A poques hores per a l’inici de la XXVII Festa del Renaixement de Tortosa, la ciutat ja ho té tot a punt per iniciar l’esdeveniment de recreació històrica que implica la ciutadania i que atreu milers de visitants. El programa d’enguany inclou un total de 87 espectacles i recreacions, que portaran a Tortosa un total de 52 companyies, 34 de les quals territorials, i la resta d’àmbit estatal i internacional. Un programa centrat en la figura de Cristòfol Despuig, amb motiu del 450è aniversari de la seua mort.
El regidor de la Festa del Renaixement, Víctor Grau, ha explicat que la venda d’entrades pels espectacles de pagament avança a bon ritme, amb més d’un 45% d’entrades venudes i espectacles com ‘Ritual’ de NODA Foc, ‘El viatger’ de l’EMTT, o el clàssic ‘La Taverna d’Enrico’, amb alguns passis en entrades pràcticament exhaurides. Grau, però, ha recordat que una setantena dels espectacles del Renaixement són gratuïts.
Pel que fa a la mobilitat durant els dies de la festa, l’Ajuntament recomana els desplaçaments a peu a la zona del nucli antic. En aquest sentit, es proposa fer servir els aparcaments del recinte firal, el passeig de les Bicicletes i el passeig de Ribera. També coincidint amb la Festa del Renaixement, els estacionaments a la zona blava seran gratuïts.
També enguany es tornarà a habilitar l’àrea d’autocaravanes a l’exterior del pavelló firal i, actualment, ja hi ha més d’una trentena de caravanes amb l’espai reservat.
Amb l’objectiu que la Festa del Renaixement es desenvolupe amb normalitat i de forma segura, s’ha organitzat un dispositiu especial amb la coordinació de la Policia Local, els Mossos d’Esquadra i Protecció Civil. També s’habilitarà un punt lila, entre les dotze de la nit i les set del matí, al carrer del Castell de la Suda, amb personal especialitzat que oferirà atenció a les persones que s’hi adrecen. “La festa és un lloc de trobada, de compartir, d’alegria, volem que totes les persones se sentin còmodes i tractades amb respecte. Fem de Tortosa una ciutat lliure de discriminacions”, ha dit l’alcalde, Jordi Jordan.
Fes el teu comentari