• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

‘L’esquerra que governa: polítiques actives d’Habitatge’, per Enric Roig

per Opinió
1 de juliol de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Tortosa obre el termini per demanar nous ajuts per a la rehabilitació al nucli antic

Enric Roig. // CEDIDA.

Des de la voluntat de servei públic i sent peça clau per garantir la governabilitat d’una ciutat, s’ha de complir amb allò que es defensa. Des del PSC de Tortosa sempre hem defensat la necessitat d’aplicar polítiques actives d’habitatge per garantir l’accés universal a un habitatge digne, i ara des del govern complim i així ho estem fent.

I ho hem fet creant la Regidoria d’Habitatge i elaborant el Pla Local d’Habitatge de Tortosa, que, partint de l’anàlisi i diagnosi de la situació de l’habitatge a la ciutat, definirà les estratègies i propostes a desenvolupar per garantir el dret dels ciutadans a gaudir d’un habitatge digne en condicions assequibles.

Anunci

L’Oficina Local d’Habitatge és l’eina més propera per informar la ciutadania i tramitar ajuts relacionats amb temes com el pagament del lloguer, el lloguer per gent gran o el bo de lloguer jove, per facilitar el gaudi d’un habitatge o habitació en règim de lloguer a les persones joves amb escassos mitjans econòmics; l’arranjament d’habitatges de persones grans; ajuts per a la rehabilitació d’edificis del centre històric, amb un important increment de partides per fer-ho; ajuts per l’enretirada de l’amiant; i mediació en temes de deutes hipotecaris, lloguer social i prestacions d’especial urgència. 

I per millorar la regeneració urbana de la ciutat hem invertit gran quantitat de recursos en la millora del Centre Històric.

Els Fons Next Generation de l’Estat espanyol són una oportunitat per a aplicar polítiques actives d’habitatge, a través de sis programes, que Tortosa no ha desaprofitat. Estem treballant en tots els nivells, des del que pertoca a l’acció municipal, en l’àmbit dels barris i de creació d’habitatge social, passant per la rehabilitació d’habitatge i regeneració urbana a través de l’impuls de l’oficina local, fins a l’àmbit particular, amb ajuts a la rehabilitació d’edificis i habitatges.

La col·laboració públic-privada és imprescindible per a la regeneració urbana. El programa 1 d’ajuts a les rehabilitacions a nivell de barri dels Fons Next Generation i el programa 6, d’ajuts per a la creació d’habitatge social són bàsics en esta col·laboració on l’Ajuntament està sent part activa. 

Els Fons Next Generation estan destinats també als particulars amb ajuts per a la rehabilitació d’edificis residencials, ajuts per a la rehabilitació d’habitatges i ajuts per la redacció de projectes i del llibre de l’edifici, per tal d’incentivar els particulars i propietaris a contribuir a esta regeneració millorant i rehabilitant el parc d’habitatge.

Per poder aplicar polítiques actives d’habitatge és bàsica la col·laboració públic-privada, per això estos ajuts han de servir per impulsar la rehabilitació dels edificis, millorant la imatge i el parc d’habitatges de la ciutat, contribuint a la millora de l’eficiència energètica per una Tortosa més verda, agradable i sostenible, i amb la millora de les condicions de vida dels nostres conciutadans i conciutadanes.

Des del govern de progrés de Pedro Sánchez s’estan aplicant importants polítiques actives d’habitatge. Estos dies anunciava mesures com la prohibició de la suspensió del subministrament d’energia elèctrica, gas i aigua; el límit del 2% per a l’actualització anual del lloguer de l’habitatge habitual; l’ampliació de la suspensió dels desnonaments d’habitatge habitual per a persones i famílies vulnerables o ajudes per al pagament de la llum als malalts que han de rebre diàlisi a casa. A més, ha activat el Pla Estatal d’Accés a la Vivenda 2022-2025 per fomentar i donar suport al lloguer i facilitar a les persones amb menys ingressos que accedeixin a un habitatge, i està treballant en la primera Llei de l’Habitatge, per fer de l’habitatge, juntament amb la sanitat, l’educació, les pensions i la dependència, el cinquè pilar de l’Estat del Benestar.

Les polítiques actives d’habitatge sempre han estat una de les nostres prioritats. Des de l’oposició les vam defensar i reclamar contínuament i ara el PSC som l’esquerra que governa, i les estem aplicant a la nostra ciutat complint amb allò que prometíem i treballant per Tortosa, una ciutat de primera. 

*ENRIC ROIG és primer tinent d’alcaldia i regidor de Cultura, Urbanisme i Habitatge de Tortosa.

Tags: Baix EbreDiumengeMRFEnric RoigHabitatgeOpinióPolíticaPSCTortosaUrbanisme

Anunci

Related Posts

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
Actualitat

Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys

fa 11 hores
La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
Actualitat

La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’

fa 11 hores
Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys
Actualitat

Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

fa 15 hores
Tres nous casos de coronavirus a l’Ebre  situen en 14 la xifra oficial de positius
Actualitat

El govern català confirma que l’Hospital de Tortosa és apte per adquirir la condició d’universitari

fa 2 dies
L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor
Actualitat

L’Institut Geogràfic Nacional registra tres terratrèmols d’intensitats 1,7 i 1,8 entorn del Castor

fa 2 dies
La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris
Actualitat

La gratuïtat de la piscina del WIN Jesús per l’onada de calor incrementa els usuaris

fa 2 dies
Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó
Actualitat

Pas endavant de la Clínica Terres de l’Ebre per tractar el còlic de ronyó

fa 2 dies
Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més
Actualitat

Compte enrere per a l’eclipsi solar del 12 d’agost de 2026: l’Ebre, on s’allargarà més

fa 2 dies
La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor
Actualitat

La piscina del WIN Jesús serà gratuïta durant l’onada de calor

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Gonell confia que els estudis de Medicina a les Terres de l’Ebre es puguin implantar en dos anys
  • La Plataforma adverteix que el desmantellament del Castor ‘té riscos’, però ‘encara en té més no fer res’
  • Detenen una parella a Tortosa per estafar més de 143.000 euros a un home malalt de 76 anys

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ