• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El pressupost de Tortosa pel 2025 se centra en l’habitatge i impulsa una nova zona lúdica a l’avinguda Lleida

per Cinta Bonet
20 de desembre de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El govern de Movem Tortosa-PSC i ERC portarà a aprovació del ple de l’Ajuntament un pressupost de 48 milions d’euros per al 2025, un 5’39% superior a l’exercici anterior. L’alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha afirmat que és un pressupost “ajustat” que segueix reduint l’endeutament però també “ambiciós” amb la mirada posada en el futur amb projectes estratègics, com la zona d’oci a l’avinguda Lleida o el centre esportiu i social als Josepets.

El capítol d’inversions ascendeix a 4’6 milions d’euros, als quals s’afegiran una inversió de 1’2 milions d’euros que es destinaran a la signatura amb la Fundació Hàbitat 3 d’una cessió de dret en superfície, per a la construcció de 22 pisos al carrer Sant Felip Neri, al barri del Castell. De fet, el pressupost 2025 destina 1’6 milions d’euros a habitatge a Tortosa. En aquest sentit, es destinarà una partida de 300.000 euros a la rehabilitació d’habitatge de titularitat pública; 85.000 euros a la rehabilitació d’edificis i accessibilitat locals comercials; es mantindrà el conveni amb Hàbitat 3 en matèria d’habitatge i se’n signarà un altre amb la Fundació Resilis que permetrà disposar de 10 pisos més.

Anunci

També es preveu destinar més d’1 milió d’euros. Entre les principals actuacions previstes hi ha una partida de 145.000 euros per la millora de la plaça Francesc Macià; 390.000 euros per l’arranjament de l’espai públic; 100.000 euros per la millora de l’enllumenat públic; 100.000 euros per la millora de camins i 60.000 euros per l’eliminació de barreres arquitectòniques, entre altres.

Un dels projectes que incorpora aquest pressupost amb l’objectiu de reforçar la capitalitat comercial és la construcció d’una nova zona lúdica a l’avinguda Lleida, entre el pont roig i l’antic Club de Rem. Es reserva una partida de 290.000 euros per a les obres dels primers locals de la zona d’oci. En aquest espai s’habililitaran uns locals integrats en el paisatge, construïts amb fusta i materials tous, amb petites terrasses orientades al riu, que puguin oferir serveis de menjar i beure. L’Ajuntament traurà a concurs l’espai públic que ocuparan els locals, en una convocatòria oberta a tots els emprenedors i negocis de restauració que hi vulguin participar.

En l’àmbit comercial, es repetirà el projecte dels Bons Tortosa amb una dotació de 200.000 euros. La ciutat històrica concentra bona part de les actuacions previstes al pressupost 2025, amb la construcció del centre esportiu i socials els Josepets o la rehabilitació del fortí de Bonet.

En l’àmbit esportiu, es preveu una partida de 310.000 euros per a  la cobertura de les pistes esportives que hi ha al costat del pavelló poliesportiu del Temple. També s’habilitarà una rampa accessible per a vianants i ciclistes que enllaçarà la Via Verda de la Val de Zafan amb l’avinguda de l’Estadi i que connectarà aquest itinerari amb el complex esportiu WIN i amb els instituts Dertosa i de l’Ebre.

El 2025 també es destinarà 1 milió d’euros a la millora del Teatre Auditori Felip Pedrell, una inversió que es finançarà amb una subvenció de la Diputació de Tarragona i la Generalitat i que s’afegiran a la millora que ja s’està executant amb les obres d’ampliació, en aquest cas finançades pel Ministeri de Cultura.

El pressupost contempla un increment del 18% del pressupost a les EMD de Jesús, Bítem i Campredó, i els pobles dels Reguers i Vinallop. Els comptes es portaran a aprovació en un ple extraordinari el 3 de gener.

Tags: Baix EbreEconomiaJordi JordanMaria Jesús ViñaPolíticaPressupostTortosa

Anunci

Related Posts

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
Actualitat

Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026

fa 6 hores
La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
Actualitat

La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre

fa 7 hores
La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta
Actualitat

La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

fa 9 hores
ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa
Actualitat

ERC reclama al Senat mesures urgents per protegir el sector apícola davant la competència deslleial de la mel ucraïnesa

fa 10 hores
Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes
Actualitat

Desmantellada una plantació de marihuana a Tortosa amb més de mil plantes

fa 1 dia
Tortosa confirma una segona mort entre els contagiats de covid-19 de l’hospital de Jesús
Actualitat

L’Hospital de la Santa Creu de Jesús situa el pacient al centre en la humanització de les cures

fa 1 dia
Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

Trens Dignes celebra l’impuls del Corredor Mediterrani però exigeix garanties de connexió per a les Terres de l’Ebre

fa 2 dies
El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació
Actualitat

El projecte d’ampliació de l’Hospital de Tortosa s’adapta per preservar les restes del turó del Sitjar sense nova licitació

fa 2 dies
El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’
Actualitat

El sector pesquer rebutja la proposta europea de quotes al Mediterrani: ‘És com enviar-nos a casa’

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Espanya aconsegueix 143 dies de pesca al Mediterrani el 2026
  • La Plataforma per un Nou Hospital a l’Ebre celebra la represa de les obres al Verge de la Cinta però reclama no aturar el nou centre
  • La PDE alerta que flexibilitzar la Directiva Marc de l’Aigua posaria en risc els ecosistemes del riu Ebre i el Delta

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ