• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Diàleg

‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy

per Opinió
24 d'octubre de 2025
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

Concert homenatge a Josep Maria Altadill el 2012. Arxiu Josep Maria Altadill.

Gràcies Altadill. Dankon dit en esperanto, perquè tu vas abraçar dos llenguatges universals, la música i l’esperanto, i, a més a més, vas fer tot el que vas poder per escampar-los arreu. En un temps ja molt endarrerit, vaig comprar-te els meus primers vinils al teu santuari del carrer Santa Teresa. D’aquella freqüentació va sortir una amistat i d’aquella amistat bones xarrades, on me vas explicar vivències colpidores. Sempre recordaré aquell vespre al carrer Sant Blai quan, parlant de la guerra civil -que tu vas patir i recordaves perfectament- me vas contar com, llençat a una cuneta, vas veure la cara del pilot que metrallava la gent que fugia de la guerra. O com acabada la guerra incivil, anaves amb ta mare a recollir metralla per sobreviure pels escenaris de la recent batalla de l’Ebre.

Música i esperanto. Recordo el teu somriure tan característic, i també com me referies les teues xarrades per ona curta amb radioafeccionats d’arreu del món, en la llengua que es va inventar el doctor Zamenhof. I l’estrella verda de la teua gorreta, el símbol esperantista per excel·lència. La Verda Stelo de cinc puntes pels cinc continents i el color de l’esperança de la fraternitat universal. I la música, el ritual dels vinils, quan te demanava de sentir un disc i m’allargaves els auriculars i amb expectació primer sentia el crepitar que precedia la música i després els compassos de la música clàssica o els estàndards de jazz. Sí, no ens trobarem per a comentar-ho, però el teu record no s’esvanirà.

Anunci

*ROC SALVADÓ POY

Tags: Josep Maria AltadillOpinióRoc Salvadó Poy

Anunci

Related Posts

‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo
Diàleg

‘El senyor Altadill i una xefla wagneriana’, per Toni Gallardo

fa 2 dies
De la Vega (PSC): ‘Si fos regidor, proposaria comprar els terrenys per al nou hospital’
Diàleg

‘Lliçons del foc i de l’aigua’, per Manel de la Vega

fa 3 dies
’30 anys de celebració’ per Maria Príncep Arasa
Diàleg

’30 anys de celebració’ per Maria Príncep Arasa

fa 3 dies
Matemàtiques recreatives dominicals (104)
Diàleg

Matemàtiques recreatives dominicals (104)

fa 6 dies
Monner, expresident del CITE: ‘Tarradellas volia prendre l’aigua per a Barcelona’
Diàleg

‘La Catalunya de fa 300 anys i la d’avui; segueix tot igual’ per Anton Monner

fa 6 dies
‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

‘Kintsugi’, per Toni Pons

fa 6 dies
La socialista Lídia Ferré confia en la unitat dels diputats ebrencs per millorar el cos de Mossos d’Esquadra al territori
Diàleg

Increment del Fons de Cooperació Local: una aposta decidida pels petits municipis

fa 1 setmana
‘Sense lligams’, per Toni Pons
Diàleg

‘Minimalisme’, per Toni Pons

fa 2 setmanes
‘Morts, ferits i mutilats dins la ciutat de Gandesa’, per Anton Monner
Diàleg

‘Morts, ferits i mutilats dins la ciutat de Gandesa’, per Anton Monner

fa 2 setmanes
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Altadill, dankon’, per Roc Salvadó Poy
  • El Govern vol que les ajudes als municipis afectats pels aiguats arribin en un mes
  • La Comissió per la retirada dels símbols franquistes confia que el catàleg estatal posi data a la retirada del monument

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ