• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Antonio Ollés, alcalde de Santa Bàrbara: ‘Les consultes no són referendàries’

L'alcalde planer avisa que un 'no' a la consulta sobre la planta de compostatge no podrà aturar-la, si el projecte és correcte

per Gustau Moreno
25 de febrer de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Antonio Ollés ha afirmat este dijous que els veïns i veïnes de Santa Bàrbara han de conèixer els pros i contres de la planta d’Ecompost de l’Ebre SL, que preveu revalorar unes 25.000 tones anuals de gallinassa. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, Ollés ha assenyalat que encara no saben quan serà la consulta, però que volen fer-la el més aviat possible. En qualsevol cas, l’alcalde ha aclarit que el resultat de la consulta no podrà ser vinculant. “Les consultes no són referendàries, el que vol dir que no són vinculants”, ha remarcat. “Natros vam adquirir el compromís que el resultat de la consulta el respectarem, i ens posarem del costat de l’opció més votada”, ha afegit Ollés sobre la posició de l’equip de govern. “Si la majoria del poble diu no, ens posicionarem amb el no. Una altra cosa és el que es puga fer des del punt de vista administratiu. Perquè per molt en contra que estiga l’alcalde, l’equip de govern o tot el poble, això té un procés, i si arriben tots els informes favorables dient que el projecte és viable i tot correcte, no podrem denegar la llicència d’activitat. Denegar-la seria cometre un delicte, i no estem per la labor de cometre delictes”, ha advertit l’alcalde planer.

En la mateixa entrevista, Ollés ha dit que comprèn els neguits de la plataforma veïnal que rebutja el projecte, per les suposades males olors o per una possible filtració dels lixiviats a l’aqüífer, en cas d’accident. L’alcalde ha dit que preferiria que a Santa Bàrbara arribessen projectes més atractius. Però no rebutja del tot la planta de compostatge, que servirà per fer adobs ecològics i per evitar que les dejeccions ramaderes provoquen altes concentracions de nitrats als aqüífers de la plana del Montsià. “Els regidors de l’Ajuntament, d’entrada, tots vam dir que este tipus de projectes preferiríem que no vinguessen a Santa Bàrbara. No és un projecte atractiu, hem de ser sincers. Preferiríem que vingués alguna cosa amb més de glamour”, ha assenyalat. “Dit això, hi ha una part dels regidors que ens agrada escoltar els pros i contres, els avantatges i inconvenients”, ha afegit Ollés, que també ha relatat que fa una setmana l’empresa va fer una xerrada per aclarir dubtes. “Per tant, natros no tenim una posició favorable, i alguns tampoc la tenim contrària totalment. Volem escoltar”, ha remarcat.

Anunci

El projecte de la planta de compostatge ja ha passat el filtre de la Comissió d’Urbanisme de les Terres de l’Ebre, i ara estan pendents de la ponència ambiental del Consell Comarcal del Montsià. A més, el projecte ha sortit a exposició pública, i es poden presentar al·legacions. “Espero que les al·legacions que s’estan recollint, i les que es puguen presentar, siguen tingudes en compte. No sé si per aturar el projecte, o com a mínim per donar més garanties que si s’arriba a fer tinga les màximes garanties que no hi haurà problemes en cas de pluges, que no hi haurà filtracions, i que tot serà segur”, ha argumentat Ollés.

Finalment, l’alcalde ha relativitzat l’impacte econòmic del projecte sobre el municipi. No es crearan molts llocs de treball directe, i tampoc han quantificat encara quines seran les compensacions econòmiques que rebrà l’Ajuntament. “Poden ser quatre, cinc o sis llocs de treball de manera directa, però hi haurà algun benefici de llocs de treball indirecte”, ha relatat. “Això és el que menys me preocupa, els impostos que puguen arribar a pagar anualment, però este tema és el menys important, en este moment, això és secundari”, ha conclòs Ollés.

Tags: Antonio OllésEcompost de l'EbreEconomiaMedi AmbientMontsiàSanta BàrbaraSocietat

Anunci

Related Posts

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
Actualitat

El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova

fa 12 hores
Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
Actualitat

Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols

fa 12 hores
Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja
Actualitat

Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

fa 12 hores
Tortosa aprova el pressupost del 2021 per als hospitals municipals
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona el nomenament del nou gerent de GESAT i Lleixà defensa la transparència del procés

fa 12 hores
Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià
Actualitat

Ferreries votarà fins al 30 de juny com completar la reforma de la plaça de Francesc Macià

fa 20 hores
Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts
Actualitat

Meritxell Roigé acusa el govern municipal de tindre Tortosa ‘paralitzada’ i aposta per ‘actualitzar’ el projecte de Junts

fa 2 dies
Lleixà defensa la gestió de la Clínica Terres de l’Ebre i treballa amb la Generalitat per revertir les pèrdues
Actualitat

El Comitè d’Empresa de la Clínica Terres de l’Ebre denuncia ‘malestar’ i ‘bloqueig’ pel relleu de la gerència

fa 2 dies
Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’
Actualitat

Josep Pallarès és investit de nou rector de la URV amb l’objectiu de ‘posar les persones al centre’

fa 2 dies
L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal  i defensa la gestió dels contractes
Actualitat

L’alcalde de l’Ampolla nega haver comès cap delicte en la gestió municipal i defensa la gestió dels contractes

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • El govern espanyol aprova 719 milions d’euros per a la gigafactoria d’intel·ligència artificial de Móra la Nova
  • Els Bombers reforcen la Campanya Forestal 2026 amb més efectius, mitjans aeris i nous protocols
  • Els aparcaments d’Adif a Tortosa seran gratuïts però amb estada limitada a dos hores i mitja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ