• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Tomàs destaca que a l’avinguda Colom ara es plantaran una trentena d’arbres nous

En els propers dies es plantaran una trentena de grevillea robusta, tot i que finalment hi haurà 85 exemplars renovats

per Gustau Moreno
18 de març de 2021
Reading Time: 3 mins read
0 0
1

Domingo Tomàs ha defensat de nou, este dijous, la necessitat de substituir els arbres de l’avinguda Colom, al barri de Ferreries. Tot i la polèmica ciutadana i política que la tala de totes les mèlies ha protagonitzat des del 8 de març passat, el regidor de Serveis ha reiterat que el 80% dels arbres del barri de Ferreries presentaven patologies greus, tot i que ja s’havien fet tractaments per evitar el seu deteriorament. “Parlem, com a mínim, des del 2013 en endavant. S’acaba definint i visualitzant en un 80% de les mèlies de tot Ferreries”, ha assenyalat Tomàs durant una entrevista a Canal 21 Ebre. “Estos arbres s’havien tractat en els últims anys, tenim els informes que ho diuen, i gràcies a això i a l’expertesa dels operaris que realitzen les tasques de la poda anual vam anar corregint tot el que es va poder“, ha remarcat.

“Els que som veïns del barri podem recordar que les mèlies de l’avinguda Colom tenien un creixement que, per l’amplitud del carrer, algú havia conduït sempre com si fossen moreres, amb uns braços molt oberts”, ha apuntat Tomàs. “Això precisament és una de les coses que ha determinat que era un dels punts on teníem més risc. És a dir, teníem més risc a l’avinguda Colom, amb l’arbrat podrit i amb estes característiques de creixement, que a la mateixa zona, al carrer Pizarro o al carrer Hernán Cortés”, ha afegit. El regidor també ha detallat que les afectacions més greus es trobaven a les branques dels arbres, i no tant als troncs, tot i que també hi havia algunes mèlies amb els troncs podrits i buidats.

Anunci

En la mateixa entrevista, Tomàs ha insistit en què la substitució dels arbres ha estat encertada, i que en els propers dies es plantaran una trentena d’arbres nous, tot i que finalment hi haurà 85 exemplars renovats. Es tracta d’arbres de l’espècie grevillea robusta, com les que fa més de cinc anys van plantar-se entre els carrers Castelló i Tarragona, a la mateixa avinguda Colom. “És un arbre que els tècnics ens han recomanat molt, que funciona molt bé, i que a Tortosa ja el tenim, amb bones experiències”, ha relatat Tomàs. “És un arbre que ha donat molt bons resultats, a la plaça Mossèn Sol, i està extraordinari. També a tota la urbanització que es va fer als Portals de Tortosa es va plantar grevillea, que és un arbre que té fulla tot l’any, que està verd tot l’any”, ha assenyalat.

A més, Tomàs ha lamentat que els grups de l’oposició hagen volgut fer llenya de l’arbre caigut. Fins i tot, havent qüestionat l’existència dels informes tècnics que recomanaven la substitució dels arbres. En tot cas, ha reconegut que el govern municipal potser no ha explicat prou bé el conjunt de l’actuació. “Ningú vol que desaparegui un arbre que porta tants anys al carrer, però la gent també ens ha traslladat que eren conscients que arribava el moment de fer alguna cosa. Hem d’explicar-nos, no justificar-nos, i potser admetre que esta confusió algú l’ha volgut aprofitar malintencionadament, per fer un aiguabarreig de coses molt estranyes. El que hem de fer és explicar les coses com són”, ha apuntat el regidor de Serveis.

Tomàs s’ha compromès a dialogar més amb l’Associació de Veïns de Ferreries-Sant Vicent, que arran de la polèmica va desmarcar-se de l’actuació del govern municipal. El regidor també ha reiterat que l’oposició ja sabia que el govern municipal tenia la intenció de substituir tots els arbres de l’avinguda Colom. Segons Tomàs, l’Ajuntament decidirà més endavant si cal prendre mesures semblants en altres zones de Ferreries on també hi ha mèlies envellides i malaltes, com la Rambla Catalunya o els carrers Hernán Cortés, Pizarro i Amposta. Tomàs també ha explicat que l’Ajuntament està avançant en la licitació d’un nou concurs públic per a la gestió de la jardineria i les zones verdes de tot el municipi, amb més recursos econòmics.

Tags: Associació de Veïns de Ferreries-Sant VicentBaix EbreDomingo TomàsJunts per TortosaMedi AmbientPolíticaSocietatSOS ARBRESTortosa

Anunci

Related Posts

L’R15 reprèn el servei entre Móra la Nova i Reus, però encara lluny de la normalitat
Actualitat

L’R15 reprèn el servei entre Móra la Nova i Reus, però encara lluny de la normalitat

fa 8 hores
Amposta preveu resoldre en dies el conflicte salarial dels gerocultors de la residència de la gent gran
Actualitat

Amposta preveu resoldre en dies el conflicte salarial dels gerocultors de la residència de la gent gran

fa 8 hores
Expoebre tanca una 80a edició d’èxit amb gran afluència malgrat la pluja
Actualitat

Expoebre tanca una 80a edició d’èxit amb gran afluència malgrat la pluja

fa 8 hores
El Primer de Maig torna als carrers de Tortosa amb crítiques a la precarietat laboral i l’habitatge
Actualitat

El Primer de Maig torna als carrers de Tortosa amb crítiques a la precarietat laboral i l’habitatge

fa 9 hores
Tortosa dedica el parc de la Fira al cofundador del PSUC Rafael Vidiella
Actualitat

Tortosa dedica el parc de la Fira al cofundador del PSUC Rafael Vidiella

fa 9 hores
Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua
Actualitat

Deltebre capta més d’1 milió d’euros europeus per modernitzar la xarxa d’aigua

fa 4 dies
La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona
Actualitat

La Diputació impulsarà la variant de la TV-3313 per treure els camions del centre d’Ulldecona

fa 4 dies
Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social
Actualitat

Amposta inaugura la nova seu de Creu Roja per reforçar l’atenció social

fa 4 dies
Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra
Actualitat

Litterarum arrenca a Tortosa amb un homenatge a Vicent Torrent i la seua obra

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • L’R15 reprèn el servei entre Móra la Nova i Reus, però encara lluny de la normalitat
  • Amposta preveu resoldre en dies el conflicte salarial dels gerocultors de la residència de la gent gran
  • Expoebre tanca una 80a edició d’èxit amb gran afluència malgrat la pluja

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ