• Inici
  • Qui som?
  • Anuncia’t
  • Contacte
Marfanta
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ
No Result
Veure tots els resultats
Marfanta
No Result
Veure tots els resultats
Home Actualitat

Meritxell Roigé és investida alcaldessa de Tortosa i comença el mandat en minoria

per Gustau Moreno
16 d'agost de 2019
Reading Time: 3 mins read
0 0
0

Meritxell Roigé ha estat investida alcaldessa de Tortosa amb els set vots de Junts per Tortosa. Finalment, no ha estat possible el canvi a la ciutat, ja que la resta de forces polítiques s’han votat a sí mateixes. Durant el discurs posterior a la investidura, Roigé ha fet una crida a superar les diferències i a treballar junts, tot i que ha començat garantint el “treball constant i il·lusionant” dels set regidors de Junts per Tortosa. Així, tot i que ha deixat entreveure que començarà el mandat governant en minoria, l’alcaldessa ha ofert una política de “mà estesa” a la resta de grups, i ha apuntat que buscarà un govern més ampli. 

A més a més, amb un discurs d’un to marcadament institucional, Roigé també ha repassat el que serà el seu programa de govern durant els propers mesos, tot insistint en què molt aviat s’anunciarà una implantanció industrial a Tortosa. Tot seguit, Roigé s’ha adreçat als regidors del grup de Junts i els ha demanat “mà estesa, humilitat i treball, treball i treball”. 

Anunci

Per la seua banda, Jordi Jordan, el portaveu de Movem Tortosa, ha lamentat que no hagi sigut possible el pacte d’esquerres per propiciar un canvi a l’alcaldia. Jordan ha remarcat que mai hi havia hagut tants regidors d’esquerres a l’Ajuntament tortosí (13), i que la suma encara pujava un regidor (14) si es tenia en compte que Ciutadans també apostava pel canvi. En este sentit, Jordan ha lamentat la falta de generositat i el partidisme del PSC i Esquerra, i també que “pactes supramunicipals” hagin entorpit les negociacions per aconseguir un govern alternatiu. De fet, ha insistit en què s’han paralitzat les ganes de canvi de més de 9.000 tortosins i tortosines que van votar a les municipals. 

A més, Jordan també ha ofert tres pactes de ciutat en temes d’economia, rehabilitació dels habitatges i patrimoni, i transparència municipal. Però el més sorprenent ha estat quan ha deixat la porta oberta a fer possible un govern alternatiu i de canvi durant este mandat. Un clar missatge a ERC i el PSC, per “acabar amb el caciquisme i el clientelisme”, tot i que no ha fet servir directament l’expressió “moció de censura”. 

Per la seua banda, el portaveu de Tortosa-Sí, Xavier Faura, ha aprofitat el seu discurs per justificar la decisió dels republicans de quedar-se a l’oposició, tot deixant clar també que el govern del canvi no ha estat possible pel compromís electoral de no pactar amb les forces del 155. Faura també ha garantit una oposició ferma, però també constructiva. 

La notícia de Canal 21 Ebre.

El portaveu del PSC de Tortosa, Enric Roig, ha sorprès durant el seu discurs amb una cita literària del poeta Miguel Hernández. De la mateixa manera, Roig ha remarcat que faran una oposició contundent. Ha dit, metafòricament, que els socialistes no seran bous que abaixaran el cap, sinó lleons. 

Per la seua banda, el portaveu de Ciutadans, Miquel Albacar, ha lamentat que no s’hagi produït el canvi a Tortosa, i ha reiterat que Roigé representa la corrupció, el clientelisme i també l’independentisme. 

Finalment, el portaveu de la CUP, Xavier Rodríguez, ha afirmat que Roigé ho tindrà molt fàcil per culpa d’una esquerra “covarda”. Així, ha responsabilitat el PSC de no haver propiciat el canvi, i li ha demanat que digui si entrarà al govern amb Junts per Tortosa. Però també ha culpat a Esquerra, tot acusant-los de buscar una cadira. // Foto Ajuntament de Tortosa.

Tags: Baix EbreEnric RoigJordi JordanMeritxell RoigéMiquel AlbacarPolíticaTortosaXavier FauraXavier Rodríguez

Anunci

Related Posts

Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta
Actualitat

Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta

fa 14 hores
Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe
Actualitat

Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe

fa 14 hores
Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals
Actualitat

Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals

fa 14 hores
Tortosa crea una borsa d’agents de la Policia Local i s’adhereix a la borsa de la Generalitat
Actualitat

Tortosa crea una borsa d’agents de la Policia Local i s’adhereix a la borsa de la Generalitat

fa 15 hores
Junts per Tortosa demanarà al ple de l’Ajuntament la reducció dels impostos
Actualitat

Junts per Tortosa demanarà al ple de l’Ajuntament la reducció dels impostos

fa 17 hores
Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants
Actualitat

Els Fons Nuclears inclouran ajuts per a nous autònoms i per a regants

fa 2 dies
Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació
Actualitat

Els treballadors de l’HTVC criden a la ciutadania a reclamar la represa de les obres d’ampliació

fa 2 dies
L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre
Actualitat

L’elevada temperatura de l’aigua podria afectar la cria de musclo al delta de l’Ebre

fa 2 dies
Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs
Actualitat

Emocions expressades en cors, el nou projecte social i artístic de Cristina Jobs

fa 2 dies
Veure més

Fes el teu comentari

Facebook Twitter Instagram Youtube

QUI SOM?

Marfanta

Marfanta.com és el diari digital de les Terres de l'Ebre, a la xarxa des del 2005. Altres mitjans del grup Doble Columna són Canal 21 Ebre i el periòdic mensual Cop d'Ull.

ÚLTIMS ARTICLES

  • Agents cívics informaran de la normativa de preservació i d’aparcament a la platja de l’Eucaliptus d’Amposta
  • Tortosa licita per 448.000 euros l’obra per fer un aparcament amb zona enjardinada als terrenys de Renfe
  • Deltebre Dansa compleix 20 anys amb tallers, espectacles i artistes internacionals

Categories

  • Actualitat
  • AGÈNCIES
  • CONTINGUT ESPECIAL
  • CONTINGUT PATROCINAT
  • Creació
  • Diàleg
  • Especial 28;-D
  • Fotonotícia
  • General
  • Pantalla Completa
  • Xalera Còmics

© 2019 Marfanta.com - Avís legal - Política de cookies - Made with ❤ by Incubalia.

Benvingut un altre cop!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

La teva privacitat ens importa

Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.

Funcional Always active
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Mostra les preferències
{title} {title} {title}
No Result
Veure tots els resultats
  • ACTUALITAT
  • CREACIÓ
  • DIÀLEG
  • Xalera Còmics
  • VÍDEOS
  • CAMPOS TERRÉ