La Catedral de Tortosa rebrà 450.000 euros del programa 2% Cultural de l’Estat per a la tercera fase de restauració de l’absis. La segona fase va permetre recuperar més de mig miler d’elements arquitectònics i decoratius barrocs de gran valor patrimonial i fer visitable la coberta de l’absis. L’ecònom diocesà, Víctor Cardona, explica que amb aquesta nova fase, que suposarà una inversió de més de 600.000 euros, es netejarà i restaurarà el tercer nivell de la coberta.
L’actuació s’ha donat a conèixer en el transcurs de la presentació dels resultats econòmics de la Diòcesi de Tortosa. L’exercici 2025 va tancar amb uns ingressos de 2,3 milions d’euros i unes despeses de 1,7, amb un estalvi de més de 620.000 euros. Pel que fa a les parròquies i el Cabildo de la Catedral, els ingressos van pujar a gairebé 3,7 milions d’euros, amb unes despeses de 3,3 milions d’euros, i un estalvi de 400.000 euros. Cardona ha explicat que aquests bon resultats ha permès al Bisbat de Tortosa ampliar treballs de conservació patrimonial.
Actualment, alguns dels béns patrimonials que estan sent objecte de projectes de restauració i conservació hi ha l’església Sant Joan Baptista de Rasquera o l’ermita de la Mare de Déu dels Dolors de Vilalba dels Arcs. Pel que fa a Càritas Diocesana, es van desenvolupar 27 projectes que van permetre atendre 8.872 persones, 2.480 de les quals eren infants i adolescents.











Fes el teu comentari