• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

Escoltem la diversitat de veus ebrenques sobre els bous

Carta a Albert Salvadó, delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre

per Brian Cutts
28 de gener de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Denuncien cinc correbous a Amposta, l’Aldea, Lligallo del Gànguil i Vidreres per suposat maltractament animal

Una imatge d'arxiu d'un bou embolat a Amposta. // C21.

He estat seguint les notícies sobre la comissió parlamentària que ha de treballar aquests mesos per a donar la seva opinió a la ponència de la llei que proposarà la prohibició de tres modalitats de ‘festa’ amb bous, com són els bous embolats, els capllaçats i, en cas que es facin, els bous a la mar. 

Quan va sortir la notícia a la premsa, l’octubre passat, diversos alcaldes ebrencs van explicar que pensaven defensar aquestes “festes”. També recordo que, en alguna entrevista, vostè va dir que faria el que sigui per a que es respecti i s’escolti a les Terres de l’Ebre en aquest debat.

Anunci

La pregunta és, com ho farà? Aproximadament a la meitat de les poblacions ebrenques no es fan aquestes festes. Aquests municipis han buscat o sempre han tingut altres formes de passar-s’ho bé, sense haver de maltractar animals en nom de la diversió. A més, dins de l’altra meitat de les poblacions on sí que les celebren, com deu saber, molta gent ni va a la “festa”, ni li agrada veure-la. Moltes persones estan en contra d’aquesta exposició pública de la crueltat sense sentit, i fins i tot prefereixen marxar dels seus pobles la setmana de festa perquè no ho toleren. Això és força trist: no poder ser-hi al teu poble per a gaudir de la setmana, en teoria, més divertida de l’any. 

Evidentment, per diferents motius, aquestes veus en contra de la “festa” amb bous i/o a favor d’un altre model de festa no se senten gaire, ja que no s’han organitzat campanyes en contra aquí; no pas com la gent que hi està a favor, que sí que s’han organitzat en ‘lobby’ per als seus interessos. Però hi són. Em sembla que no s’ha fet mai una consulta a totes les Terres de l’Ebre, sobre el tema, per a saber quin grau d’acceptació té aquesta “festa”. Potser alguns que sovint parlen com si això fos “una tradició arrelada ebrenca” se sorprendrien en veure els números de quanta gent realment està a favor o no de continuar amb els bous embolats i capllaçats en el conjunt de les Terres de l’’Ebre. 

Per això, torno a formular la pregunta original. Com pensa representar aquesta diversitat d’opinions? Com a delegat del Govern, entenc que el seu rol és de fer d’enllaç entre el Govern i la població. Explicarà que aquestes festes només agrupen uns milers de persones, sovint les mateixes persones que passen de poble a poble, mentre la majoria d’ebrencs no hi anem? Explicarà els models de festa sense bous embolats i capllaçats que se celebren a molts pobles? Mirant la llista de ponents a la comissió que s’ha fet pública, veig un biaix força preocupant, ja que sembla ser que la immensa majoria de representants polítics ebrencs que hi participaran només parlaran a favor de mantenir aquestes modalitats de bous, una posició gens representativa de la nostra realitat social a l’any 2024. I un debat surrealista. Que hi vagin una vintena d’alcaldes, a més d’altres entitats pro-taurines, simplement per a dir que volen continuar maltractant animals en nom d’una suposada “diversió” no té gaire sentit. De fet, no sé quin valor tenen les seves opinions sobre si és ètic i acceptable o beneficiós per a la societat promoure la crueltat i maltractament en un espectacle públic. No crec que sigui un tema gaire subjectiu ni hagi de dependre de si algú “viu” la festa o no; és de sentit comú.

Quan es parla de “respecte” cap a les Terres de l’Ebre, crec que respectar els ebrencs passa per aquí també: per entendre que som prou madurs per a girar full, i que som, o volem ser, una societat que prioritza els valors de la no-violència, l’empatia, la tolerància, i el respecte a tothom, uns valors poc compatibles amb aquestes “festes” cruels. I espero que vostè, com una de les autoritats públiques més rellevants que ens representa, pugui transmetre aquest punt de vista en el Parlament.

Moltes gràcies per l’atenció,

*BRIAN CUTTS.

Tags: Albert SalvadóBousBrian CuttsDiumengeMRFPolíticaSocietatTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

‘Rèplica al senyor Albacar sobre la seua proposta per a l’hospital’, per Núria Menasanch
Diàleg

‘Enfrontem la incultura i la violència amb la unió i el civisme per la Verge de la Cinta al cim de Caro’ per Núria Menasanch

fa 16 hores
Anton Monner: ‘A la Terra Alta fem llum per a un milió d’habitants, és incomprensible’
Diàleg

‘El territori i la demografia’ , per Anton Monner

fa 5 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (105)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (105)

fa 5 dies
Història i espiritualitat del Santuari de la Fontcalda: ‘Simfonia d’aigua i roques’
Diàleg

‘La Fontcalda, la Mare que ens uneix’, per Diana Valimanya

fa 5 dies
Diàleg

‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy

fa 6 dies
‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo
Diàleg

‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo

fa 1 setmana
De la Vega (PSC): ‘Si fos regidor, proposaria comprar els terrenys per al nou hospital’
Diàleg

‘Lliçons del foc i de l’aigua’, per Manel de la Vega

fa 1 setmana
’30 anys de celebració’ per Maria Príncep Arasa
Diàleg

’30 anys de celebració’ per Maria Príncep Arasa

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (104)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (104)

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Jordan denuncia que el problema amb els semàfors del centre de la ciutat és herència del govern de Roigé
  • Campanya de l’arròs al Delta marcada per la baixada de preus per l’elevada competència en altres zones d’Europa
  • Reverté vol diàleg per millorar ‘la qualitat de vida’ dels rapitencs que viuen a Alcanar-Platja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ