• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Potenciar el municipalisme’

Article signat per Núria Morera, alcaldessa de Benissanet; Joan Roig, alcalde d’Alcanar; Aleix Casanova, regidor de Deltebre, i Cristina Sales, regidora d’Amposta

per Opinió
27 d'octubre de 2024
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
‘Potenciar el municipalisme’

Un moment de la presentació de la candidatura de Nova Esquerra Nacional. // ACN.

Implicar-se en l’associacionisme més proper, formar part dels moviments veïnals i, d’alguna manera, motivar-se traçant línies i formes que permetin dibuixar una societat més amable i justa, forma part del nostre ADN.  En aquell precís instant en què hom decideix fer el pas i arremangar-se per millorar allò que té més a la vora,  que fa pinya amb els conciutadans i conciutadanes amb la vista fixada al bé de la comunitat, s’està trepitjant la trinxera del municipalisme. 

Tots i totes, en algun moment o altre, hem opinat sobre el què ens envolta i hem aportat idees per modelar la nostra població. És just en aquest punt -on aflora la inquietud de la recerca del bé comú- quan comprem el bitllet amb destinació a esdevenir càrrecs electes. Regidora, regidor, alcaldessa o alcalde. És una responsabilitat que ocupa a milers de persones del nostre país, que apassiona i esgota alhora, i que  aboca a fer acrobàcies complexes per compatibilitzar-la amb la vida personal i familiar.

Anunci

És a l’administració més propera, als ajuntaments, allà on ens hem implicat per primera vegada en l’activitat política. El consistori municipal és on resideix el veritable punt de partida i, amb els peus fixats en aquesta institució, pensem que Nova Esquerra Nacional és la precandidatura que es configura per recuperar el valor d’un concepte tant bàsic com és el municipalisme. Un municipalisme, per altra banda, ja inherent a les arrels d’Esquerra Republicana de Catalunya i que cal erigir per recol.locar-lo a la base de la presa de decisions.  Potenciar-lo és recuperar els orígens. És centrar-nos en allò que importa al ciutadà: les polítiques de peu de carrer que gestionen les preocupacions i problemes més quotidians. 

No som impermeables a la sensació de desencís general. Ho copsem i ho entomem amb força per tal de tornar a convèncer a la ciutadania de la capacitat transformadora que rau en la política. El període congressual que transitem, a més de llistar projectes programàtics, ens aboca també a repensar la manera de governar o de redefinir la direcció d’un partit. Del nostre.

No ens cansem d’insistir, una vegada i un altra, que prestar atenció al municipalisme és una manera eloqüent de situar les prioritats del nou cicle polític que tenim a la cantonada. Volem ser allà on tot neix i on tot pertany. Allà on es pot sintonitzar i empatitzar amb el sentit majoritari de les reivindicacions de carrer. 

Som conscients que el moviment que representa Nova Esquerra Nacional és una oportunitat per tornar a debatre políticament d’allò que ens preocupa, defugint personalismes que no condueixen enlloc. És l’hora de crear les millors condicions possibles per consolidar governs republicans arreu del nostre país. Governs locals forts, que ens permetin plantejar accions de reivindicació nacional que han quedat latents. Hem d’anar més lluny i, per a fer-ho, és necessari renovar l’estratègia i apostar per la resiliència de la llavor que cal fer germinar de nou.

És en aquest punt on es defineix una mesura, que tot i ser base i mare, s’erigeix com a nova en el sentit que en els darrers anys ha deixat de tenir un pes preferent. No ens podem quedar de braços plegats observant com s’ha desvestit la principal estructura de progrés social i nacional amb què comptem. I per si cal tornar a remarca-ho, ho repetim: Volem atorgar a l’activitat municipal la preponderància que li correspon i posar les eines d’ERC al seu servei. No al revés.  I aquesta creiem que és la clau. No podem continuar mirant pel retrovisor com les nostres oportunitats (i prioritats) s’empetiteixen fins a perdre´s en l’horitzó.

Emprendre el camí requereix la participació de tothom. Ara és el torn de la nostra militància, de les persones compromeses amb la defensa d’uns valors que s’han mantingut al llarg de dècades. Som garants d’un testimoni ideològic que ha anat passant de mà en mà fins a arribar al dia d’avui. Tenir sempre present aquests valors il.lusiona i ens empeny a avalar la candidatura que considerem idònia per (re)escriure aquest capítol.

Defensem una Nova Esquerra Nacional convençuts de l’encert del seu discurs, del relat empeltat d’aquell sentiment primerenc que ens va motivar i empènyer a fer el pas endavant per esdevenir servidores i servidors públics a peu de carrer.

Núria Morera, alcaldessa de Benissanet

Joan Roig, alcalde d’Alcanar

Aleix Casanova, regidor a Deltebre

Cristina Sales, regidora d’Amposta

Tags: AlcanarAleix CasanovaAmpostaBaix EbreBenissanetCatalunyaCristina SalesDeltebreERCJoan RoigMontsiàNova Esquerra NacionalNúria MoreraOpinióPolíticaRibera d'EbreTerra Alta

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 4 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 5 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 5 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 5 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 2 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ