pel Riu Siurana han afirmat que la proposta d’Acció Climàtica “és un projecte fet a cop de talonari que demostra la enorme distància que hi ha entre l’administració i les necessitats del territori”, ha assenyalat un dels seus membres, Oriol Ponti. En la seva opinió, “en el cas del Siurana la solució és ben senzilla: deixar de transvasar aigua a Riudecanyes i que sigui el Priorat qui decideixi quin us fa de l’aigua, què necessita el riu, què necessiten els pobles i què necessiten els regants”, ha afirmat. Aquest dimarts, l’entitat conjuntament amb el Gepec i altres organitzacions ecologistes expressaran el seu posicionament en una roda de premsa.

Per altra banda, tant la Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes com Unió de Pagesos per ara han declinat valorar el projecte. Les dues entitats han explicat que de moment no en coneixen els detalls i que el Departament no els ha convocat a cap reunió.

Tags: Baix EbreFalsetManolo TomàsMedi AmbientPDEPrioratSocietatTerres de l'EbreTortosa

Anunci

Related Posts

El projecte de climatització de l’escola Lluís Viñas guanya els primers pressupostos participatius de Móra d’Ebre
Actualitat

El projecte de climatització de l’escola Lluís Viñas guanya els primers pressupostos participatius de Móra d’Ebre

fa 1 hora
La borrasca Harry accentua la regressió del Delta de l’Ebre i inunda el Trabucador
Actualitat

La borrasca Harry accentua la regressió del Delta de l’Ebre i inunda el Trabucador

fa 1 hora
La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR com a destinacions cicloturístiques de referència
Actualitat

La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR com a destinacions cicloturístiques de referència

fa 1 hora
Pas decisiu per a la millora de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou del Delta
Actualitat

Pas decisiu per a la millora de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou del Delta

fa 2 hores
El Memorial Democràtic presenta un llibre que repensa la gestió del patrimoni memorial
Actualitat

El Memorial Democràtic presenta un llibre que repensa la gestió del patrimoni memorial

fa 2 hores
L’Observatori de l’Ebre i el territori es preparen per l’eclipsi solar total de 2026
Actualitat

El Govern reforça el paper de l’Observatori de l’Ebre com a centre de recerca estratègica

fa 2 hores
El sector pesquer s’atura per protestar contra la nova normativa europea de control
Actualitat

El sector pesquer s’atura per protestar contra la nova normativa europea de control

fa 1 dia
Marc Chavalera arriba a l’alcaldia d’Alcanar amb la prioritat d’aprovar el pressupost més alt de la història
Actualitat

Marc Chavalera arriba a l’alcaldia d’Alcanar amb la prioritat d’aprovar el pressupost més alt de la història

fa 1 dia
La cadena de supermercats LIDL aterra als Portals de Tortosa
Actualitat

La cadena de supermercats LIDL aterra als Portals de Tortosa

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El projecte de climatització de l’escola Lluís Viñas guanya els primers pressupostos participatius de Móra d’Ebre
  • La borrasca Harry accentua la regressió del Delta de l’Ebre i inunda el Trabucador
  • La Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es promocionen a FITUR com a destinacions cicloturístiques de referència

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ