• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Jordan aconsegueix dos milions per al nou hospital i per la connectivitat a l’Ebre

per Gustau Moreno
15 de desembre de 2022
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El tortosí Jordi Jordan ha aconseguit dos milions d’euros per al nou hospital i per la connectivitat a les Terres de l’Ebre, en l’acord de pressupostos de Catalunya. Segons el diputat d’En Comú Podem, “per primera vegada en molts d’anys es garanteix una primera partida econòmica per al nou hospital, que s’afegeix a l’acord per la recuperació del tren Avant entre Tortosa i Barcelona anunciat fa uns dies”, i que es materialitzarà amb l’acord entre la Generalitat i Adif.

Este dimecres a la tarda s’ha donat a conèixer l’acord de pressupostos entre En Comú Podem, grup en què està integrat Movem Terres de l’Ebre, i el govern de la Generalitat, en relació als pressupostos del 2023. Uns comptes que seran aprovats per l’executiu català en els propers dies, i que després hauran de seguir els tràmits per ser validats al Parlament. Així, Jordan ha valorat positivament l’acord, “perquè Catalunya necessita uns pressupostos nous en aquests moments que estem vivint on hem de poder fer front a la situació econòmica i on també hem de reforçar la sanitat pública, especialment la primària, avançar en la transició energètica, i també enfortir les Terres de l’Ebre com un territori d’oportunitats”.

Anunci

Des d’un punt de vista territorial, l’acord preveu la partida de 500.000 ’euros per al projecte del nou hospital de Tortosa, així com per al pla funcional, en la línia del que ha anat demanant la Plataforma del Nou Hospital durant els últims mesos. En este sentit, Jordan ha remarcat que “és un pas més en el treball que estem fent des del nostre grup, cal recordar que fa un any ERC es tancava en banda i ara ja tenim el mig milió per al projecte gràcies al nostre acord a l’igual que l’Ajuntament que ja està treballant per a cedir els terrenys com sempre hem reclamat, per tant seguim avançant per fer-lo possible i aconseguim una primera partida econòmica per fer-lo possible”.

Per una altra banda, l’acord de pressupostos també preveu millores en la fibra òptica a les Terres de l’Ebre, com la connexió entre Tortosa i la Sénia, per al 2023, inclòs el polígon industrial de la Sénia per un import de 1,3 milions d’euros. Una mesura, segons Jordan, “molt important per al clúster del moble de les Terres de l’Ebre i per a la millora de la connectivitat al territori, en aquest cas a l’interior del Baix Ebre i del Montsià”.

L’acord també inclou, tal i com ja es va anunciar ja fa uns dies, la recuperació del tren Avant entre Tortosa i Barcelona, el qual ha de ser fruit d’una negociació entre els governs català i espanyol, a petició de Catalunya. En este sentit, cal recordar que el cost d’aquest servei està valorat en 2,5 milions d’euros, tenint en compte les dades de fa dos anys quan va entrar en servei fruit del pacte entre la Generalitat i Adif. Finalment, en matèria de mobilitat l’acord de pressupostos també preveu una partida de 200.000 euros per a un primer estudi d’una xarxa d’alta velocitat catalana, aprofitant les infraestructures actuals, el qual ha de preveure una línia entre Tortosa-Tarragona.

D’altra banda, en l’acord també s’han acordat altres qüestions importants com el reforçament de la sanitat pública, concretament l’atenció primària, davant el col·lapse i les mancances actuals. “Estem treballant per assolir el 25% del pressupost de salut en els nostres CAPS i l’augment de 279 milions en aquesta matèria és essencial, ja que augmentarà més d’un 15% del que teníem fins ara”, ha dit Jordan.

En relació a la crisi social, s’ha acordat un pla de xoc de 555 milions d’euros, on destaca l’actualització de l’índex de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) en un 8 % fins a situar-lo als 615 euros mensuals, amb una actualització que seria la primera des de l’any 2010. També destaquen 87,6 milions per ajuts al lloguer i cinc milions d’euros per a l’educació inclusiva, a part de més de 80 milions en bonificacions i gratuïtat del transport públic.

Pel que fa a l’habitatge, hi haurà 180 milions per augmentar l’habitatge públic de Catalunya a través de noves promocions i de mobilitzar-ne pisos buits a partir de diferents mesures. També en sobirania energètica s’ha acordat 25 milions per a l’empresa energètica publica de Catalunya, 180 milions  per a la instal·lació de fonts de producció d’energia renovable per a l’autoconsum i l’impuls de les energies renovables en edificis i clubs esportius.

Tags: El futur de l'HTVCEn Comú PodemHTVCJordi JordanMovem Terres de l'EbreMovem TortosaPolíticaSocietat

Anunci

Related Posts

Roigé obté llum verd d’Urbanisme per poder ampliar l’auditori de Tortosa
Actualitat

Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte

fa 13 hores
Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
Actualitat

Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER

fa 13 hores
Terra Alta Viva exigeix aturar ‘l’espoli i la destrucció de la comarca’, després de l’aprovació de tres noves centrals eòliques
Actualitat

La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

fa 13 hores
Batea es prepara per rebre 4.000 persones amb el festival Cruïlla DO Terra Alta
Actualitat

Batea confia que les al·legacions permetran modificar el PLATER

fa 2 dies
Arasa es presenta amb Junts i Juan no serà el candidat d’Esquerra a l’Ampolla
Actualitat

Francesc Arasa nega que tinga previst deixar l’alcaldia de l’Ampolla a l’octubre

fa 2 dies
‘Matemàtiques recreatives dominicals (88)’
Actualitat

La calor extrema provoca la pèrdua de més de 500.000 quilos de musclo al delta de l’Ebre

fa 2 dies
L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu
Actualitat

L’in-FCTA de Bot reivindica la descentralització cultural amb noranta films, nous talents i una secció de cinema immersiu

fa 3 dies
DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre
Actualitat

DeltaChamber tanca una edició “rodona” després de 14 dies de concerts a les Terres de l’Ebre

fa 3 dies
El quintet Montsant tanca la sisena edició del Proto-fest als Jardins del Príncep
Actualitat

El quintet Montsant tanca la sisena edició del Proto-fest als Jardins del Príncep

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Junts per Tortosa qüestiona l’execució de les millores del Felip Pedrell i el govern defensa que s’ha complert el contracte
  • Santa Bàrbara proposa un antic abocador municipal per assumir la quota de renovables del PLATER
  • La Terra Alta reclama una moratòria eòlica i prioritzar la repotenciació dels parcs existents

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ