• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Sánchez anuncia que es queda com a president: ‘Continuaré amb més força’

per ACN
29 d'abril de 2024
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dilluns que ha adoptat la decisió de continuar en el càrrec malgrat la “campanya de descrèdit” –ha assegurat- de què ha estat víctima juntament amb la seva dona des de fa 10 anys. Sánchez ha afirmat que si renunciés a la presidència donaria la raó als qui aposten per “degradar” la vida política, i ha assegurat que continuarà en el càrrec “amb més força”. També ha demanat a la societat una “reflexió col·lectiva” per “obrir pas al joc net”. “He decidit seguir, seguir amb més força si es pot al capdavant de la presidència d’Espanya. No és un punt i seguit sinó un punt i a part, assumeixo el compromís de treballar per la regeneració”, ha sentenciat.

Sánchez ha fet pública la seva decisió en una declaració institucional sense preguntes i sense periodistes convocada per aquest matí a La Moncloa. Ho ha fet després de traslladar-se al palau de La Zarzuela per comunicar-li al Rei la seva decisió, fruit de la “reflexió” que va iniciar dimecres passat després que un jutge de Madrid obrís diligències contra la seva dona arran d’una denúncia de Manos Limpias.

Anunci

Una resposta “clara”

Després de trobar-se amb el cap de l’Estat, Sánchez ha comunicat l’anunci a la vicepresidenta primera del govern espanyol, María Jesús Montero, al ministre de la Presidència, Félix Bolaños i al secretari d’organització del PSOE, Santos Cerdán. Amb el seu anunci, Sánchez posa punt final a cinc dies d’absolut silenci –també respecte als seus ministres- en què no ha assistit a cap acte, tampoc al comitè federal del PSOE que es va convertir en un clam perquè no dimitís.

L’al·locució de Sánchez, que s’ha produït a l’escalinata d’entrada a La Moncloa, ha començat amb un recordatori de la carta que va publicar dimecres passat, i on denunciava l’assetjament que havien patit ell i la seva família des de feia anys. “Després d’aquests dies de reflexió tinc la resposta clara”, ha començat el president en un discurs on ha dit que no hi ha cap “honor” que “justifiqui” la destrucció de la dignitat de les persones que estima.

El paper de la dona

“La carta que vaig enviar potser va provocar desconcert, perquè no obeeix a cap càlcul polític”, ha manifestat el president abans de reconèixer que en la missiva admetia el dolor que li provocava la pressió mediàtica i judicial contra la seva dona. “Vivim en una societat on només se’ns ensenya i se’ns demana mantenir la marxa a qualsevol preu”, ha lamentat.

“Si permetem que es torni a relegar el paper de la dona a l’àmbit domèstic havent de sacrificar la seva carrera professional en benefici de la del seu marit i que la falta de raó es torni en rutina, haurem fet un dany irreparable a la nostra democràcia. Exigir resistència incondicional als líders és posar el focus a les víctimes, i no als agressors”, ha asseverat Sánchez. “Confondre llibertat d’expressió amb llibertat de difamació és una perversió democràtica de desastroses conseqüències”, ha afegit.

“Neteja i regeneració”

En el seu discurs, que ha durat menys de deu minuts, Sánchez ha agraït les mostres de suport que ha rebut els darrers dies, particularment des de les files del PSOE, que dissabte va fer un crit unànime per demanar la seva continuïtat. A parer seu, aquesta “mobilització social” ha “influït decisivament” en la seva tria. “Assumeixo el compromís de treballar sense descans amb fermesa i serenitat per la regeneració pendent de la nostra democràcia”, ha recalcat el president.

“Només hi ha una manera de revertir aquesta situació, que la majoria social, com ha fet aquests cinc dies, es mobilitzi en una aposta decidida per la dignitat i el sentit comú, posant fre a la política de la vergonya que fa massa temps que patim. Això no va d’un dirigent, va de decidir quin tipus de societat volem ser”, ha explicat Sánchez. A parer seu, cal obrir ara pas a una “neteja” i “regeneració” que acabi amb el “fang” que contamina la vida pública de “pràctiques tòxiques”.

Tags: EspanyaPedro SánchezPolíticaPSOE

Anunci

Related Posts

Tortosa instal·la plaques solars als pavellons de Remolins i el Temple per avançar cap a la sostenibilitat energètica
Actualitat

Tortosa instal·la plaques solars als pavellons de Remolins i el Temple per avançar cap a la sostenibilitat energètica

fa 17 hores
Víctor Grau (PSC Tortosa) defensa una política sense ‘egos personals’ i basada en el treball d’equip
Actualitat

Víctor Grau (PSC Tortosa) defensa una política sense ‘egos personals’ i basada en el treball d’equip

fa 17 hores
Polèmica entre Junts per Tortosa i el govern municipal per més subvencions, ara del Pla Impuls Dipta
Actualitat

L’Ajuntament de Tortosa confia omplir totes les places de les noves llars d’infants el curs 2026-2027

fa 17 hores
Educació defensa la planificació del curs vinent i assegura que busca ‘equilibri i inclusió’ a les aules
Actualitat

Educació defensa la planificació del curs vinent i assegura que busca ‘equilibri i inclusió’ a les aules

fa 17 hores
Educació retalla una línia de 1r d’ESO a l’Institut Terra Alta i famílies i sindicats alerten de classes massificades
Actualitat

Educació retalla una línia de 1r d’ESO a l’Institut Terra Alta i famílies i sindicats alerten de classes massificades

fa 17 hores
Deltebre presenta 9.454 al·legacions contra l’atermenament de Costes i planta cara al Ministeri
Actualitat

Deltebre presenta 9.454 al·legacions contra l’atermenament de Costes i planta cara al Ministeri

fa 17 hores
‘Tortosa enceta una nova etapa: cuidar, connectar i avançar’, per Mar Lleixà
Actualitat

Mar Lleixà encara no ha cobrat com a alcaldessa de Tortosa per discrepàncies tècniques internes

fa 2 dies
Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp
Actualitat

Trens Dignes exigeix la dimissió del secretari de Mobilitat, Manel Nadal, per com s’ha executat la integració tarifària a l’ATM del Camp

fa 2 dies
Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies
Actualitat

Gandesa reclama mantindre el bus directe a Barcelona i evitar que desaparegue amb la normalització de Rodalies

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Tortosa instal·la plaques solars als pavellons de Remolins i el Temple per avançar cap a la sostenibilitat energètica
  • Víctor Grau (PSC Tortosa) defensa una política sense ‘egos personals’ i basada en el treball d’equip
  • L’Ajuntament de Tortosa confia omplir totes les places de les noves llars d’infants el curs 2026-2027

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Manage options
  • Manage services
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Read more about these purposes
Mostra les preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ