La VII Nit de la Comunicació de la Demarcació de les Terres de l’Ebre del Col·legi de Periodistes de Catalunya va reconèixer les trajectòries professionals del cronista oficial de Gandesa, Anton Monner; del fotoperiodista, Mariano Cebolla; i dels locutors i locutores de La Cala Ràdio Francesc Callau, Inma Brull i Fini Llaó. El Premi Talent es va lliurar als periodistes ebrencs que van cobrir les catàstrofes del 2025, en una clara reivindicació del periodisme de servei públic.
“Escriure, llegir i investigar em dona vida“. Així va expressar-ho Anton Monner en pujar a l’escenari per recollir un reconeixement que va qualificar d’”immerescut“, tot remarcant que servir la societat des del món de la comunicació també és una manera d’ajudar-se a un mateix. Paraules carregades d’emoció i agraïment, que van marcar l’inici d’una vetllada de reconeixement col·lectiu.
Visiblement agraït i sobrepassat, també es va mostrar Mariano Cebolla, segon fotoperiodista homenatjat de la nit, després de Joan Puig, a qui va recordar com la persona que el va introduir al periodisme. Cebolla va reivindicar la feina silenciosa i sovint invisible del fotògraf de premsa, una tasca moltes vegades solitària que, en combinació amb el periodista, “aconsegueix la bona notícia“. “Som un titular visual, un resum que parla per si sol, si es fa amb rigor“, va defensar.
El tercer homenatjat, Francesc Callau, va posar l’accent en el caràcter col·lectiu de la professió. Amb més de quaranta anys de trajectòria a La Cala Ràdio, va compartir el reconeixement amb Fini Llaó i Inma Brull. “Esta professió no es construeix en solitari: compartim micròfons, decisions, pressions i moltes hores invisibles que creen vincles sòlids“, va afirmar, tot reivindicant la independència dels mitjans públics i la necessitat de pedagogia amb la classe política.
Fini Llaó va voler destacar, sobretot, la gent: “Les persones que hem acompanyat, especialment la gent gran, a qui fèiem companyia des de la ràdio”. Una idea que va reforçar Inma Brull, remarcant els lligams amb els oients i les moltes hores de dedicació a la ràdio de proximitat, un camí gens fàcil, però persistent.
Premi Talent al periodisme ebrenc
Tot seguit, es va lliurar el Premi Talent, que de manera excepcional es va atorgar a tots els periodistes de les Terres de l’Ebre que van cobrir l’incendi del juliol i els aiguats de l’octubre del 2025. El degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, va destacar una cobertura excel·lent i va advertir que els periodistes són més necessaris que mai, en un context on la llibertat de premsa està amenaçada.
La nit també va servir per al record in memoriam d’Emèlia Miravall, Joan Launes i Pepe Rodríguez, així com per commemorar dues efemèrides: els 40 anys del Col·legi i els 25 de la demarcació ebrenca. L’acte va concloure amb la benvinguda als nous col·legiats, el reconeixement a les juntes sortints i l’agraïment al president Josep Baubí, que deixarà el càrrec el pròxim abril, reivindicant més visibilitat de les Terres de l’Ebre i més força col·lectiva dins els mitjans públics.










Fes el teu comentari