El Govern ha decidit mantenir la fase d’emergència i prorrogar les restriccions de mobilitat a les quatre comarques de les Terres de l’Ebre un dia més. Així, aquest dimarts no hi haurà classes als centres escolars i se suspèn l’atenció sanitària programada. El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha explicat que la decisió s’ha pres davant les dificultats de mobilitat al territori, amb moltes vies afectades, i a l’espera que aquest dimarts al matí hi hagi “un punt d’inflexió” en la situació meteorològica.
Minuts després de l’anunci del president, Protecció Civil ha enviat als telèfons mòbils presents a les quatre comarques afectades un missatge ES-Alert anunciant la pròrroga de les restriccions per a demà.
Illa també ha avançat que el Consell Executiu aprovarà aquest dimarts un primer paquet d’ajuts de 10 milions d’euros i, a partir de dilluns, hi haurà disponibles 50 milions d’euros en crèdits bonificats, que es canalitzaran a través de l’Institut Català de Finances (ICF).
La C-12 continuava tallada aquest dilluns a la tarda entre Amposta i Tortosa per inundacions, així com també altres vies secundàries com ara la TV-3408 entre Amposta i la Ràpita, la TP-3311 entre Santa Bàrbara i la Galera i la TV-3443 entre Amposta i Tortosa. Aquest dimarts es continuaran amb les tasques de neteja per intentar reobrir les vies el més aviat possible
D’altra banda, els Grup d’Estructures Col·lapsades dels Bombers ha valorat les edificacions afectades pels aiguats a l’Ebre i han detectat danys estructurals greus en quatre habitatges i en el pont de l’N-340a. Es troben a les poblacions de Godall i la Ràpita. A més, vuit edificacions presenten danys però sense perill estructural, i d’altres edificis tenen problemes per l’acció de l’aigua però sense suposar un perill per a les persones, per exemple afectacions a la instal·lació elèctrica.
El líder socialista ha admès que els danys que ha causat la pluja són “problemes que angoixen el territori, però afortunadament resolubles”. Ha estat, ha dit, un episodi “molt excepcional” -segons les seves dades, el de més pluja dels últims 60 anys- “i no s’ha hagut de lamentar cap dany personal, que és el més important”.
Fes el teu comentari