• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

El Baix Ebre ven a la Generalitat i a Sydinia les accions del Parc Eòlic de Pebesa abans de la seua renovació

per ACN
10 de juliol de 2023
Reading Time: 2 mins read
0 0
0

El Consell Comarcal del Baix Ebre ha venut les seves accions del Parc Eòlic Baix Ebre SA (Pebesa) a la Generalitat i a la societat mercantil Sydinia SL, que passaran a ser-ne els principals accionistes. Segons un comunicat, els 27 aerogeneradors operatius -amb una potència total de 4,05 MW- necessiten ser substituïts per d’altres amb una tecnologia actualitzada després de 28 anys en marxa. Una despesa que l’ens no pot assumir, segons l’encara president, Xavier Faura. El Consell, que era titular de 210 accions de Pebesa -el 14%-, ven ara la meitat d’aquesta participació a Acançsa – mercantil de la Generalitat- per 103.432 euros i l’altra meitat, pel mateix preu, a Sydinia, del grup que explota la central eòlica La Collada, al Perelló.

Situat a la zona sud de la serra del Boix, prop de la Buinaca i Fullola, al terme municipal de Tortosa, la central es va inaugurar el 1995 i va ser la primera a entrar en  funcionament a Catalunya. Cadascun dels seus aerogeneradors té una potència nominal instal·lada de 150 kW, molt reduïda si es compara amb les màquines que s’instal·len actualment.

Anunci

“Pebesa ha iniciat un procés de renovació dels aerogeneradors que comportarà una despesa important, una despesa que no és assumible per l’ens comarcal, per la qual cosa considerem que és el moment idoni per traspassar les accions a un soci amb capacitat per assumir el risc d’aquesta operació”, ha declarat Faura, que com a president del Consell ho era també, fins ara, de la societat mercantil que explotava la central eòlica.

L’operació suposarà canvis en la composició accionarial de l’empresa. La Generalitat, que ha aprovat que l’empresa Energies Renovables Públiques de Catalunya -l’Energètica- assumeixi la participació d’Avançsa, en serà la principal accionista, juntament amb la mercantil Sydinia SL, propietat de l’empresari d’Albacete Jorge Córdoba, amb interessos en diverses instal·lacions eòliques al veí terme municipal del Perelló sota el paraigua de la societat Sydis. Així, Generalitat i Córdoba passaran a controlar un 32,33% de la societat. L’Instituto para la Diversificación y Ahorro de la Energía (IDAE) es queda amb un 25,33% i l’Ajuntament de Tortosa manté, de moment, un 10%.

A banda de l’argument de la renovació tecnològica, Faura ha remarcat que la presència de l’ens comarcal a l’empresa no és necessària per donar suport a la implantació de centrals eòliques, tot recordant que les accions del Consell estan encaminades a donar suport a les persones, prestar serveis de tipus assistencial i educatiu i potenciar el teixit econòmic de la comarca.

Tags: Baix EbreConsell Comarcal del Baix EbreEconomiaEnergiaMedi AmbientPebesaPolíticaXavier Faura

Anunci

Related Posts

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics
Actualitat

Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics

fa 22 hores
El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs
Actualitat

El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs

fa 22 hores
La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear
Actualitat

La Ribera d’Ebre comparteix casos d’èxit dels Fons de Transició Nuclear

fa 2 dies
Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català
Actualitat

Tortosa crea una Taula de Comerç per abordar reptes com la neteja, la seguretat o la retolació en català

fa 2 dies
Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles
Actualitat

Batea busca alternatives per desencallar la promoció pública d’habitatges assequibles

fa 2 dies
Educadors i integradors socials reivindiquen la necessitat de diferenciar els perfils professionals
Actualitat

Educadors i integradors socials reivindiquen la necessitat de diferenciar els perfils professionals

fa 2 dies
El campus de l’Ebre ja està preparat per fer les classes teòriques a distància
Actualitat

Josep Pallarès i Domènec Puig competiran pel rectorat de la URV

fa 2 dies
Els Mossos reconeixen els agents de la dana i alerten de l’augment de les agressions sexuals
Actualitat

Els Mossos reconeixen els agents de la dana i alerten de l’augment de les agressions sexuals

fa 3 dies
Política Lingüística dona eines als ajuntaments per reforçar l’ús social del català
Actualitat

Política Lingüística dona eines als ajuntaments per reforçar l’ús social del català

fa 3 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Oportunitats que no s’han de deixar escapar
  • Les pluges disparen el pol·len i compliquen la primavera als al·lèrgics
  • El canvi climàtic obliga el Museu de les Terres de l’Ebre a restaurar més de 5.000 peces afectades per fongs

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ