• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Jordan diu que Roigé vol ‘fer-se la víctima’ amb la congelació de les ordenances fiscals

per Gustau Moreno
11 d'octubre de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Movem Tortosa ha rebut “amb sorpresa” la decisió del govern municipal de Junts per Tortosa de no fer modificacions a les ordenances fiscals, per no haver de sotmetre-les a l’aprovació del plenari. Una decisió que, de fet, va ser comunicada al grup de Movem Tortosa només uns minuts abans que l’alcaldessa ho expliqués en roda de premsa, este dijous al matí, als mitjans de comunicació. El portaveu de Movem, Jordi Jordan, considera que la decisió és un “símptoma de debilitat del govern”, i que la comunicació de la decisió és una “falta de respecte cap a l’oposició, que sí tenia predisposició a a arribar a acords”. 

Segons ha dit Movem a través d’un comunicat, el govern municipal impedeix l’aplicació de cap de les propostes en positiu que han fet els grups de l’oposició. “Això demostra que per part de l’alcaldessa no hi ha cap voluntat d’arribar a acords”, ha valorat Jordan, que atribueix la decisió que ha pres el govern municipal sobre les ordenances fiscals a una “rebequeria” i a un intent de l’alcaldessa de “fer-se la víctima” després d’haver perdut dos cops la votació de l’ampliació del teatre auditori Felip Pedrell. “La senyora Roigé segueix sense assumir que està en minoria a l’Ajuntament de Tortosa. S’equivoca, perquè ni sap i ni vol negociar amb l’oposició”, ha lamentat el portaveu de Movem.

Anunci

De fet, Movem ha remarcat que havia presentat tota una sèrie de “propostes en positiu”, amb què el primer grup de l’oposició volia “contribuir a fer que els impostos de Tortosa fossin més equitatius i justos”. Propostes que segons Movem el govern s’havia obert a valorar, com ara establir bonificacions del 80% per a aquells propietaris que reformen habitatges buits i els destinen al mercat de lloguer, amb un preu de mercat no superior a l’índex de referència de preus de lloguer a Catalunya. 

Una altra proposta era ampliar fins al 30% la bonificació de la quota íntegra de l’impost en els habitatges en els quals s’instal·len sistemes per a l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia provinent del sol, i que no hi estiguin obligats per la normativa vigent. 

D’altra banda, en l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), afegir la bonificació del 15% per creació d’ocupació, per a aquells subjectes passius que tributen per quota municipal i que generen llocs de treball a més a més del titular de l’explotació i fins un màxim de 4,99 treballadors, amb contracte indefinit durant el període impositiu immediat anterior al de l’aplicació de la bonificació. 

Finalment, en l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO), establir una bonificació del 80% per obres d’instal·lació d’infraestructures de càrrega de vehicles elèctrics. // Foto JOAQUIM DOMINGO.

Tags: Jordi JordanJunts per TortosaMeritxell RoigéMovem TortosaPolítica

Anunci

Related Posts

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport
Actualitat

Móra d’Ebre ja té acord amb els propietaris dels terrenys del futur heliport

fa 2 dies
Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026
Actualitat

Els delictes penals es redueixen a Amposta i Tortosa el primer semestre del 2026

fa 2 dies
‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig
Actualitat

‘Tots els punts i a part’, la novel·la de la canareva Marta Sans que mostra el costat més amarg del desig

fa 2 dies
Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027
Actualitat

Batiste Forcadell serà el candidat de Junts a la Ràpita a les municipals de 2027

fa 2 dies
Tortosa aprova per unanimitat una moció en defensa del tren-tram de l’Ebre
Actualitat

Movem Tortosa-PSC seria la força que més creix a les properes municipals i Junts perdria dos regidors

fa 3 dies
Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre
Actualitat

Els Agents Rurals volen desplegar franges de protecció contra el foc per a més de 6.000 equipaments de l’Ebre

fa 3 dies
La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre
Actualitat

La campanya de navegabilitat apunta a un nou rècord a l’Ebre

fa 3 dies
La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta
Actualitat

La Taula de Consens alerta que el nou decret d’inundacions podria afectar dos terços del Delta

fa 4 dies
Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC
Actualitat

Mar Lleixà afrontarà les eleccions de 2027 com a cap de llista d’ERC

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Una fàbrica tortosina de “marcianitos” i “boleres”: Joctronic S.A.’, per Fernando Jaime Soler
  • Matemàtiques recreatives dominicals (150)
  • ‘Viatjar de Gandesa a Barcelona’, per Anton Monner

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ