• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Ajuntaments, cooperatives i regants de les Garrigues i Ribera d’Ebre, contra la ‘invasió’ de ‘macroparcs’ de renovables

per ACN
28 d'octubre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0
Ajuntaments, cooperatives i regants de les Garrigues i Ribera d’Ebre, contra la ‘invasió’ de ‘macroparcs’ de renovables

Ajuntaments, cooperatives agràries i comunitats de regants de les Garrigues Altes i la Ribera d’Ebre han subscrit aquest divendres a la Granadella (Garrigues) un manifest amb què expressen la seva “preocupació” davant el “desembarcament massiu de macroprojectes eòlics i solars per part de grans companyies elèctriques especulatives” en aquestes comarques. Rebutgen que ocupin zones agrícoles i consideren “malversació de diners públics” inutilitzar terrenys de reg on l’Administració ha invertit molts diners amb nous projectes de regadiu. Remarquen que no s’oposen a la implantació de renovables però demanen un desplegament “ordenat i equitatiu a tot el territori català” i aposten per un model basat en instal·lacions d’autoconsum.

El signants del manifest ‘Garrigues Altes’ han decidit fer un front comú per exposar públicament el malestar dels veïns d’aquestes dues comarques davant “l’allau” de “macroprojectes” eòlics i solars projectats a la zona, que ja acumula altres instal·lacions similars. De moment, han anunciat que faran arribar el document amb les seves reivindicacions al Parlament i a la Comissió d’Agricultura perquè “s’escolti i es tingui en compte la veu del territori” davant el desplegament de renovables al país. Així mateix, volen sumar adhesions d’altres consistoris, cooperatives i comunitats de regants de l’entorn.

Anunci

Els representants de les Garrigues Altres i la Ribera d’Ebre són conscients que el país ha d’avançar cap a la substitució de combustibles fòssils per fonts d’energies renovables però reclamen que el desplegament es faci de “forma ordenada i equitativa a tot el territori català” i, sobretot, “sent molt curosos amb zones amb un alt índex de despoblament”. “La concentració de macroparcs a la Catalunya Sud ens porta directament a la desaparició com a pobles i com a territori”, adverteixen.   

A la vegada, rebutgen que aquests grans instal·lacions de renovables s’ubiquin en zones agrícoles de regadiu que “sustenten l’economia majoritàriament agrària” de les poblacions afectades i, en tot cas, reclamen que “aprofitin zones marginals i contemplin compensacions encaminades a enfortir el teixit de petits empresaris de la zona”. Alcaldes, cooperatives i regants veuen una “malversació de diners públics inutilitzar terrenys de reg, on l’administració ha invertit quantioses sumes de diner públic al llarg dels anys”, fet que consideren “una molt mala gestió i previsió d’inversió d’aquests diners”, segons recull el manifest.  

El document demana al Govern que vetlli “pels interessos generals del territori, al mateix temps que apliqui fórmules de discriminació positiva al món rural”, i l’insten a “planificar, ordenar i regular l’ocupació de sòl agrari en front als macroprojectes” i “preservar el teixit empresarial que hi ha al territori”. “Ha d’ajudar els pagesos a poder conrear les seves terres, i alhora desenvolupar el mosaic agrari, tan necessari per evitar la propagació d’incendis”, afegeix el manifest. També posa el focus en el turisme rural, en concret en l’oleoturisme en què les Garrigues Altes porta treballant des de fa anys, i adverteix que “la massificació de macroparcs suposa una amenaça que provocarà la retrocessió en el camí avançat”. “Ho hem d’evitar per la supervivència de la comarca”.  

Els ajuntaments, cooperatives i comunitats de regants de les Garrigues Altes i de la Ribera d’Ebre que han subscrit el manifest preveuen crear un fons d’assessorament jurídic per defensar els interessos de les poblacions que representen “davant les grans empreses especuladores que volen instaurar aquests macroparcs, pensant tan sols en la seva rendibilitat pròpia”.       

La signatura del manifest ‘Garrigues Altes’ s’ha fet aquest divendres al centre cívic 1 d’Octubre de la Granadella. Han subscrit el text els alcaldes de Flix, Bovera, la Granadella, Bellaguarda, els Torms, Juncosa, la Palma d’Ebre, l’Albagés i el Soleràs; els presidents de les cooperatives agràries de Bovera, la Granadella, Bellaguarda, els Torms, Juncosa i Flix, i els presidents de les comunitats  de regants del Garrigues Sud, del Segrià Sud i del Segarra-Garrigues. Tot i això, alguns d’aquests representants no han pogut assistir a la trobada que s’ha fet a la Granadella i signaran el document durant els pròxims dies.

Tags: EnergiaFlixFrancesc BarberoLa Palma d'EbreLes GarriguesMaialsMedi AmbientRegantsRibera d'EbreSocietat

Anunci

Related Posts

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
Actualitat

Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre

fa 1 dia
ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
Actualitat

ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions

fa 1 dia
Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril
Actualitat

Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

fa 1 dia
Gandesa aprova el Pla Local de Seguretat Viària per avançar cap a una mobilitat més segura i pensada per a tothom
Actualitat

Gandesa aprova el Pla Local de Seguretat Viària per avançar cap a una mobilitat més segura i pensada per a tothom

fa 1 dia
Tortosa convoca la segona edició dels Premis 8M per reconéixer el talent i la trajectòria de les dones tortosines
Actualitat

Tortosa convoca la segona edició dels Premis 8M per reconéixer el talent i la trajectòria de les dones tortosines

fa 1 dia
UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó
Actualitat

UGT avala allargar la vida útil de les nuclears amb garanties de ‘plena seguretat’ i defensa el magatzem de residus a Ascó

fa 2 dies
El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15
Actualitat

El ple de la Ribera d’Ebre aprova una declaració institucional crítica amb la gestió de la línia R15

fa 2 dies
Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu
Actualitat

Jordan apunta que les obres de la nova zona lúdica de Tortosa podrien començar abans de l’estiu

fa 2 dies
La CUP Tortosa proposa la creació d’una ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua
Actualitat

La CUP Tortosa proposa la creació d’una ordenança d’estalvi i ús eficient de l’aigua

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Deltebre denuncia amb sorpresa i indignació la nova proposta d’atermenament que considera una amenaça per al Delta de l’Ebre
  • ERC a l’Ebre exigeix als governs de Catalunya i Madrid que no callin davant la crisi ferroviària i forcin l’arribada d’inversions
  • Movem Terres de l’Ebre reclama un Pacte Nacional pels Trens per posar fi a la desinversió històrica del ferrocarril

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ