• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

La pagesia ebrenca torna a tallar l’AP-7 a l’Ampolla, convocada per ASAJA i Plataforma Pagesa

per ACN
6 de març de 2024
Reading Time: 4 mins read
0 0
0

L’associació agrària ASAJA i la Plataforma Pagesa a les Terres de l’Ebre han tornat a tallar l’autopista AP-7 aquest dimecres al matí. Després de concentrar-se a primera hora al passeig de l’Arenal de l’Ampolla, una quarantena de tractors i una quinzena de vehicles i s’han desplaçat fins a l’autopista cap a les deu del matí. Els pagesos han desplegat pancartes, inflables i també estris per coure menjar. La previsió és que el tall s’allargui fins a la mitjanit. La via està tallada en sentit nord entre l’Aldea i l’Ametlla de Mar i en sentit sud també es fan desviament per l’N-340 entre Amposta i l’Ametlla. Segons dades del Servei Català de Trànsit, això ha provocat circulació amb congestió en uns dos quilòmetres per sentit.

Organitzada per ASAJA, amb el suport de Plataforma Pagesa de les Terres de l’Ebre i l’Associació de Cooperatives Productores d’Oli d’Oliva del Baix Ebre i Montsià -Acobem- la protesta ha volgut deixar palès que els acords assolits amb el Govern durant les protestes de les últimes setmanes “no són del tot dolents”, però els consideren completament insuficients.

Anunci

Així ho ha remarcat la secretària d’ASAJA a Tarragona, Cecília Castelló, des de la mateixa autopista AP-7. “No s’ha parlat encara dels preus, ni dels problemes d’importacions amb productes fitosanitaris que nosaltres tenim prohibits”, ha apuntat. Tampoc de problemes de robatoris al camp o mesures per “salvar el delta” de l’Ebre.

Al mateix temps, Castelló ha lamentat que el discurs dels partits polítics al Parlament es vegi condicionat per la proximitat d’eleccions. Ha qualificat de “propaganda” les mesures anunciades pel Departament d’Acció Climàtica. “A dia d’avui no s’estan pagant les subvencions de l’ecorègim, tarden una mitjana de dos anys a pagar les noves incorporacions i plans de millora. S’inventen una mutualitat per pagar una renda: qui la pagarà? Els pagesos que estem tancant?”, s’ha preguntat.

Amb tot, la representat de l’entitat agrària ha entomat també la responsabilitat de les organitzacions de pagesos i sindicats a l’hora de donar resposta i canalitzar adequadament les reivindicacions del sector. “Si ha hagut de sortir Plataforma Pagesa és que no ho hem estat fent prou bé”, ha reconegut.

Tot i la decepció pel resultat del debat monogràfic al Parlament, Plataforma Pagesa creu que el tall ha de servir per donar suport als companys i fer visible la vigència de les reivindicacions. “També existim i estem totalment indignats”, ha subratllat el portaveu de l’entitat a les Terres de l’Ebre, José María Martorell.

Votacions al Parlament

Confien que les votacions previstes demà al Parlament permetin formalitzar el retorn del nom Departament d’Agricultura –”pot semblar poca cosa, però això representa la dignitat pagesa”, ha precisat- així com una nova organització de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), amb representació agrària, per gestionar l’aigua i fer front als problemes derivats de la sequera que pateix el sector.

“L’agricultura està molt desprestigiada, estem molt desvalorats, desmotivats, molt envellits i la joventut no vol venir perquè no som una empresa rendible. Per a l’administració no pintem res i som el sector primari, que hauria de ser el motor de Catalunya perquè donem menjar a tots”, ha emfasitzat. “Ens hem adonat que ens han menyspreat durant molts anys i a base de manifestar-nos i tallar carreteres l’administració s’ha adonat que hi ha un problema real”, ha insistit Martorell.

Si bé la crida d’ASAJA era oberta perquè s’afegissin a la protesta totes les organitzacions sindicals i entitats del sector primari, finalment només la Plataforma i Acobem han respost a peu d’autopista. Entre els participants, un arrossaire jove. Guillem Tomàs Porres, de Sant Jaume d’Enveja, ha acudit al tall d’autopista convençut davant dels greuges que pateix el sector agrícola.

El problema dels joves

Es queixa de la complicació de tramitar subvencions o els ajuts que triguen. Les dificultats per poder incorporar-se com a jove agricultor. Els interminables tràmits informàtics que han d’assumir o les restriccions de fitosanitaris. “Ens posen moltes pegues. Si tinguéssim preus justes no farien falta tantes ajudes. Volem preus justos i que se’ns respecti”, ha assegurat. Enguany s’han sumat les restriccions d’aigua al conreu de l’arròs, precisa.

I, malgrat tot, amb una família vinculada al conreu de la terra, al conreu de l’arròs, va tenir molt clar des de ben jove quin havia de ser el seu futur professional. “Vaig cursar Batxillerat i tot però em vaig decantar cap a la pagesia, que és el que m’agrada. Si alguna cosa t’agrada no has de mirar les dificultats, les has d’afrontar i tirar endavant”, ha tancat.

Tags: AgriculturaAsajaBaix EbreCatalunyaL'AmpollaPAgesiaPlataforma PagesaTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa
Actualitat

Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa

fa 3 dies
La Guerra del Francès centra la conferència de la Diada a Tortosa amb l’historiador Roc Salvadó
Actualitat

La Guerra del Francès centra la conferència de la Diada a Tortosa amb l’historiador Roc Salvadó

fa 3 dies
Centenars de persones il·luminen Tortosa amb torxes per reclamar la independència
Actualitat

Centenars de persones il·luminen Tortosa amb torxes per reclamar la independència

fa 3 dies
La defensa de la llengua i la retirada del monument franquista centren la manifestació de la Diada a Tortosa
Actualitat

La defensa de la llengua i la retirada del monument franquista centren la manifestació de la Diada a Tortosa

fa 3 dies
Salvador Illa recull les demandes dels alcaldes del Baix Ebre afectats per l’incendi
Actualitat

Salvador Illa recull les demandes dels alcaldes del Baix Ebre afectats per l’incendi

fa 5 dies
L’equip de govern recorda a Roigé que durant 16 anys no va construir ‘ni una llar d’infants’
Actualitat

L’equip de govern recorda a Roigé que durant 16 anys no va construir ‘ni una llar d’infants’

fa 5 dies
El govern municipal assegura que Roigé ‘va vendre fum’ amb l’aparcament d’Adif
Actualitat

El govern municipal assegura que Roigé ‘va vendre fum’ amb l’aparcament d’Adif

fa 5 dies
El curs a les llars d’infants públiques de Tortosa començarà la setmana del 15 de setembre
Actualitat

El curs a les llars d’infants públiques de Tortosa començarà la setmana del 15 de setembre

fa 6 dies
La Marxa de torxes reconeixerà la tasca de la PDE en defensa del territori
AGÈNCIES

La Marxa de torxes reconeixerà la tasca de la PDE en defensa del territori

fa 6 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Catalunya és la culpable dels mals d’Espanya’
  • Matemàtiques recreatives dominicals (99)
  • Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ