• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

“La història l’escriuen els vencedors”, per Anton Monner

per Opinió
29 de desembre de 2024
Reading Time: 5 mins read
0 0
0
Monner i Gellida demanen més democràcia i diàleg per desbloquejar Espanya i Catalunya

Anton Monner.

Un membre del PSOE català, lector dels meus articles dominicals, els titlla “d’olla barrejada”. I té raó; perquè recordo que Catalunya és una Nació conquerida per la força de les armes i evoco la grandesa de la nostra Nació degradada! L’asseveració que “La història l’escriuen els vencedors” és tan antiga com la humanitat. A les Espanyes, des de “los Reyes Católicos”, s’hi va començar a escriure. I quan l’any 1714, les tropes franceses i castellanes, conqueriren Barcelona, ja sense cap consideració, van convertir Catalunya, en regió d’Espanya. Van imposar les lleis, van prohibir la llengua i van destruir les institucions existents des del segle XIII. I des d’aquell moment, ”Por derecho de Conquista” van publicar el “Decreto de Nueva Planta”, fer-nos desaparèixer com a Nació i incorporant-nos a Castella, amb esperit colonial.  

La història dels vencedors l’han escrita igual els de dreta com els d’esquerra, anorreant els drets dels catalans “porqué todos somos españoles” i “La Nación Española és indivisible”. Aquestes dues sinteritzacions les practiquen tant el PP com el PSOE. Els primers, a xurriacades. Els segons, “con total disimulo”, però defensant ambdós “los derechos de conquista”. Rajoy va implantar el 155 i el PSOE s’hi alià contra els drets dels catalans, al costat de Sociedad Civil Catalana i Vox. Plegats, donaren suport al rei en el seu parlament del 3-O, emparant-se en la Constitució. Carta Magna que va oblidar depurar responsabilitats a jutges, policies i militars repressors. Quan Felipe Gonzalez vestia vellut podia depurar-los. Ara que vesteix caixmir i seda natural s’ha convertit en defensor de Franco. És el millor exemple del PSOE espanyol, junt amb Guerra i Borrell!

Anunci

PP i PSOE aplaudiren unànimement quan el rei va fer el discurs contra Catalunya. Ara que Sánchez necessita els vots d’ERC i de Junts, fa servir “el disimulo”. Amb el  MHP133, Sr. Illa, que representa el PSOE a Catalunya, manifesta que “s’ha canviat d’etapa”. Però les hemeroteques recorden quan va dir que el 155 s’havia d’implantar abans. Exalta l’oli de Jaén, pretén suprimir la literatura catalana, i ha nomenat un govern amb consellers declarats anti-catalans. Ara, segons manifesta, tot canviarà, però el jutges prevaricadors continuen exercint i cobrant de l’Estat, malgrat haver canviat els resultats electorals quan els periòdics de Madrid van publicar les mentides dels diners que Trias i Mas, o empresonaren a Rosell durant dos anys i alliberat sense càrrecs, … i tantes fal·làcies relacionades al referèndum. O no accedint a l’amnistia als presos polític i exiliats.  O Margallo quan va vaticinar setmanes abans que al “mes de agosto sucedería algo importante” i la Rambla de Barcelona i Cambrils es van omplir de sang. Els fake, manipulen la veritat, construïdes per la policia patriòtica, promocionades pels polítics i acceptades com a vàlides pels jutges. On estaven PSOE i Illa, en aquell moment?; anaven agafats de la mà amb el PP i Vox. Per tant, la credibilitat resulta inversemblant com “les taules de diàleg” o el “finançament singular”. Promeses que ens volen fer “combregar amb rodes de molí”.

La història ve de lluny. Al rei Fernando el Católico, malgrat ser d’ascendència castellana dels Trastàmara, quan havia mort la reina Isabel i tornant a Catalunya se li van tancar les portes de les viles castellanes, proclamant “Cerrad las puertas a ese viejo catalanote”. O els catalans no vam participar a conquerir Amèrica perquè no érem espanyols. O Pau Claris se’l va enverinar quan va proclamar la República fora d’Espanya o quan assassinaren el general Prim perquè reclamava la democratització. O la dictadura de Primo de Rivera que prohibí el català i empresonà els presidents de la Mancomunitat. O l’exili del president Macià o el cop d’Estat de Franco, o l’afusellament del president Companys, o la proclamació del rei Juan Carlos, d’estirp de corruptes i degenerats sexuals imposats pel general colpista per “decret ordre”.

Per recordar aquests fets, als meus articles, se’ls qualifica “d’olla barrejada”. Però jo els torno a explicar per demostrar que els fets històrics escrits pels vencedors son mentides que ens les han fet estudiar a les escoles durant segles com a vertaderes. Ara, el MHP practica el mateix sistema: promeses, mentides que no son altra cosa que fer-nos “combregar amb rodes de molí”.

I és clar que quan escric recordo que Catalunya és una Nació conquerida per Castella! que al segle XI proclamà Pau i Treva, origen de les Corts Catalanes les més democràtiques de l’Edat Mitjana. Que tenia un president del Consell General (avui Generalitat) i el rei necessitava convocar els diputats quan desitjava donacions dels catalans. Que l’any 1260 es redactà en català el Llibre del Consolat del Mar, origen de la legislació marítima actual de tot el món, quan Catalunya dominava tota la Mediterrània d’Ucraïna a Tortosa. La nostra Nació conquerida per les armes, a xurriacades o dissimulació, ha hagut d’obeir la voluntat de Castella, per la repressió, els fusells i els canons. Per aquest fet els impostos se’n van a Madrid i no tornen, els trens de rodalies no funcionen, els ports i aeroports son dirigits d’Espanya, per cada quilòmetre de metro construït a Barcelona a Madrid se n’han obert vint, el Corredor del Mediterrani el fan passar per Madrid, un estudiant català no té les mateixes beques que un espanyol, ni un avi català les mateixes assistències, i que Gandesa, no disposi de variant a la N-420, redactada el primer projecte l’any 1995 i l’impacte ambiental vençut el 2014, perquè a Madrid s’hi gasten el 200 % del pressupostat i a Catalunya no arriba al 50%.

 “L’olla barrejada” d’antuvi és la continuïtat actual amb jutges prevaricadors falsejant la realitat i negant l’amnistia aprovada pel poble, “piolins” pegant per votar un referèndum, amb el MHP a les ordres de la Moncloa, o als alumnes catalans fent-los estudiar la història d’Espanya, negant la nostra. Ara el president Illa, diu, aconseguirà el finançament singular i canviarà el ritme de tantes injustícies i injúries, però com a delegat, és de preveure, que continuarà “el café para todos”. Promeses moltes, “a bombo i platillos” ! Realitats poques!

Els catalans o aconseguim les llibertats arravatades o continuarem sent colònia d’Espanya. I si ara ho fan en dissimulo és perquè d’ERC i JUNTS mantenen el poder a Pedro Sánchez. La història l’escriuen els vencedors i el dolent és que ens seguiran donant “gat per llebre” i “ens voldran fer combregar amb rodes de molí”. Això és l’olla barrejada, senyors del PSOE català, que com habitants de la Nació ens perjudiquen a tots, igual a vostès com a nosaltres!

*ANTON MONNER, cronista de Gandesa

Tags: Anton MonnerOpinio

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 10 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 10 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 11 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 11 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 2 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ