• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Mor Victòria Campos Turón, referent de les esquerres tortosines i filla de Campos Terré

per Gustau Moreno
9 d'abril de 2024
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Victòria Campos Turón ha mort este dimarts a la tarda als 86 anys. Referent de les esquerres tortosines, Victòria havia militat al PSUC, a Iniciativa per Catalunya i al PSC. En les últimes eleccions municipals, Campos Turón havia ocupat el número 20 de la candidatura de la coalició entre Movem Tortosa i el PSC. El comiat tindrà lloc al tanatori de la Funerària Domingo, als Portals de Tortosa.

Victòria era la filla de Sebastià Campos Terré, qui va ser director del diari tortosí El Pueblo durant la Segona República. Just en acabar la guerra, el franquisme el va sotmetre a un consell de guerra sumaríssim i va afusellar-lo al camp de la Bota de Barcelona. Campos Terré, que havia sigut militar republicà durant la Guerra Civil, va ser detingut a la capital catalana el 10 de març del 1939, denunciat pel soldat tortosí Antonio Faura Mayor, que el va reconèixer pel carrer. El periodista va estar quatre mesos tancat a la presó Model, sense cap aval per salvar-li la vida. Victòria no va arribar a conèixer el seu pare.

Anunci

La filla de Campos Terré havia rebut amb agraïment els últims reportatges sobre el cas, que s’han publicat a MARFANTA. Als articles s’explica que el folklorista Joan Moreira va declarar en contra de Campos Terré davant de la justícia franquista. La investigació periodística ha servit per traure a la llum un exemplar del llibre ‘Del folklore tortosí”, amb una dedicatòria afectuosa de Moreira al mateix Campos Terré.

Durant el consell de guerra, una de les acusacions que pesaven sobre Campos Terré era haver escrit el llibre ‘El 6 d’Octubre a les Comarques”, del que la seua família també conserva un exemplar original. Victòria creu que el seu pare no hauria denunciat ningú, i recorda que fins i tot va salvar alguns tortosins de dretes de la presó i de morir. Tot i així, Victòria va tenir molts de problemes per viure i trobar feina a Tortosa.

La sentència es va complir el 5 de juliol del 1939. El cos de Campos Terré va ser llençat des d’una vagoneta a la fossa comuna de la Pedrera, al cementiri de Montjuïc. Avui hi ha un monument amb columnes, en què hi ha els noms de les víctimes del franquisme, però el segon cognom del periodista tortosí està escrit malament perquè el certificat del cementiri també tenia una errada. D’altra banda, l’antic Camp de la Bota és l’actual parc del Fòrum, on hi ha un memorial dedicat a les 1.717 persones afusellades pel franquisme en aquell punt de Barcelona. Entre tots els noms s’hi troba el de Sebastià Campos Terré.

Tags: Baix EbreFranquismeMemòriaReportatgeSebastià Campos TerréSegona RepúblicaTortosaVictòria CamposVictòria Campos Turón

Anunci

Related Posts

ERC reclama millores urgents al servei ferroviari a les Terres de l’Ebre
Actualitat

ERC reclama millores urgents al servei ferroviari a les Terres de l’Ebre

fa 25 minuts
Deltebre repensarà el festival Deltebre Dansa després de la marxa de Roberto Olivan
Actualitat

Deltebre repensarà el festival Deltebre Dansa després de la marxa de Roberto Olivan

fa 32 minuts
La CUP Tortosa es mostra ‘cautelosa’ amb el projecte Vèrtebra Dansa
Actualitat

La CUP Tortosa es mostra ‘cautelosa’ amb el projecte Vèrtebra Dansa

fa 37 minuts
El festival Deltebre Dansa es trasllada a Tortosa i inicia una nova etapa com a Vèrtebra Dansa
Actualitat

El festival Deltebre Dansa es trasllada a Tortosa i inicia una nova etapa com a Vèrtebra Dansa

fa 42 minuts
Junts per Tortosa exigeix iniciar ja les obres del segon aparcament als terrenys de Renfe
Actualitat

Junts per Tortosa exigeix iniciar ja les obres del segon aparcament als terrenys de Renfe

fa 50 minuts
Actualitat

La CUP Tortosa reclama transferir les societats sanitàries municipals a l’ICS i al CatSalut

fa 51 minuts
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

Jordan defensa uns comptes de les societats sanitàries equilibrats i sostenibles

fa 24 hores
Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries
Actualitat

Junts per Tortosa acusa el govern municipal de maquillar els comptes de les societats sanitàries

fa 24 hores
Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història
Actualitat

Transformació urbana i cultura centren el pressupost de Roquetes més alt i expansiu de la seva història

fa 24 hores
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ERC reclama millores urgents al servei ferroviari a les Terres de l’Ebre
  • Deltebre repensarà el festival Deltebre Dansa després de la marxa de Roberto Olivan
  • La CUP Tortosa es mostra ‘cautelosa’ amb el projecte Vèrtebra Dansa

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ