• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

‘Qualsevol nova central eòlica suposa incrementar la massificació de la Terra Alta’

L'Ateneu Popular La Pastora denuncia que els ajuntaments encara no han estat informats de la desestimació de projectes per part de la Ponència Ambiental

per Gustau Moreno
30 de setembre de 2020
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

L’Ateneu Popular La Pastora ha denunciat que els ajuntaments i els agents econòmics i socials que rebutgen els nous projectes eòlics de la Terra Alta encara no han estat informats de la seua desestimació, per part de la Ponència Ambiental de la Generalitat. De la mateixa manera, tampoc se’ls ha comunicat quins projectes continuen endavant, com els nous parcs de Batea i del Pinell de Brai. “Entenem que a les empreses sí. Però a la resta, que hem presentat informes, i sobretot als ajuntaments, que són part afectada, no se’ls ha informat”, ha relatat. “Com Ateneu, per exemple, no se’ns consulta i és possible que no ens tinguen com a part, tot i que haver presentat informes. Però com a plataforma sí, i com a ajuntaments també, i no és normal que no se’ls informe de la desestimació o de tirar endavant els projectes. De fet, els ajuntaments ens conste que estaran treballant en este sentit, perquè hi ha un tràmit que es pot presentar recurs i se’ls hauria d’informar de les decicions que es prenen a la Ponència Ambiental”, ha dit Júlia Urgell.

Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Urgell ha explicat que els contraris a la massificació eòlica continuaran treballant per evitar la construcció de les centrals eòliques autoritzades. “D’una banda, tenim la bona notícia que una gran majoria sí que s’han desestimat. Però igualment, encara que hi hagi un parc i mig amb llum verd, creiem que no és acceptable pel que portem explicant tots estos últims anys”, hi ha afegit la membre de l’Ateneu Popular La Pastora. “Qualsevol nova central eòlica suposa incrementar la massificació que ja patim a la Terra Alta. Des dels agents socials, polítics i econòmics considerem que no es pot construir cap més central eòlica”, ha remarcat Urgell.

Anunci

De la mateixa manera, també estaran ben atents davant la possible arribada de nous projectes. I és que el nou decret de renovables de la Generalitat no blinda la Terra Alta, i deixa la porta oberta a la presentació de més parcs eòlics en altres ubicacions. “El decret no regula res i no blinde la Terra Alta de noves centrals. Des del mes de febrer no hem parat de rebre projectes. Durant els primers mesos de confinament es van aturar i vam tenir temps de presentar informes. Però hem presentat vuit informes, hi ha cinc nous projectes de Tramuntana, que afecten Flix, Riba-roja d’Ebre i la Terra Alta, i és una constant. Les empreses busquen fer negoci, i mentre la llei els permeto continuar instal·lant parcs a la Terra Alta, les promotores interessades o continuaran fent”, ha advertit Urgell.

Actualment, a la Terra Alta ja hi ha 148 aerogeneradors, repartits en nou centrals eòliques. Des de moviments socials com L’Ateneu Popular La Pastora o la Plataforma en Defensa de la Terra Alta es considera que la primera onada de projectes eòlics es va fer de manera incorrecta, sense tenir en compte una visió de comarca ni evitant la massificació.

Tags: Ateneu Popular la PastoraBateaEmergència climàticaEnergia eòlicaFlixGandesaJúlia UrgellMedi AmbientPinell de BraiRiba-roja d'EbreRibera d'EbreSocietatTerra Alta

Anunci

Related Posts

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
Actualitat

Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes

fa 6 hores
Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
Actualitat

Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs

fa 6 hores
Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia
Actualitat

Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

fa 7 hores
El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre
Actualitat

El delegat del Govern confia en el ‘moment d’oportunitats’ per a les Terres de l’Ebre

fa 1 dia
Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos
Actualitat

Junts per Tortosa torna a insistir al govern municipal que abaixi els impostos

fa 1 dia
Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre
Actualitat

Paneque situa el Museu del Ferrocarril com a motor de futur per a la Ribera d’Ebre

fa 1 dia
Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre
Actualitat

Ordeig fa una crida a societat i sector primari per sumar esforços a la Festa de la Sega de l’Arròs de Deltebre

fa 1 dia
L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts
Actualitat

L’assemblea de la Mancomunitat Tortosa-Roquetes-Alfara de Carles aprova el projecte d’estatuts

fa 2 dies
Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa
Actualitat

Josep Alanyà desxifra una obra excepcional del XIV: el retaule de Santa Maria de la Catedral de Tortosa

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Obren les primeres llars d’infants públiques de Tortosa amb gairebé 70 alumnes
  • Preocupació pels preus i el descontrol del caragol poma en plena campanya de sega de l’arròs
  • Els pacients infantils i juvenils de salut mental creixen un 21% a les Terres de l’Ebre des de la pandèmia

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ