• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

‘Antonio Roca Cid. Lo retratista del Rastre’ i ‘Espills badats’ de Francesca Aliern, els llibres ebrencs més venuts a Tortosa

Empar Moliner i Toni Cruanyes en català i Santiago Posteguillo i Ángel Martín en castellà, autors més venuts a Catalunya

per Gustau Moreno
26 d'abril de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
‘Antonio Roca Cid. Lo retratista del Rastre’ i ‘Espills badats’ de Francesca Aliern, els llibres ebrencs més venuts a Tortosa

Antonio Roca Cid i Francesca Aliern, signant llibres durant la diada de Sant Jordi del 2022 a Tortosa. // QUIMO PANISELLO.

Les lletres ebrenquen han tornat a brillar a Tortosa per Sant Jordi. I tal i com era d’esperar, el llibre ‘Antonio Roca Cid. Lo retratista del Rastre’, de Quimo Panisello, Marina Pallás i Roc Salvadó, ha estat un dels més buscats a les llibreries i parades de la capital del Baix Ebre. Fins i tot, durant els dies previs a la diada de Sant Jordi. També s’ha venut molt ‘Espills badats’, l’última novel·la de Francesca Aliern. L’escriptora xertolina i el mateix fotògraf han coincidit signant llibres a la parada de la llibreria La 2 de Viladrich, on s’han arribat a esgotar els exemplars del llibre que retrata la vida social i quotidiana de Tortosa entre els anys seixanta i vuitanta, publicat per Ganzell Edicions.

Per la seua banda, ‘Espills badats’ és una novel·la romàntica i històrica situada a la postguerra. Aliern és l’autora més prolífica de les Terres de l’Ebre, i la seua obra compta amb un gran nombre de lectors i lectores fidels. De fet, l’any 2011 va ser Guardonada amb el Mèrit de les Lletres Ebrenques. La novel·la, pubicada per Cossetània, està ambientada en un temps en què la misèria de postguerra persistia, quan van arribar al món unes xiquetes bessones que eren com dos espills badats: no s’assemblaven en res. La Francesca era morena, de pell fosca, prima i de poca empenta. En canvi, la Joana tenia els cabells rossos, els ulls blaus i un color esclarit a tot el cos, que era envejat per les poques amiguetes que tenien. Així, malgrat les penúries de la família, eren en un entorn rural que les podia acomboiar i la vida encara els havia de presentar alguna ànima caritativa. Com sempre, però, el destí també els reservava camins complicats i, fins i tot, divergents, com els rajos de llum reflectits per un espill convex.

Anunci

També han signat força llibres a Tortosa l’escriptor Jesús Tibau, que este Sant Jordi tenia dos propostes ben diferents, el dietari ‘L’espectacle de la vida’ (Ganzell Edicions i Petròpolis) i el recull de contes ‘I sentir-se encara amb forces’ (Onada Edicions). D’altra banda, també no ha parat de fer dedicatòries Arturo Gaya amb el llibre ‘L’Ebre. 50 raons per estimar-lo’, una guia personal amb fotografies de la seua companya Maria Elena Maureso, que ha publicat Cossetània.

[#Fotogaleria] Tortosa torna a celebrar un Sant Jordi com els de tota la vida

En el conjunt de Catalunya, segons l’Agència Catalana de Notícies (ACN), els llibres ‘Benvolguda’ (Columna), d’Empar Moliner, en català, i ‘Roma soy yo’ (Ediciones B), de Santiago Posteguillo, en castellà, han estat les novel·les més venudes per Sant Jordi. L’autor valencià comparteix la primera posició amb Eva García Saenz d’Urturi per ‘El Libro Negro de las Horas’ (Planeta), ja que el Gremi de Llibreters no ha pogut fer una estimació exacta en la categoria per la meteorologia. Quant a la no-ficció, lideraven el tradicional rànquing de la diada ‘La vall de la llum’ (Destino), de Toni Cruanyes i ‘Por si las voces vuelven’ (Planeta), d’Ángel Martín.

En la categoria de ficció en català, hi apareixen altres noms que, els darrers dies, ja lideraven les vendes. Es tracta de l’última novel·la d’Albert Sánchez Piñol, ‘El monstre de Santa Helena’ (La Campana), el tercer volum de la trilogia d’Eva Baltasar, ‘Mamut’ (Club Editor) i ‘Quan s’esborren les paraules’ (Columna), de Rafel Nadal. Quant la no-ficció, a més de Cruanyes, figuren entre els més venuts ‘L’alegria de viure’ (Univers), de Sílvia Soler i el nou volum de Carles Porta ‘Crims: Llum a la foscor’ (La Campana).

En la ficció en castellà, completen les primeres posicions de la llista ‘El mapa de los anhelos’ (Planeta), d’Alice Kellen, i l’última novel·la d’Isabel Allende, ‘Violeta’ (Plaza & Janés), mentre que en no-ficció en la mateix a llengua també hi ha noms com Marian Rojas Estapé per ‘Cómo hacer que te pasen cosas buenas’ (Espasa) i ‘La muerte contada por un sapiens a un neandertal’ (Alfaguara), de Juan José Millás i Joan Luis Arsuaga.

‘Catalanament’ (Montena), del col·lectiu La incorrecta; ‘La princesa, el drac i el cavaller desarmat’ (El Cep i la Nansa), de Joan Turu; i ‘La meravellosa i horripilant casa de la iaia’ (Combel), de Meritxell Martí Orriols, són els més venuts a la categoria d’infantil i juvenil en català. En castellà, hi ha els volums ‘Las Perrerías de Mike 1. Mikecrack y la Estrella Maldita’ (MR Ediciones), de Mikecrack; ‘Antes de diciembre’ (Montena), de Joana Marcús; i ‘El semen mola (pero necesitas saber cómo funciona)’ (Montena), d’Anna Salvia i Cristina Torrón Menstruita.

Tags: Antonio Roca CidArturo GayaCulturaEmpar MolinerFrancesca AliernJesús TibauLiteraturaMaria Elena MauresoMarina PallàsQuimo PaniselloRoc Salvadó PoyToni Cruanyes

Anunci

Related Posts

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet
Actualitat

L’Estat espanyol adjudica 242,8 MEUR a dos projectes d’hidrogen verd a Ascó i a la Pobla de Mafumet

fa 3 dies
Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre
Actualitat

Salut desplega el nou programa de cribratge de càncer de coll uterí a l’Ebre

fa 3 dies
Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments
Actualitat

Els camps ebrencs seran l’escenari d’un estudi pioner al món per quantificar les pèrdues d’aliments

fa 3 dies
Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre
Actualitat

Soler celebra una dècada de ‘transformació imparable’ a Deltebre

fa 3 dies
L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat
Actualitat

L’alcalde de Roquetes fa un balanç positiu de la gestió del govern municipal, en l’equador del mandat

fa 3 dies
L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu
Actualitat

L’HTVC, capdavanter en el transplantament de còrnia selectiu

fa 3 dies
Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció
Actualitat

Educació defensa que la nova direcció del Dertosa és decisió d’Inspecció

fa 4 dies
El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny
Actualitat

El servei d’urologia a HTVC recuperarà la normalitat el 15 de juny

fa 4 dies
L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis
Actualitat

L’alcalde de Santa Bàrbara lamenta ‘haver de donar explicacions’ per qüestions ambientals d’altres municipis

fa 4 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • ‘Electricitat de km0 amb Riegos y Fuerza del Ebro: la central elèctrica de Tortosa (I)’, per Fernando Jaime Soler
  • ‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
  • ‘Des de la més profunda decepció’, per Miquel Castelló

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ