• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Maria Climent publica ‘Mai és una paraula molt lletja’, una història real sobre la infertilitat i el llarg procés per ser mare

per ACN
29 de febrer de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Maria Climent publica ‘Mai és una paraula molt lletja’, una història real sobre la infertilitat i el llarg procés per ser mare

Maria Climent. // ACN.

L’escriptora Maria Climent (Amposta, 1985) ha publicat ‘Mai és una paraula molt lletja’ (Ara Llibres), un nou llibre a mig camí entre l’assaig i la narració personal que exposa la seva història real d’infertilitat. En aquest, detalla el llarg procés que va viure per tenir una criatura, complementat amb tot un seguit de reflexions que parlen de l’estat emocional, físic i també econòmic que acompanya aquest tipus de situacions. En una entrevista a l’ACN, Climent admet que durant el procés – que va durar uns set anys – es va sentir “molt sola” i espera que el seu llibre pugui “acompanyar” a altres dones en aquest viatge. “En la maternitat el que es veu és la part bonica”, assenyala, “però és un tema seriós on també hi ha patiment”.

Climent sosté que el principal motiu per escriure aquest llibre va ser perquè en tenia molta informació, però també perquè al seu moment “no tenia amb qui parlar-ho”. Tot i que n’estava segura que ho havia passat molta gent, llavors no es parlava tant del tema com en l’actualitat, un fet que li va comportar viure-ho en certa soledat. El viatge de l’autora cap a la maternitat va durar pràcticament una dècada durant la qual va provar diferents tècniques.

Anunci

Tal com li passa a la protagonista de la seva primera novel·la, ‘Gina’ (L’Altra Editorial), la decisió de Climent es va precipitar en el moment en què li van dir al metge que si volia ser mare, no es podia esperar més perquè li havien de canviar el tractament que estava seguint. “A partir dels 35 és molt complicat, estàs tocant l’abisme de la fertilitat femenina i et trobes que la teva vida gira entorn d’això”, detalla. Els intents, a més, no sempre surten bé i cada cert temps la persona tractada passa per una mena “d’examen”.

De fet, el llibre introdueix de forma recurrent el concepte de betaespera – el període que entre el final del procés de reproducció assistida i el moment en què saps si ha funcionat o no -, que dura al voltant de dotze dies. “Arriba el dia que has de passar a la pròxima fase, i quan no passes et destrossa, però tu has de continuar amb la teva vida, tot i estar devastada”, recorda. També reconeix en un principi ho explicava, però al final va deixar de fer-ho perquè estava gastant “diners, energia i il·lusions en un tema que potser no arribava a cap port”.

“Jo tenia un número d’embrions, i pensava quan s’acabin, s’acaba la partida, i no volia de cap de les maneres que no funciones”, subratlla, “però també passa, i segurament em llegirà alguna dona que arribarà a aquest límit, i per ella tota la meva admiració, siguis qui siguis”. Per això, l’escriptora assegura que en tot moment volia tractar el tema amb delicadesa, i sobretot no ser frívola.

Un debat actual

La primera vegada que Climent va detectar que hi havia interès per parlar d’aquest tema va ser en els clubs de lectura de ‘Gina’, on diferents dones volien endinsar-se en temes com el dol perinatal o la reproducció assistida. Si bé és un tema del qual creu que ara es parla més, Climent també afegeix que encara “no és suficient” i que aquesta és, precisament, una de les seves intencions amb ‘Mai és una paraula molt lletja’.

“Volia deixar-ho per escrit, però és real, m’ha passat i no m’amago, i si puc acompanyar alguna dona en aquest viatge, ja ho donaré per bo”, afirma. Climent també subratlla que es tracta d’un problema “global” que no es pot considerar com un “capritx” de les dones. També alerta de la rellevància que poden tenir certs comentaris que travessen directament la vida més íntima de les dones i parelles.

“Quan veuen una dona fèrtil que s’acaba de casar, o que està en parella, o que són els únics de la colla que no tenen fills, la gent se sent amb la potestat de dir, i vosaltres què? I allà potser hi ha una ferida, potser fa anys que volen i no poden, o potser no tenen diners per intentar-ho”, afegeix. De fet, els diners també ocupen bona part del llibre, on Climent recorda que la precarietat, també impacta de ple en aquest procés. “Les patacades són immenses, està el tema emocional, però també l’econòmic perquè has de preparar un dineral per tornar-ho a intentar”, conclou.

Tags: AmpostaAssaigCulturaMaria ClimentMontsià

Anunci

Related Posts

Localitzen les restes del nadó desaparegut a l’habitatge de Santa Bàrbara
Actualitat

Localitzen les restes del nadó desaparegut a l’habitatge de Santa Bàrbara

fa 13 hores
Els serveis socials del Montsià feien seguiment de la família del nadó desaparegut a Santa Bàrbara
Actualitat

Els serveis socials del Montsià feien seguiment de la família del nadó desaparegut a Santa Bàrbara

fa 18 hores
Les pluges retarden la collita de sal al delta de l’Ebre, que es redueix lleugerament
Actualitat

Les pluges retarden la collita de sal al delta de l’Ebre, que es redueix lleugerament

fa 18 hores
USTEC i CGT mantenen la vaga mentre la consellera d’Educació reclama ‘un parèntesi’ en les mobilitzacions
Actualitat

USTEC i CGT mantenen la vaga mentre la consellera d’Educació reclama ‘un parèntesi’ en les mobilitzacions

fa 19 hores
Truita i llonganissa: el sabor més tradicional de la Barra Tortosina
Actualitat

Truita i llonganissa: el sabor més tradicional de la Barra Tortosina

fa 21 hores
Els Mossos d’Esquadra busquen en un habitatge de Santa Bàrbara un nadó desaparegut
Actualitat

Els Mossos d’Esquadra busquen en un habitatge de Santa Bàrbara un nadó desaparegut

fa 2 dies
La màquina del Carrilet, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional per la Generalitat
Actualitat

El Carrilet de Tortosa a La Cava: 100 anys del tren que viu en la memòria de l’Ebre

fa 2 dies
La DO Catalunya amplia la seva zona de producció a quatre municipis de l’Ebre
Actualitat

La DO Catalunya amplia la seva zona de producció a quatre municipis de l’Ebre

fa 2 dies
Tortosa recorda Vidal Fusté amb la música de Jordi Évole, emoció i ciclisme
Actualitat

Tortosa recorda Vidal Fusté amb la música de Jordi Évole, emoció i ciclisme

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Localitzen les restes del nadó desaparegut a l’habitatge de Santa Bàrbara
  • Els serveis socials del Montsià feien seguiment de la família del nadó desaparegut a Santa Bàrbara
  • Les pluges retarden la collita de sal al delta de l’Ebre, que es redueix lleugerament

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ