• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Nik West, Paquito D’Rivera i Vincen Garcia, caps de cartell de la Mostra de Jazz

El certamen homenatjarà les dones en el món de la música i vol apropar les generacions més joves a l'estil

per ACN
8 de maig de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

La nord-americana Nik West, el cubà Paquito D’Ribera i el valencià Vincen Garcia, seran els caps de cartells de la XXXI Mostra de Jazz de Tortosa, que enguany tindrà lloc entre el 28 de juny i el 13 de juliol. El certamen, enguany dirigit per Albert Ormazábal, que agafa el relleu del fundador, Xavi Bertomeu, programarà en total una quarantena de concerts i actes, com les jornades de cuina cajun. L’organització vol homenatjar i reconèixer el paper en el món de la música de les dones, amb un pes considerable dins del cartell. També aposta per la promoció de grups emergents de qualitat i, especialment, per apropar a les generacions més joves el gust per la música jazz i estils propers.

Baixista de les bandes de Prince o Lenny Kravitz, coneguda també per treballar amb Quincy Jones, Santana o John Mayer, entre d’altres, West aterrarà a Tortosa directament des de Los Angeles amb el seu quartet per oferir el que Ormazábal ha vaticinat com un “terratrèmol”, tant en l’aspecte musical com visual. Serà la nit del 9 de juliol al teatre auditori Felip Pedrell de Tortosa.

Anunci

Al costat de West, el clarinetista i saxofonista cubà, Paquito D’Rivera, un vell conegut ja de la Mostra, tornarà a Tortosa acompanyat del pianista Pepe Rivero la nit del 2 de juliol al mateix escenari. Presenten el seu projecte conjunt amb la cantant eivissenca Àngela Cervantes, una de les veus actuals de major projecció dins del jazz, que vol unir el mar de les seves respectives terres: Cuba i Eivissa.

A l’endemà, 3 de juliol, el baixista valencià Vicen Garcia, considerat un dels nous talents del funk i el jazz i que compta amb un gran seguiment a les xarxes socials, arribarà amb el seu sextet al teatre auditori Felip Pedrell. “És un referent de joventut i nou talent”, ha destacat Ormazábal. Garcia tindrà el suport a la veu de Bàrbara López, coneguda per haver treballat amb Zoo o Pep Gimeno ‘Botifarra’, entre d’altres.

La representació territorial dins del cartell de la Mostra tornarà anar a càrrec de la Tortosa Big Band, amb un concert el dia 11 de juliol al mateix auditori, on confluiran una vintena de músics ebrencs interpretant jazz i swing.

Les dones seran les grans protagonistes dels concerts d’obertura i de cloenda del certamen. En l’inaugural, el 28 de juny, s’homenatjarà la mestra de música de moltes generacions de tortosins, Paquita Angelats, que va morir fa deu anys. Serà un concert de l”Escola de Gòspel del Cor Flúmine, dirigida per Ramon Escalé. D’altra banda, el quartet de la pianista i cantant catalana Meritxell Neddermann tancarà el certamen el 12 juliol amb un concert gratuït a l’absis de la Catedral de Tortosa.

Model consolidat

Ormazábal, nou director de la Mostra i responsable de l’empresa organitzadora Música i Events de l’Ebre, ha certificat que seguirà el mateix “model consolidat i que funciona” però apostant especialment per oferir propostes de nous talents i “sembrar la llavor de la curiositat de la gent més jove, atansant al jazz el públic de les noves generacions”.

També ha subratllat la voluntat d’homenatjar el paper de la dona dins del món de la música. “Al llarg de la història de la música, com en molts altres àmbits, la dona ha estat invisibilitzada. Per això, és important reconèixer i reivindicar el paper de la dona en l’art musical”, ha manifestat la tinent d’alcalde i regidora de Cultura de l’Ajuntament de Tortosa, Mar Lleixà. El cartell de la mostra, obra de l’artista castellonenca Gemma Gil i escollit entre 150 propostes, ressalta, precisament, aquest paper de la dona.

En paral·lel al cartell de concerts principal, la Mostra de Jazz, en la qual col·labora el consistori tortosí, oferirà novament la mostra de cuina cajun, que enguany arriba a la seva vint-i-una edició, la jazz fira del disc, urban sketchers o l’Espai Jazz Jove dels Països Catalans, que programa 30 concerts gratuïts que tindran llocs als restaurants col·laboradors.

Tags: Albert OrmazábalBaix EbreCulturaJazzMar LleixàMostra de JazzMúsicaNik WestPaquito D'RiveraTortosaVincen Garcia

Anunci

Related Posts

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
Actualitat

La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia

fa 18 hores
Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
Actualitat

Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals

fa 18 hores
Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA
Actualitat

Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

fa 18 hores
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

El Sopar de Lletres d’Onada Edicions homenatja el professor Manel Ollé

fa 18 hores
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

AnimaNaturalis denuncia els bous de les Festes de l’Ermita de l’Aldea per participació de menors i manca de supervisió

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Connectem Ascó, el nou punt de referència d’atenció i orientació per al teixit empresarial

fa 2 dies
Notícies Terres de l'Ebre
Actualitat

Ulldecona prova les càmeres de vigilància per acabar amb l’incivisme als contenidors

fa 2 dies
La Comissió reclama explicitar la retirada del monument franquista de Tortosa a la llei de memòria democràtica
Actualitat

La Comissió reclama explicitar la retirada del monument franquista de Tortosa a la llei de memòria democràtica

fa 3 dies
El ple de Tortosa desestima les al·legacions de la constructora del complex Win i incautarà la garantia
Actualitat

El ple de Tortosa desestima les al·legacions de la constructora del complex Win i incautarà la garantia

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • La comunitat energètica Cambra Ebre rep una subvenció de més de mig milió d’euros que permetrà acumular energia
  • Un estudi constata que la central nuclear d’Ascó retorna a l’Ebre l’aigua amb una temperatura que supera els límits legals
  • Submergeixen a les badies del Delta les primeres 150.000 llavors d’ostra tractades per l’IRTA

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ