• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘La falsa condonació del deute català’, per Anton Monner

per Opinió
9 de març de 2025
Reading Time: 4 mins read
0 0
0
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació

Anton Monner.

La condonació del deute català és fals. Ho és perquè el nostre dèficit fiscal amb l’Estat espanyol és el més alt de l’Espanya autonòmica. Durant els anys de la democràcia el nostre dèficit s’apropa als 375 milions d’euros i per tant la condonació del nostre deute hauria d’haver estat total, dels 80.000 euros, i encara ens haurien de tornar diners i milions d’euros. És també fals perquè haurem de pagar nosaltres més que ningú, si la fiscalitat no canvia radicalment i continua el dèficit fiscal actual. Per tant, amb els nostres diners pagarem la condonació del deute de la resta d’autonomies. És fals perquè a Canàries la condonació els representa un 50%, a Andalusia un 47%, a Astúries un 37% i a Madrid, un 23%, quan a Catalunya representa un 20% i als Països Catalans, comptant València i Mallorca també una mitja del 20%. Per tant qui continuarà pagant i haurà de callar (com sempre succeeix) és Catalunya. És veritat que no ens caldrà pagar els interessos del 18.000 euros de la condonació però la “festa” ens costarà molt més perquè amb els nostres diners es pagaran la resta de les condonacions del “café para todos”.

Cal tenir en compte que Catalunya té més serveis que altres autonomies, com Mossos  d’Esquadra, presons, jutjats, entre altres. I té més necessitats per altres conceptes que no s’atenen de l’Estat. Així, doncs, en no disposar de les partides necessàries que ens arribin, ens cal trobar finançament per atendre-les i per aquest fet l’endeutament és superior a la resta d’autonomies. Amb els pressupostos actuals i els percebuts els darrers decennis no es poden atendre obres, hospitals, jutjats i molts altres serveis. Amb un finançament correcte sense haver de regalar més del 8% dels nostres diners que paguem en impostos a l’Estat, -i d’aquí el dèficit fiscal-, Catalunya seria un país pròsper i dels més avançats del món. Són milions d’euros anuals que se’n van a Madrid i no tornen! Espanya ens xupa la sang, controla els nostres impostos, les obres promeses no es fan i a sobre encara ens diuen que imposem la nostra llengua, quan sabem perfectament que el català perd pistonada any rere any.

Anunci

I a sobre, a més de la falsedat de la condonació, els improperis que s’han sentit per les Espanyes contra Catalunya, no tenen fi ni compte. Tot se val per anar contra nosaltres! La resta d’autonomies no ho han demanat, els han rebaixat molt més que a la nostra i a més, els catalans som els dolents. La ministra d’Hisenda ha manifestat que el govern progressista del PSOE garanteix els recursos a les autonomies per a prestar nous serveis i de millor qualitat. Una nova falsedat emmarcada en allò “del café para todos”. I el curiós és que l’única comunitat que no té deute amb el FLA és la de Madrid però sense tenir-ne, se li regalen 8.600 milions per amortitzar els seus crèdits quan les inversions que allí s’hi fan sempre superen el 200% de les pressupostades mentre que a Catalunya mai arriben al 60%. O sigui que les trampes les tenim per tot arreu i a sobre la Sra. Ayuso ens propicia insults a tots nivells per atacar el PSOE i Catalunya, tot vegada que els beneficis que ella i la resta d’autonomies rebran per la condonació són producte dels acords entre els independentistes i el PSOE. I és veritat però els beneficiats són ells i no Catalunya. Aquestes són les trampes que el PSOE espanyol ajudat pel PSOE català imposen a Catalunya, com passarà amb el finançament singular i altres concessions. Necessiten els 14 vots de Junts i d’ERC per continuar governant i la realitat és que les preses de pèl continuen a tots nivells.

Per tant, quan donen a Catalunya ho han de donar a tothom com a mínim amb la mateixa  intensitat que a nosaltres, o més, com és el cas de les condonacions. Però com aquestes donacions provenen dels acords amb independentistes, no els cauen bé i menys si provenen del president Puigdemont perquè “es un fugado de la justicia” i pretén destruir “la nación española”. I així la Ayuso, diu: “cuado llegue el golpe en Cataluña será un golpecito porqué ya no quedará Estado ni nada verdaderamente español”. “La condenación supone expulsar a España de Cataluña, con lo  que no cabe mayor traición”.

Tot queda clar. El PSOE vol manar i ens necessita als catalans per poder mantenir el poder. El PP com les recents declaracions de Rajoy i Fernández Díaz al Congrés de Diputats, no saben res de “La operación Cataluña”. Si el PSOE estigués a l’oposició diria el mateix. O sigui que Espanya no pot entendre mai Catalunya, malgrat ser els que més paguem, menys rebem, els trens de Rodalies no funcionen, les obres necessàries pel nostre desenvolupament no es construeixen i el Corredor del Mediterrani el fan passar per Madrid. La presa de pèl és infinita. Ens n’adonem els catalans de tanta desconsideració i tanta malícia? 

*ANTON MONNER, cronista de Gandesa

Tags: Anton MonnerOpinio

Anunci

Related Posts

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
Diàleg

‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler

fa 10 hores
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Diàleg

‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’

fa 10 hores
‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló
Diàleg

‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

fa 10 hores
‘El despoblament rural’, el nou llibre d’Anton Monner amb les claus per revertir la situació
Diàleg

‘La màfia de la democràcia’, per Anton Monner

fa 11 hores
‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil
Diàleg

‘El tren com a injustícia a les Terres de l’Ebre’, per Daniel Gil

fa 2 dies
Gellida alerta l’independentisme d’un possible pacte PP-Vox: ‘Quant pitjor, pitjor’
Diàleg

‘La foscor d’Europa’, per Jesús Gellida

fa 1 setmana
‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner
Diàleg

‘Les obres d’art de Sixena, un nou exemple de catalanofòbia’ per Anton Monner

fa 1 setmana
Matemàtiques recreatives dominicals (87)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (87)

fa 1 setmana
‘Si vis pacem, para bellum – Si vols la pau, preparat per a la guerra’, per Diana Valimanya
Diàleg

‘Sota l’ombra d’un aerogenerador: quan les ovelles ens interpel·len’, per Diana Valimanya

fa 1 setmana
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ