Cada vegada estem més acostumats a rebre males notícies. Les bones accions passen sovint desapercebudes a la nostra societat, tan suposadament ben informada.
Afortunadament, a diari hi ha actes de generositat i compromís vers els més vulnerables, i crec que és important donar-los visibilitat per mantenir l’esperança en l’ésser humà.
En aquest sentit, voldria destacar, entre d’altres, el que any rere any ens regala Jeroni Castell, propietari i cuiner de Les Moles, restaurant d’Ulldecona conegut per la seva qualitat gastronòmica, que fins i tot ha merescut el reconeixement de la Guia Michelin. Doncs bé, Jeroni s’encarrega de servir l’àpat de Nadal al menjador social de Càritas de Tortosa i d’altres entitats de caràcter social.
Gràcies a la seva generositat, més de vint-i-cinc persones, en el cas de Càritas, han pogut gaudir d’un menú nadalenc —el mateix que serveix al seu restaurant, d’alta qualitat— en un ambient càlid i digne. Amb el seu davantal, Jeroni i el seu equip han fet possible “el miracle de Nadal”.
Gestos com aquest ens demostren que el compromís social va més enllà del deure, tot transformant dates difícils en moments d’alegria i esperança per a aquells que ho han perdut gairebé tot.
Perquè l’acte va ser més que una simple aportació d’aliments: va ser un missatge clar que aquestes persones no estan soles.
Gràcies, Jeroni, de tot cor. En nom dels usuaris del menjador social de Càritas de Tortosa, moltes gràcies a tot l’equip de cuina i sala per aquest acte d’amor.
*Gràcia García Bernal, voluntària de Càritas i portaveu dels usuaris del menjador.












Fes el teu comentari