• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Alginet: ‘Qui s’apuntava les medalles amb el POUM haurà d’assumir responsabilitats’

per Gustau Moreno
9 de novembre de 2020
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El portaveu d’ERC-Més Deltebre, Joan Alginet, ha afirmat que caldrà demanar responsabilitats a l’alcalde, si el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) acumula un altre retard pels informes desfavorables de Costes de l’Estat. “Aquell que ha venut el POUM com la solució a tot, aquell que s’apunta totes les medalles, si les coses no surten bé, també haurà d’assumir les responsabilitats”, ha dit. En concret, Alginet ha recordat que el POUM ha sigut “el gran projecte estrella” del govern de Lluís Soler, però que no acaba de sortir com ells voldrien. “Com hi ha hagut una implicació que en algun moment ha superat la part tècnica, perquè no sabies qui eren els tècnics i qui els polítics, una implicació tan personal, si alguna cosa no surt bé, evidentment, la responsabilitat és de l’alcalde”, ha remarcat Alginet durant una entrevista a Canal 21 ·bre.

Ara el republicans s’han abstingut en l’aprovació de la resposta a l’informe de Costes, perquè és “poc tècnic” i amb una valoració “jurídica i política” que, segons Alginet, sembla una “rabieta” pel dictamen desfavorable al POUM. “Esperem que al final Costes face una interpretació correcta”, ha apuntat. “En algun moment de l’informe sembla que natros des de Deltebre volem alliçonar, donar consells o fer de tècnics de Costes, quan en realitat som el que som. Esperem que això no tingue un efecte negatiu, i que acabem tenint l’informe pertinent, perquè al final Deltebre ho necessita”, ha desitjat.

Anunci

El portaveu d’ERC-Més Deltebre ha remarcat que el municipi té un urbanisme molt complex, i que diverses administracions hi tenen competències pel fet de trobar-se al Delta, amb el riu i el mar a tocar. Segons Alginet, l’equip redactor de la Generalitat no va tenir prou en compte la llei de Costes, a l’hora d’adaptar-la a l’urbanisme de Deltebre. Sgons ha dit, hi ha hagut “falta de previsió”. Finalment, Alginet ha recordat que també van ser crítics amb el POUM, per les formes amb què s’havia aprovat, però també perquè “s’ha corregut massa” i perquè no s’havia tingut en compte l’opinió dels tècnics municipals. “A més, es va voler polititzar i se’ns va apartar la resta de grups municipals perquè el POUM era un caramel, que només corresponia al govern municipal. Ara estan sortint els resultats d’haver fet un POUM massa ràpid, des del nostre punt de vista”, ha conclòs.

Consulta ciutadana sobre el model energètic del COPATE

Durant la mateixa entrevista, el també president del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE) ha explicat que han convocat una consulta ciutadana sobre la transició energètica, en el marc d’un procés participatiu que ha de contribuir a  definir el model energètic de les Terres de l’Ebre. La consulta és oberta a tota la ciutadania i s’allargarà fins al 30 de novembre. Alginet ha remarcat que l’objectiu és implicar la població ebrenca en el canvi de model energètic del territori. Per participar-hi cal dirigir-se al web ebrebiosfera.org. A més de copsar l’opinió entorn el model energètic, s’ofereix informació a la ciutadania sobre els reptes que planteja la transició energètica, així com les possibilitats que obre este nou model. Els resultats es presentaran al gener del 2021 i serviran per definir l’estratègia territorial.

També pots veure l’entrevista íntegra a Canal 21 Ebre:

Tags: Baix EbreCostesDeltebreEnlairem DeltebreERCERC-Més DeltebreGeneralitat de CatalunyaJoan AlginetLluís SolerPolíticaProtagonistesUrbanisme

Anunci

Related Posts

Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol
Actualitat

Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol

fa 2 hores
Gaseni reclama que els fons europeus per a seguretat hídrica arriben al delta de l’Ebre
Actualitat

Gaseni reclama que els fons europeus per a seguretat hídrica arriben al delta de l’Ebre

fa 2 hores
Protecció Civil entrega terminals de la Xarxa Rescat a Paüls, Freginals i Godall
Actualitat

Protecció Civil entrega terminals de la Xarxa Rescat a Paüls, Freginals i Godall

fa 2 hores
La Generalitat assumirà la titularitat de la residència de gent gran de Batea
Actualitat

La Generalitat assumirà la titularitat de la residència de gent gran de Batea

fa 2 hores
Rasquera i el Bisbat busquen solucions als problemes estructurals de l’església
Actualitat

El Parlament valida el decret per adaptar l’urbanisme i la contractació pública als municipis rurals

fa 2 hores
Núvol
Actualitat

Núvol

fa 11 hores
El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 1 dia
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 1 dia
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 1 dia
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Vertebra Dansa portarà a Tortosa formació, espectacles internacionals i dansa al carrer del 20 al 26 de juliol
  • Gaseni reclama que els fons europeus per a seguretat hídrica arriben al delta de l’Ebre
  • Protecció Civil entrega terminals de la Xarxa Rescat a Paüls, Freginals i Godall

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ