• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Bel confia en què ERC rectificarà i pactarà el pressupost de la Generalitat amb el PSC

per Gustau Moreno
14 d'octubre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Ferran Bel confia en què el govern en minoria d’Esquerra rectificarà i pactarà el nou pressupost de la Generalitat amb el PSC. Durant una entrevista a Canal 21 Ebre, el diputat tortosí del PDeCAT ha fet una crida a la responsabilitat dels republicans, qui després de la sortida de Junts del govern català han exclòs els socialistes de les negociacions. “El que no pot fer Esquerra, i jo crec rectificarà perquè seria una irresponsabilitat, és dir que amb el PSC no vol pactar els pressupostos i va a una pròrroga pressupostària”, ha afirmat Bel. “Esquerra ja pacta amb els socialistes a molts de llocs. Madrid és un exemple, i ho fa bé, crec que és el que toca fer”, ha afegit el portaveu del PDeCAT al Congrés dels Diputats.

Segons Bel, no aprovar els pressupostos suposaria renunciar a bona part dels 3.100 milions d’euros addicionals que es preveuen per a la Generalitat el 2023. “No dic que es perdrien, això seria enganyar, però no els podrien aprofitar tots, ni es podrien aprofitar quan toca”, ha advertit el diputat. Bel ha demanat als republicans que deixen de banda el tacticisme electoral, tot recordant també que els socialistes són la primera força en nombre de diputats al Parlament de Catalunya. “Si al PSC estan disposats a parlar-ne, no negociar em semblaria un error”, ha dit Bel. “Tot el que ha guanyat el president Aragonès amb aquesta crisi de govern, i amb l’ampliació del govern, que és més transversal, si no és capaç d’aprovar uns pressupostos, quedaria en una situació d’extrema debilitat”, ha argumentat el diputat del PDeCAT.

Anunci

De la mateixa manera, Bel també s’ha referit a la situació de Junts després del trencament del govern català. L’exalcalde de Tortosa ha remarcat que Junts no ha calculat correctament les conseqüències de futur de la seua decisió, i ha donat per fet que la nova situació política pot donar ales al PDeCAT. “Junts, quan trenca el govern de la Generalitat, també inhabilita durant uns quants anys els pactes amb Esquerra. No només a la Generalitat, també a les diputacions i moltes altres institucions”, ha remarcat Bel, qui també ha dit que Junts s’equivoca titllant de “botiflers” els que pacten amb els socialistes. “Junts haurà de saber amb qui pensa pactar en els propers anys. O tenen una majoria absoluta a alguna institució o pacten amb la CUP, que sembla que són l’únic aliat que acaben configurant, o si no, hauran de dir com pensen ser una eina útil”, ha conclòs.

Quant a la negociació pel nou pressupost de l’Estat, Bel ha afirmat que el PDeCAT hi prepara la presentació d’esmenes, per millorar les inversions a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona. De fet, el diputat ha recriminat al govern espanyol la baixa execució pressupostària a Catalunya, ja que fins ara només s’ha complert un 16%.

*També podeu veure l’entrevista íntegra:

Tags: Baix EbreCatalunyaFerran BelPDeCATPolíticaPSCTortosa

Anunci

Related Posts

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
Actualitat

Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume

fa 2 hores
Carretera Poblenou
Actualitat

Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera

fa 3 hores
Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova
Actualitat

Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

fa 3 hores
Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles
Actualitat

Movem Tortosa surt ‘a peu de carrer’ per escoltar la veu dels barris i pobles

fa 3 hores
Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust
Actualitat

Tortosa homenatja Roc Llop i anuncia les primeres llambordes Stolperstein en record de l’Holocaust

fa 3 hores
Tortosactiva facilita la inserció laboral de gairebé 300 persones a través del Programa 30 Plus
Actualitat

Tortosactiva consolida el seu paper clau amb més de 1.100 persones ateses i 155 insercions laborals el 2025

fa 3 hores
Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
Actualitat

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre

fa 3 dies
ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
Actualitat

ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions

fa 3 dies
Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril
Actualitat

Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Alcanar busca més finançament per avançar en la naturalització del barranc de Sant Jaume
  • Les obres de les carretera de Poble Nou començaran a la primavera
  • Amposta reforça la Memòria Històrica des de la Torre de la Carrova

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ