• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Una nova mirada de futur, tot valorant el llegat dels nostres avantpassats’, per Jordi Jordan

per Opinió
31 de maig de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Una nova mirada de futur, tot valorant el llegat dels nostres avantpassats’, per Jordi Jordan

Jordi Jordan, amb Marga Abelló i Jaume Bel. // JOAQUIM DOMINGO.

El ric patrimoni històric de Tortosa i la cultura representen una gran oportunitat per al desenvolupament econòmic i social de la nostra ciutat. Sempre ho hem dit i, és per això, que hi estem treballant per posar-lo en valor i convertir-lo de forma estratègica en una aposta de ciutat i territori. De fet,  són diferents les línies d’actuació que tenim en marxa: la primera, al voltant dels sis quilòmetres de muralles i castells, únics a Catalunya i a la Península per la seua quantitat i varietat. En aquest sentit, estem impulsant un circuit verd que reconnectarà totes les fortificacions des d’Orleans fins a la muralla de Remolins, tot passant pel portal de Tarragona, Bonet i les Avançades. Un circuit de via ciclable amb aparcaments de benvinguda als turistes, senyalització de les muralles, millora de l’enllumenat i vegetació que han de convertir totes les fortificacions en una gran oportunitat per a la ciutat. Nogensmenys és també important l’actuació que aquesta tardor iniciarem amb la recuperació de les galeries subterrànies del Castell de la Suda, amb el pou i forns així com nous accessos amb la rehabilitació de la Poterna del General Ortega, amb un pressupost de més de quatre milions d’euros, que de la mateixa manera que en els prop d’un milió del circuit verd són finançats íntegrament pels fons europeus. I també en aquesta línia, en el pressupost municipal d’enguany, hem inclòs la rehabilitació integral del fortí de Bonet, al darrere dels Josepets, una reivindicació dels Amics dels Castells, una fortificació en perill de ruïna des de fa segles que ara recuperarà la seua esplendor. 

Tanmateix, també tenim altres actuacions previstes com la recuperació del Balneari del Porcar, que ha de servir per potenciar el call jueu, així com el projecte de recuperació de l’anomenada sinagoga que estem redactant conjuntament l’INCASOL i el govern de la ciutat. Un govern que ha enderrocat les cases de la plaça de l’Absis donant una nova perspectiva tant de la Suda com de la Catedral que ha d’esdevenir icònica i que resoldrem de manera definitiva els pròxims anys després de les excavacions arqueològiques i un concurs d’idees. També en aquest sentit, i al mateix barri del Castell, estem actuant per construir habitatges per a joves, amb noves promocions que tornin a donar vida i oportunitats a la ciutat històrica. Una ciutat històrica que ha estat seleccionada amb el projecte de Barris amb Futur, l’avantsala de la nova Llei de Barris, que vam presentar fa poques setmanes i que hem aconseguit havent estat seleccionats entre poques ciutats del país després del treball intens que hem pogut fer durant aquests primers mesos de mandat.

Anunci

A poc a poc anem avançant, i com deia al principi, amb una mirada estratègica que també posa en valor la cultura perquè crea una ciutadania més rica, més feliç i també genera més oportunitats econòmiques. Per això aquests dies els carrers i places s’han tornat a omplir de música de piano de la mà del festival Toca’m, que es consolida, com la resta d’esdeveniments culturals que durant tot l’estiu ompliran de vida Tortosa. Això sí, amb una novetat, ja que enguany també serem la primera ciutat catalana -la setena de l’Estat- en acollir el Fòrum de Cultura i Ruralitats gràcies a l’acord entre el nou Ajuntament i el Ministeri de Cultura, un fòrum que portarà gent de tot l’Estat durant tres dies per debatre sobre la cultura als territoris rurals i que a la vegada aprofitarem per donar-nos a conèixer  com a ciutat a tants i tants experts del món de la cultura que ens visitaran.

En definitiva, patrimoni i cultura són sinònims de passat i present però sobretot de futur i il·lusió. Una il·lusió per construir una ciutat que miri amb orgull la seua història, sense nostàlgia, potenciant en positiu la nostra singularitat en un món cada vegada més globalitzat. Un món on volem ser-hi amb més autoestima i oportunitats. Un món que avança i que es mou de la mà de la cultura i del patrimoni en aquelles ciutats que, com la nostra, amb més de 2000 anys d’història fruit del llegat dels nostres avantpassats, l’hem de saber valorar i aprofitar.

*JORDI JORDAN FARNÓS és alcalde de Tortosa.

Tags: Baix EbreCulturaERCJordi JordanMovem TortosaOpinióPatrimoniPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

La “Recerca” continua, no es jubila
Diàleg

La “Recerca” continua, no es jubila

fa 1 dia
Una gran inversió per al país
Diàleg

Una gran inversió per al país

fa 3 dies
‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López
Diàleg

‘Abanderats, convivència i altres coses del Renaixement’, per Irene López

fa 5 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (94)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (94)

fa 5 dies
‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts
Diàleg

‘El nom fa la cosa’, per Brian Cutts

fa 5 dies
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘Si la llengua falla, Catalunya caurà’, per Anton Monner

fa 5 dies
El dèficit obliga el govern de Tortosa a reduir la despesa i reajustar els horaris del WIN
Diàleg

‘La Festa del Renaixement consolida Tortosa com a referent de la recreació històrica’, per Víctor Grau Ferrer

fa 1 setmana
De la Vega serà el cap de llista del PSC al Senat per Tarragona a les eleccions del 23-J
Diàleg

‘Aprenent de les cendres’, per Manel de la Vega

fa 1 setmana
‘El meu poble’, per Joaquim Paladella
Diàleg

‘El meu poble’, per Joaquim Paladella

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El reconegut actor tortosí Pere Ponce serà el pregoner de les festes de la Cinta 2025
  • El ple de la Diputació aprova definitivament el projecte de millora de la carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta
  • Confirmen assentaments de l’edat del ferro al jaciment arqueològic de l’Antic d’Amposta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ