El 23 de maig de 1983 va ser elegit alcalde de la ciutat d’Amposta Josep Maria Simó i Huguet. Avui volem recordar el discurs de presentació que va fer a la 2a quinzena de maig del 1983 a la revista Amposta. També volem manifestar que sent la Revista d’Amposta un referent històric de la nostra ciutat és una llàstima que no sigui fàcil, per no dir gairebé impossible, consultar els continguts a internet, com a mínim des de la implantació del primer ajuntament democràtic.

Discurs de presentació de l’alcalde Josep Maria Simó
Conciutadans d’Amposta:
Les darreres eleccions municipals, del dia 8 de maig el poble d’Amposta va acudir a les urnes d’una forma majoritària, el 70% de la població va votar, aquest és sense dubte el primer símptoma positiu d’aquestes eleccions, i més havent-hi celebrat aquestes en diumenge.
Els resultats de les eleccions van ser un clar triomf de la llista socialista, que jo com a candidat alcalde m’honorava en encapçalar.
Des del dilluns dia 23 de maig, en què es va reunir per primera vegada el nou consistori elegit, sóc l’alcalde d’Amposta per als quatre anys vinents.
Com ja vaig dir el dia de la presa de possessió assumeixo el càrrec plenament conscient de la responsabilitat que això significa.
La meva il·lusió, com estic segur la de tots els que ens asseiem en els seients del Ple municipal, és voler complir en allò que vàrem prometre al poble a les eleccions municipals i estic segur que tots posarem en aquesta labor tot el treball, tota la nostra intel·ligència i capacitat, el diàleg, la flexibilitat i el respecte mutu dels uns als altres perquè el treball sigui fructuós. Interposant sempre els interessos de la ciutadania d’Amposta per damunt dels partidistes o personals aquesta és la meva plena voluntat com no tinc cap dubte és la voluntat de tots els consellers elegits.
Ens hem de felicitar els ampostins, en primer lloc, per la gran participació electoral, gairebé el 70% del cens, molt superior a les eleccions municipals passades, el que significa una conscienciació de la responsabilitat que els ampostins tenim en la profundització de la democràcia, com l’únic estat possible de convivència de tot país civilitzat i avançat.
A part els resultats que hem estat, avui sóc el vostre Alcalde, i vull ser l’Alcalde de tots els ampostins, m’hagin votat o no, per això podeu comptar amb mi; el despatx de l’Alcaldia estarà obert a escoltar i a solucionar-los dintre de les seves possibilitats aquells problemes que tinguéssim al nostre poble, i resta obert a aquells suggeriments que faciliten millorar un servei o equipament d’Amposta.
Espero complir en la tasca que m’ha estat encomanada complint el programa presentat, però obert a tots els suggeriments i milloraments perquè entre tots poguéssim aconseguir una Amposta en millors serveis, en més equipaments, més habitables, en definitiva, que poguéssim col·laborar a fer que el nivell de vida de l’ampostí en totes les seves facetes augmenti.
Esperem també la col·laboració de tots els ampostins en aquesta tasca tan difícil i compromesa, però també tan engrescadora que tenim davant. Amposta és una feina de tots i l’Ajuntament democràtic no és més que una part del poble, al qual tots ens hem de sentir vinculats.
Rebeu una forta abraçada del vostre Alcalde i amic,
Josep Maria Simó i Huguet
Alcalde d’Amposta


*GABRIEL PERLES és militant del PSC d’Amposta i col·labora en la recuperació històrica de l’alcalde Simó
Fes el teu comentari