La gestió del Govern davant la ventada que ha sacsejat el sud del país en les darreres hores ha generat crítiques d’alguns alcaldes de les Terres de l’Ebre, que denuncien la manca d’un dispositiu específic com el que es va activar dijous en un episodi que no va impactar este territori.
Els municipis més afectats han estat Mas de Barberans i el Perelló, amb ratxes que han superat els 146 km/h i els 132 km/h, respectivament. El temporal ha provocat caigudes d’arbres, talls de subministrament elèctric i fins i tot el tall de l’AP-7 a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant.
L’alcaldessa de Mas de Barberans, Daniela Lleixà, ha explicat que el municipi ha estat prop de 10 hores sense llum i ha qualificat la situació de “terrorífica”. Ha lamentat que dijous es paralitzaren serveis arreu del país per un episodi que no va afectar les Terres de l’Ebre, mentre que ara, amb vents de gairebé 150 km/h, no s’han aplicat les mateixes mesures. “Sobta que quan l’avís és al centre del país s’actua amb contundència i quan és als extrems no passa res”, ha criticat.
Des del Perelló, l’alcalde Samuel Ferré ha assegurat que esta setmana ha evidenciat que “es poden fer les coses millor”. Ha trobat a faltar directrius clares de la Generalitat i ha explicat que el consistori va haver d’emetre un decret d’alcaldia per restringir la mobilitat i suspendre activitats a l’aire lliure.
Els dos batlles coincideixen que les alertes de Protecció Civil van arribar tard i que es podrien ajustar més a la realitat de cada territori, especialment quan els pronòstics ja apuntaven a ratxes molt intenses al sud.
Més enllà dels danys materials, el temporal ha reobert el debat sobre la coordinació institucional i l’adequació de les mesures d’emergència segons el territori. Una reflexió que interpel·la directament com es gestionen els riscos en un país divers, on no sempre els extrems reben la mateixa resposta que el centre.










Fes el teu comentari