• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Reactiven l’Irradiador, un arxiu viu amb més d’un centenar d’artistes de l’Ebre i Tarragona

per ACN
27 de març de 2024
Reading Time: 2 mins read
0 0
0
Reactiven l’Irradiador, un arxiu viu amb més d’un centenar d’artistes de l’Ebre i Tarragona

El Centre d’Art de les Terres de l’Ebre Lo Pati, el Centre d’Arts Contemporànies Mèdol de Tarragona han reactivat l’Irradiador, un “arxiu viu” a través del qual donar visibilitat als artistes de les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona. Aquests directori es va crear el 2012 i amb la col·laboració de l’associació d’artistes visuals ArtSud s’ha actualitzat. D’un catàleg inicial de 52 artistes plàstics i visuals s’ha passat a 108, una xifra que s’anirà incrementant perquè falta incloure altres categories artístiques com l’art sonor o les arts híbrides. L’Irradiador també facilitar el contacte als gestors culturals i permetrà aparcar “el menyspreu” imposat i “treure pit” de l’alta qualitat del sector al territori.

Després de 12 anys, l’Irradiador manté els seus impulsors, Lo Pati i Mèdol, i s’actualitza amb l’ajuda de ArtSud. No és un “projecte tancat”, com ha remarcat Aida Boix, directora del Centre d’Art de les Terres de l’Ebre. L’objectiu és fer visibles els artistes i crear una comunitat “que permeti compartir i treballar i debatre”. També servirà per tenir “una mirada proactiva” i d’orgull sobre el panorama artístic, i el talent i potencial que es pot trobar a Tarragona i l’Ebre.

Anunci

L’arxiu de l’Irradiador té també un vessant “transgeneracional”, s’hi pot trobar artistes molt joves de vint-i-pocs anys i altres que ja en tenen més de setanta -tres dels quals són premi nacional de Cultura- , i també un vessant  i també interdisciplinari. “Actualment, hi ha una sèrie de transvasaments entre disciplines que ens porta a discutir i parlar sobre què és un artista, de quina marea ha d’estar representat, de quina amera arriba u quan deixa de treballar”, ha apuntat Vicent Fibla, director de Mèdol. De fet, ja es treballa per poder incloure en el director tots els artistes sonors i digitals i els que “fluctuen” entre diferents disciplines.

L’Irradiador es pot trobar a la pàgina web del centre d’art Lo Pati, on redirigeix als interessats el centre tarragoní del Mèdol. És un directori en constant ampliació i actualització i que porta directament a conèixer les obres, la trajectòria i el contacte de cadascun dels artistes. Per formar part d’aquest arxiu s’han de complir almenys quatre dels vuit criteris tècnics que s’han consensuat a partir de l’exemple de l’Arxiu Jabelina de les comarques de Lleida. Cal que comptar amb exposicions, acords institucionals o privats, premis o avals, vendes o participacions en galeries, ser activista en l’associacionisme cultural, haver rebut crítiques en publicacions especialitzades, i ser participatiu.

Aquest arxiu també vol treballar contra “el desprestigi” de les institucions i reivindicar la seva utilitat com a marca de reconeixement i plataforma de creixement i consolidació per als artistes tarragonins i ebrencs i per generar “llaços i vasos comunicatius”  amb els gestors i la resta del món de la cultura. Dario Cobacho, coordinador de l’Irradiador, també ha demanat que serveixi per fer valer les col·leccions i els museus i centres que existeixen a les comarques de l’Ebre i Tarragona.

Tags: Aida BoixAmpostaArtsCentre d'Art Lo PatiCulturaL'IrradiadorLo PatiMontsiàTerres de l'Ebre

Anunci

Related Posts

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
Actualitat

Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme

fa 15 hores
Matemàtiques recreatives dominicals (137)
Actualitat

La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre

fa 15 hores
La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions
Actualitat

La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

fa 15 hores
Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 2 dies
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 2 dies
Terra Alta Viva exigeix aturar ‘l’espoli i la destrucció de la comarca’, després de l’aprovació de tres noves centrals eòliques
Actualitat

La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

fa 2 dies
Batea es prepara per rebre 4.000 persones amb el festival Cruïlla DO Terra Alta
Actualitat

Batea confia que les al·legacions permetran modificar el PLATER

fa 3 dies
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Francesc Arasa nega que tinga previst deixar l’alcaldia de l’Ampolla a l’octubre

fa 3 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Actualitat

La calor extrema provoca la pèrdua de més de 500.000 quilos de musclo al delta de l’Ebre

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Amposta culmina la rehabilitació de les Cases del Castell on s’ubicarà l’Oficina de Turisme
  • La superfície rehabilitada creix un 45% a les Terres de l’Ebre
  • La delegació del Govern destaca que el Pla de Pobles facilitarà l’accés dels municipis petits a les subvencions

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ