• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Impulsen la connexió ferroviària i l’estació intermodal del polígon Catalunya Sud

per Cinta Bonet
1 de març de 2024
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Pas endavant per la creació de l’estació intermodal lligada a l’ampliació del polígon Catalunya Sud. Aquest divendres s’ha acordat constituir una comissió per impulsar la connexió ferroviària del polígon. Hi formaran part la delegació del Govern, els Ports de Barcelona i Tarragona, l’empresa pública Cimalsa, la Cambra de Comerç de Tortosa i els ajuntaments de Tortosa i l’Aldea. El delegat del Govern, Albert Salvadó, ha afirmat que aquest és un projecte complex i ambiciós que necessita de la complicitat de totes les parts implicades.

En aquest sentit, el president de la Cambra de Comerç de Tortosa, Francesc Faiges, ha afirmat que s’ha posat “la primera pedra” de la que ha de ser la central logística de les Terres de l’Ebre. 

Anunci

En la reunió s’ha posat sobre la taula el calendari previst. L’empresa pública encarregada de promoure i gestionar les infraestructures de mobilitat, transport i logística, Cimalsa, ja disposa de l’informe de demanda de la terminal ferroviària. En les properes setmanes s’adjudicarà l’informe d’impacte ambiental i l’estudi informatiu de la terminal amb l’objectiu de disposar de l’informe de traçat a principis de la tardor de 2024. El president de Cimalsa, Isaac Albert, ha insistit que aquesta és una infraestructura al servei productiu del territori i, per tant, cal avançar també en la seva gestió.

Els presidents dels ports de Barcelona i Tarragona, Lluís Salvadó i Saül Garreta, han insistit que l’estació intermodal no és una infraestructura sinó un servei que necessita disposar de massa crítica per al seu desenvolupament. També han insistit que el transport per ferrocarril és clau per la descarbonització i la competitivitat de les empreses. 

Actualment al port de Barcelona ja arriben 4.000 contenidors de les Terres de l’Ebre, una xifra que es multiplicarà de forma exponencial amb la terminal ferroviària. 

Tags: Albert SalvadóCatalunya SudEconomiaGeneralitat de CatalunyaLluís SalvadóPolíticaPort de BarcelonaPort de TarragonaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 13 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (137)
Actualitat

La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre

fa 13 hores
La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions
Actualitat

La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

fa 14 hores
Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 2 dies
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 2 dies
Terra Alta Viva exigeix aturar ‘l’espoli i la destrucció de la comarca’, després de l’aprovació de tres noves centrals eòliques
Actualitat

La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

fa 2 dies
Batea es prepara per rebre 4.000 persones amb el festival Cruïlla DO Terra Alta
Actualitat

Batea confia que les al·legacions permetran modificar el PLATER

fa 3 dies
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Francesc Arasa nega que tinga previst deixar l’alcaldia de l’Ampolla a l’octubre

fa 3 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Actualitat

La calor extrema provoca la pèrdua de més de 500.000 quilos de musclo al delta de l’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
  • La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre
  • La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ